چگونه به بوشهر برسیم؟

بررسی وسیله‌ها و مسیرهای دسترسی به مقصد پیش از هر سفری ضروری است. برای رفتن به بوشهر در جنوب‌ کشور مسیرهای مختلفی را می‌توان امتحان کرد.

اتوبوس قطار هواپیما
در این مطلب به روش‌های رفتن به بوشهر می‌پردازیم.

سفر هوایی

چنانچه به سفرهای هوایی علاقه‌مند هستید و این نوع سفر برایتان راحت‌تر است، باید بدانید که بوشهر فرودگاه دارد. چنانچه می‌توانید برای خرید بلیت هواپیما هزینه کنید، باتوجه به دوربودن موقعیت جغرافیایی این شهر از بسیاری استان‌ها، انتخاب سفر هوایی گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد. سفر هوایی به بوشهر، همه روزه از طریق فرودگاه توسط ایرلاین‌های مختلف انجام می‌شود، زیرا فرودگاه شهر بوشهر، فرودگاه اصلی استان است. اگر پرواز شما تاخیر نداشته باشد، از فرودگاه مهرآباد تهران تا بوشهر حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

همچنین باید بدانید که از فرودگاه اصفهان و فرودگاه مشهد نیز پروازهایی به‌ سمت بوشهر وجود دارد.

سفر جاده‌ای

برای رفتن به بوشهر از مسیر جاده‌ای، هم می‌توان از اتوبوس استفاده کرد و هم، خودروی شخصی.

سفر با خودروی شخصی

استفاده از خودوری شخصی هم مزایای خود را در سفر دارد، چنانچه با خودروی شخصی قصد سفر به بوشهر را دارید باید بدانید که بوشهر در ارتفاع ۱۸ متری از سطح دریا و در منطقهٔ ساحلی خلیج فارس قرار دارد و همسایگان این استان از شمال خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، از شرق فارس، از جنوب و غرب خلیج فارس و از جنوب شرق قسمتی از هرمزگان هستند. باتوجه به مبدایی که در آن قرار دارید می‌توانید خود را از نزدیک‌ترین راه به این استان برسانید.

اگر ترجیج می‌دهید با خودروی شخصی این مسیر را طی کنید باید بهترین مسیر را برای ورود به این استان انتخاب کنید. معمولا مسافران برای سفر زمینی خود به بوشهر، از طریق بزرگراه خلیج فارس از راه‌های تهران به اصفهان و سپس یاسوج می‌گذرند. باید بدانید که این سفر زمینی طولانی است و زمان می‌برد. به عنوان نمونه چنانچه از تهران بخواهید به‌ سمت بوشهرحرکت کنید باید بدانید فاصله تهران تا بوشهر ۱۰۴۱ کیلومتر و برای طی کردن این مسیر از طریق حمل و نقل جاده‌ای، حدود ۱۳ ساعت زمان لازم است.

مسیر دیگری هم وجود دارد که حدود ۱۲۱۸ کیلومتر طول دارد و حدود ۱۳ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. این مسیر نسبت به مسیر قبلی طولانی‌تر است. بعد از حرکت از تهران و عبور از اصفهان باید به سمت شیراز حرکت کنید و در طول مسیر، آباده را رد کنید. بعد از رسیدن به شیراز تغییر مسیر دهید و به سوی کازرون حرکت کنید، تا در نهایت به شهر بوشهر برسید.

سفر با اتوبوس

سفر با اتوبوس یکی از آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های سفر است. برای همین بسیاری از افراد به سفر با اتوبوس تمایل دارند. در بسیاری از پایانه‌های شهرهای مختلف به مقصد بوشهر اتوبوس هست …

چنانچه از پایتخت به سمت بوشهر حرکت می‌کنید می‌توانید از پایانه‌های جنوب، غرب و بیهقی خود را به بوشهر برسانید.

سفر با قطار

اگر به سفر با قطار علاقه‌مند هستید باید مسیرهای ریلی به بوشهر را دنبال کنید. قطار جایگزین مناسبی برای سفر جاده‌ای است، زیرا هم می‌تواند هزینه سفر را کاهش دهد و هم به نسبت سفر جاده‌ای امن‌تر است، اما باید بدانید که برای این نوع سفر، قطاری که مستقیم به بوشهر برود وجود ندارد، بنابراین شما می‌توانید از قطارهای مقصد شیراز یا بندرعباس استفاده کنید و مابقی مسیر را تا بوشهر با تاکسی یا اتوبوس بروید.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *