جاذبه‌های گردشگری بندرانزلی ؛ پرباران‌ترین شهر ایران

بندرانزلی یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری گیلان است که به پرباران‌ترین شهر ایران معروف است.

برای رسیدن به گیلان سه محور شرقی، جنوبی و غربی وجود دارد. محور شرقی از چابکسر شهرستان رودسر آغاز می‌شود. کسانی که از مازندران وارد گیلان می‌شوند در ابتدا وارد چابکسر، کلاچای، رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان (از لاهیجان می‌توان دریک مسیر فرعی وارد سیاهکل و دیلمان هم شد) آستانه‌ اشرفیه و سپس رشت می‌شوند. البته باید بدانیم که چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و رودسر جزو شهرستان رودسر محسوب می‌شوند، اما اگر از سمت تهران به گیلان می‌روید ابتدا باید از قزوین بگذرید تا به شهرستان رودبار، رشت و سپس انزلی برسید. انزلی نیز جاذبه‌های گردشگری زیبایی دارد.

ندر انزلی

تالاب انزلی یکی از زیباترین و مهم‌ترین تالاب‌های کشور است که جزو بزرگ‌ترین زیستگاه‌های طبیعی جانواران ایران محسوب می‌شود. این تالاب هر ساله میزبان تعداد زیادی از پرندگانی است که از سوی کشورهای همسایه شمالی به ایران می‌آیند. تالاب انزلی همچنین رویشگاه نیلوفرهای آبی بسیار زیبایی است. نیزارها و لاله‌های دریایی این تالاب گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

پل غازیان

پل غازیان روی رودخانه انزلی، بین غازیان و میان‌پشته قرار دارد. پل غازیان در زمان خود جزو پل‌های پیشرفته جهان در نوع خود بوده و به‌همین دلیل در فهرست پل‌های تاریخی ایران به ثبت رسیده‌ است. در گذشته نیز رفت و آمد از انزلی به غازیان با قایق انجام می‌شد.

کاخ موزه نظامی

کاخ موزه نظامی انزلی در منطقه میان‌پشته بین دوپل انزلی و غازیان واقع شده‌است. این کاخ ۱۱ اتاق و یک سالن پذیرایی دارد.

بلوار ساحلی و اسکله

بلوار ساحلی بندر انزلی از جاذبه‌های این شهر و در نزدیکی اسکله قرار دارد. این پارک ساحلی از معماری روسیه الهام گرفته و در سال ۱۳۰۷ تاسیس شده است. گردشگران بسیاری به‌دلیل زیبایی این اسکله و وجود کشتی‌های کوچک و بزرک و همچنین مرغان دریایی آوازخوان به بازدید این اسکله می‌آیند.

موج‌شکن

موج‌شکن انزلی در ساحل بندر انزلی واقع شده است، این موج شکن در دوران قاجار برای جلوگیری از آسیب رساندن موج‌های دریا به کشتی‌ها و قایق‌ها ساخته شده است.

برج ساعت

برج ساعت انزلی از قدیمی‌ترین بناهای انزلی است که پشت بازار سپه و میدان انزلی واقع‌ شده‌است. این برج به دستور خسروخان گرجی، حاکم ناصرالدین‌شاه در انزلی در سال ۱۱۹۴ شمسی ساخته ‌شده است.

حافظیه انزلی

بنای حافظیه انزلی در بلوار ساحلی این شهر و در کنار بنای شهرداری قرار دارد که سفیدرنگ و شبیه حافظیه شیراز است. این بنا در سال ۱۳۱۱ به سفارش شهرداری و توسط گروهی از مهندسان آلمانی ساخته شد.

کلیسای مریم مقدس

تاریخ ساخت کلیسای مریم مقدس انزلی به دوره قاجار برمی‌گردد. این کلیسا در سال ۱۸۸۵ میلادی با هزینه شخصی به نام «آواک ملک الله وردیان» از ارمنی‌های این شهر بنا شد.

پناهگاه حیات وحش سرخانکل

پناهگاه حیات‌وحش سرخانکل در محدود تالاب بین‌المللی انزلی قرار دارد. این پناهگاه ۱۲۰۹ هکتار وسعت و تحت حفاظت قرار دارد. این پناهگاه از طرف شما به کانال ماهروزه، از طرف غرب به رودخانه تازه بکنده و از جنوب به روستای هندخاله و سیاه درویشان و از سمت شرق به رودخانه هنده خاله محدود شده است.

منطقه آزاد

اگر به خرید کردن علاقه دارید منطقه آزاد انزلی می‌تواند راضیتان کند. در این منطقه انواع مجتمع‌های تجاری وجود دارد که شما می‌توانید انواع کالا مانند پوشاک، اسباب بازی و لوزام بهداشتی را درآنها بیابید.

آکواریوم

تماشای دنیا زیرآب چه برای بزرگسالان و چه کودکان همیشه جذاب بوده است. آکواریوم انزلی که بزرگ‌ترین آکواریوم ایران است می‌تواند ساعات خوشی را برای شما رقم بزند. زیر بنای این آکواریوم بیش از ۱۰هزار مترمربع و در ۴ طبقه است. در این بزرگ‌ترین تونل آبی کشور نادرترین ماهی‌های جهان را می‌توانید ببینید. همچنین این مجموعه شامل باغ خزندگان، شهربازی، بولینگ و سینمای چند است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *