برنامه‌ای برای سفر اولی‌ها به استانبول

معمولاً در اولین سفر به شهر جدید سردرگم هستید که به کجا بروید و چه‌کار کنید. در این مطلب یک برنامه جامع، مخصوص کسانی در نظر گرفته‌ایم که بار اول به استانبول سفر می‌کنند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، استانبول یکی از شهرهای پرجاذبه و زیبای ترکیه است که در سال‌های اخیر میزان استقبال از آن بالا رفته است. اگر شما قصد دارید که در این شهر به شما خوش بگذرد و فرصت کافی برای انجام همه کارها را داشته باشید، مطلب زیر به شما کمک خواهد کرد. همچنین با خرید بلیط استانبول از سایت آژانس هواپیمایی ستاره ونک می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

استراحت کنید

مسلماً بعد از چند ساعت پرواز خسته هستید و هنوز بدن شما با موقعیت جدید هماهنگ نشده است. در قدم اول به هتل یا مرکز اقامتی که از قبل رزرو کرده‌اید بروید تا علاوه بر اینکه با محل اقامتی خود آشنا شوید کمی هم استراحت کنید.
بهتر است بعد از جابه‌جایی وسایل در اتاق یک دوش آب گرم بگیرید تا خستگی از بدنتان خارج شده و سبک شوید. اگر زمان دارید کمی استراحت کنید یا بخوابید. سپس قبراق به گشت‌وگذار در شهر بپردازید.

با شهر و محل اقامتی خود آشنا شوید

حتماً زمانی را برای آشنایی با محل اقامتی خود بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند تا در زمان خود صرفه‌جویی کنید و زمان زیادی را برای انتخاب گزینه‌های موجود نگذارید.

یک دفترچه راهنمای کوچک همراه خود داشته باشید و هر مکان مورد نیازی که می‌بینید را یادداشت کنید. نزدیک‌ترین رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، داروخانه، ایستگاه تاکسی، اتوبوس، ترن و حتی مراکز درمانی چون ممکن است خدایی نکرده در طول سفر به آن نیاز پیدا کنید.

از افراد محلی یا کارمندان هتل کمک بگیرید و نظرات آن‌ها را هم جویا شوید.

به مکان‌های موردعلاقه خود حتماً سر بزنید

در ابتدا تکلیف خود را مشخص کنید؛ هدف سفرتان بازدید از اماکن تاریخی است یا مکان‌های تفریحی؟ هرچند مهم نیست هدف سفر شما به این شهر چه باشد، چون به‌محض ورود اهداف متفاوت و ناخواسته برای شما شکل می‌گیرد. استانبول بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است که در کنار تنگه بسفر و دریای مرمر قرارگرفته است. این شهر را باید دروازه بین آسیا و اروپا نامید زیرا این دو قاره را از یکدیگر جدا می‌کند. درزمینهٔ تاریخی هم یدطولی دارد که در متون قدیمی می‌درخشد.
حالا همه این موارد را کنار هم بگذارید. شما در استانبول، هم می‌توانید از نسیم دریا و منظره آن لذت ببرید و هم به گشت تاریخی در شهر بپردازید. پس در اولین فرصت برنامه خود را مشخص کنید تا زمان کافی برای خوشگذرانی داشته باشید.

برای خرید به میدان استقلال بروید

تعداد مغازه‌ها و پاساژهای این خیابان بسیار زیاد است و اکثر ایرانی‌ها علاقه زیادی به خرید کردن از خیابان را دارند. خیابان استقلال دارای معروف‌ترین مراکز خرید در استانبول است که اجناس متنوعی در اینجا پیدا می‌شود.

اما اگر شما مارک پسند هستید به خیابان استقلال نروید و به سمت استانبول مال ایستینیه پارک بروید.

البته بسیاری مخالف شدید خرید کردن در این خیابان هستند. این دسته معتقد هستند باوجود مغازه و فروشگاه‌های لوکس که برترین برندهای گران‌قیمت اروپایی مانند Berksha، H&M و مارک‌های مطرح ترکیه پیدا می‌شوند اما بسیار گران‌فروش هستند. اگر عازم تور استانبول هستید تا حسابی خرید مقرون‌به‌صرفه کنید؛ از رفتن به خیابان استقلال منصرف شوید. مغازه‌داران این راسته خیلی سرسخت هستند و هیچ جورِ زیر بار چانه زدن شما نمی‌روند و قیمت کالاها در خیابان استقلال بالاتر از مکان‌های دیگر است.

بهتر است به مراکز خرید بزرگ این شهر بروید که قیمت‌ها پایین‌تر و تنوع اجناس بیشتر است.

ایده‌آل‌ترین رستورانی را که پیدا کردید، غذای خود را میل کنید

فراوانی رستوران و اغذیه‌فروشان در استانبول سر به فک می‌کشد. اگر بخواهید دونه به دونه هر کدام از آن‌ها را چک کنید ممکن است گرسنه بمانید؛ چون تمامی ندارد. پس مناسب‌ترین جایی را که دیدید غذای دلخواه خود را سفارش دهید و نوش جان کنید.

البته این نکته را هم مدنظر داشته باشید که در مناطق توریستی حدالامکان از رفتن به رستوران صرف نظر کنید. اغلب این رستوران‌ها قیمت را با شما دولاپهنا حساب می‌کنند. این در حالی است که همان غذا را می‌توانید در یک مکان دیگر و با قیمت بسیار پایین‌تر نوش جان کنید.

سوغاتی را از میدان تکسیم بخرید

میدان تقسیم که به قلب مدرن استانبول معروف است به‌عنوان بهترین مکان برای خرید سوغاتی هم در نظر گرفته می‌شود. تکسیم به علت قرارگیری در مجاورت بازار بزرگ استانبول و همچنین وجود انواع مغازه‌های کوچک و بزرگ کار را برای خرید هدیه آسان کرده است. در تور استانبول می‌توانید چمدان خود را مملو از سوغاتی کنید.

غذاهای خیابانی استانبول را امتحان کنید

از غذاهای ترکی چه بگویم که درخور آن‌همه طعم و مزه باشد! سفره غذایی مردم ترک همیشه عریض و طویل بوده که بوی گوشت و عطر ادویه از آن بلند می‌شود. تقریباً این غذاها به ذائقه اکثریت مردم دنیا خوش می‌آید.

از کنار هر خیابان که گذر کنید میله‌های آغشته به گوشت و مرغ در حال چرخیدن کنار آتش است و بوی آن فضا را پر کرده است. بدون هیچ نگرانی این غذاها را بچشید.

شاه‌بلوط بوداده، کومپر، لحم‌عجین، پیده، دونر کباب، ایچلی کوفته، بالیک اکمک و بورک ازجمله غذاهایی است که در دکه‌های خیابانی فروخته می‌شود.

قابل‌توجه بانوان؛ بازار ادویه فروشان فراموش نشود

در میدان امینونو دنیایی از رنگ و بو در انتظار خانم‌ها است. در این بازار انواع و اقسام ادویه‌جات را پیدا خواهید کرد که بسیار برای کدبانوها کاربردی است. پس این بازارچه را از قلم نیندازید.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *