کارهایی که می‌توان در میدان تکسیم استانبول انجام داد

میدان تکسیم استانبول که برخی آن را با نام تقسیم هم می‌خوانند از جمله میدان‌های مهم در استانبول می‌باشد که خیابان شلوغ و پر رفت‌وآمد استقلال نیز به آن وصل می‌شود.

در واقع در ذهن هر گردشگری با آمدن نام شهر استانبول میدان تکسیم برای او تداعی می‌شود.

هر فردی که به استانبول سفر می‌کند ملاک آن برای رزرو هتل نزدیک بودن به میدان تکسیم می‌باشد چرا که تمامی مکان‌های مهمی که برای یک گردشگر مدنظر است در اطراف میدان تکسیم واقع‌ شده و یا دسترسی به آن از طریق میدان تکسیم بسیار راحت است.

تکسیم یا همان تقسیم در واقع به معنی مکانی می‌باشد که در آن آب تقسیم می‌شود و به مکان‌های مختلف شهر استانبول می‌رود. ناگفته نماند که میدان تکسیم علاوه بر این‌ که مکانی مهم برای گردشگران به‌حساب می‌آید مکانی بسیار مهم برای مردمان شهر استانبول هم می‌باشد چرا که تمامی تجمعات و اعتراضات خود نیز در این مکان صورت می‌گرفته و می‌گیرد.

پراهمیت بودن میدان تکسیم برای هر گردشگر:

مجسمه یادبود میدان تکسیم:

اصلی‌ترین بخش میدان تکسیم مجسمه یادبودی می‌باشد که در میان میدان وجود دارد که در سال ۱۹۲۳ توسط یک مجسمه‌ساز معروف ایتالیایی ساخته شد. در واقع تا قبل از سال ۱۹۲۳ کشور ترکیه به‌صورت جمهوری نبود اما با تلاش‌های افرادی چون آتاتورک در نهایت دولت ترکیه به‌صورت جمهوری درآمد؛ که این مجسمه نمادی از جمهوری در ترکیه می‌باشد.

دسترسی آسان به هر بخش از طریق میدان تکسیم:

میدان تکسیم دستری به هر بخش اروپایی را می‌تواند برای هر مسافر تور استانبول از تهران آسان کند.

اول این‌که بسیاری از مراکز خرید و بخش‌های تاریخی به این میدان نزدیک می‌باشد اما جدا از آن حمل‌ونقل نیز از میدان تکسیم به نقاط مختلف شهر بسیار آسان است و می‌توان میدان تکسیم را مهم‌ترین نقطه شروع حمل‌ونقل عمومی دانست. در واقع مرکز اصلی حمل‌ونقل اتوبوسی، مترویی و خط تراموای از میدان تکسیم عبور می‌کند.

خیابان استقلال که به میدان تکسیم می‌رسد:

خیابان استقلال استانبول از جمله مهم‌ترین خیابان در استانبول می‌باشد که نه‌تنها برای گردشگران بسیار با اهمیت است بلکه برای بومیان شهر نیز حائز اهمیت می‌باشد.

خیابانی با سنگ‌فرش که فقط به‌صورت پیاده می‌توان از آن عبور کرد که مملو از بازارچه‌ها و مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها، فست فود ها و هر آنچه فکر کنید را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید.

خرید سوغاتی از بازار بزرگ استانبول:

بازار بزرگ استانبول یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی در استانبول می‌باشد که دسترسی بسیار آسانی از میدان تکسیم دارد. هر آنچه را که می‌خواهید از پوشاک، صنایع‌دستی، ادویه، همه و همه را می‌توان با بهترین قیمت برای خود و دوستانتان از بازار استانبول تهیه کنید.

رفتن به کافه‌ها و رستوران‌های اطراف میدان تکسیم:

در اطراف میدان تکسیم و به‌خصوص خیابان استقلال تا دلتان بخواهد کافه و رستوران وجود دارد که می‌توانید سفرتان را با رفتن به آنها کامل کنید. بی‌شک در کافه‌ها می‌توان بهترین قهوه‌های دست‌ساز ترک را نوشید و به‌علاوه در فست فودها و رستوران‌های آن غذاهای مختص استانبول را با آن ادویه‌های فوق‌العاده تست کرد و لذت برد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *