فهرست جاذبه‌های گردشگری در سیدنی

سیدنی (به انگلیسی: Sydney) بزرگ‌ترین شهر كشور استرالیا و قاره اقيانوسيه و نيز مركز ايالت نیو ساوث ويلز (ویلز جنوبی نو) می‌باشد. اين شهر بر كرانه‌های شرقی استراليا و در سواحل اقيانوس آرام قرار دارد. سیدنی نماد کشور استرالیا است. سیدنی شهری با جذابیت‌های بیشمار می باشد. این شهر اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌گذارند.

شهر سیدنی در استرالیا

سیدنی بزرگ‌ ترین و قدیمی‌ترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت ویلز جنوبی نو است. نیمی از ایرانیان مهاجر به استرالیا یعنی 9323 نفر در شهر سیدنی ساکن هستند سیدنی شهری است بندری که سالیانه پذیرای تعداد زیادی توریست است.

 

این شهر همچنین خالی از جذابیت های مدیترانه ای نیست و به همین دلایل مملو از چینی ها و آسیای هاست. پارکهای طبیعی فراوانی در این شهر به چشم می خورد که محل مناسبی برای تفریح و سرگرمی است.

 

این شهر توسط یک بندر زیبا به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود که توسط پل و تونل به هم متصل شده اند. قسمت جنوبی این شهر جذابیت های توریستی بیشتری دارد.

 

دمای هوای سیدنی متعادل است و در گرمترین ماه های سال یعنی در دسامبر تا فوریه دمای هوا 26 می باشد مجاورت با اقیانوس و حمام آفتاب در این شهر جذابیت خاصی به این شهر بخشیده است. ماه جون تا آگوست سردترین ماه های سال در این شهر هستند که معمولا دمای هوای شهر به 7 در این ماه می رسد و محلی است مناسب برای اسکی بازان و همچنین توریست های که از حال و هوای خاص این شهر در این فصل لذت می برند.

استرالیا حدود 280 هزار نفر مسلمان دارد که بیشتر آنها در دو شهر سیدنی و ملبورن زندگی می کنند.

 

مکان های گردشگری سیدنی:

1. برج دیدبانی پایلون

جاذبه‌های گردشگری در سیدنی,برج دیدبانی پایلون,مکان های تفریحی سیدنی

برج سیدنی دومین برج مرتفع استرالیا می‌باشد

 

برج سیدنی که به آن AMP نیز گفته می‌شود، یکی از بلندترین برجها و دومین برج مرتفع استرالیا می‌باشد. این برج همچنین دومین برج مرتفع در نیمکره جنوبی به حساب می‌آید. اولین و بلندترین برج نیمکره جنوبی برج آسمان واقع در نیوزلند می‌باشد.

 

برج سیدنی یکی از اعضای فدراسیون برجهای جهانی می‌باشد. ارتفاع برج سیدنی ۳۰۵ متر می‌باشد و در ناحیه تجاری سیدنی واقع در خیابان ماركت شماره ۱۰۰ بین خیابانهای پیت و كست لراگ قرار گرفته‌ است. از طریق مرکز خرید خیابان پیت می‌توان به ورودی این برج نیز دسترسی داشت.

 

بازدید از این برج جهت عموم آزاد است و یکی از پر جاذبه‌ترین مکانهای گرشگران و جهانگران جهان به حساب می‌آید.

 

این برج در سال ۱۹۷۰ بنا و در سال ۱۹۷۵ عملیات ساختمانی برج آغاز گردید. بهره برداری و بازدید عمومی از چهارمین برج جهان در سپتامبر ۱۹۸۱ آغاز شد. این برج ۳۶ میلیون دلار استرالیا هزینه در بر داشته‌است.

 

سه قسمت مختلف در این برج وجود دارد که قابل استفاده برای عموم است. یکی از قسمتها در ارتفاع ۲۵۰ متری سطح زمین قرار گرفته‌ است که مهمانان با زاویه دید ۳۶۰ درجه می‌توانند سطح شهر سیدنی را بنگرند. در این طبقه فروشگاه عرضه سوغات و دستگاه اندازه گیری باد (باد سنج) را می‌توان مشاهده نمود. در ارتفاع ۲۶۸ متری برج می‌توان به یک فضای باز دسترسی داشت که از آن طریق پایین برج قابل مشاهده‌است.

 

یک رستوران گردان به همراه بوفه در بالای برج قرار دارد. بازدیدکنندگان برج حدود ۴۰ ثانیه از طریق سه آسانسور می‌توانند به بالای برج برسند. این برج سالانه شاهد چندین مراسم آتش بازی رنگارنگ بویژه در جشنهای ملی و سال نو استرالیا بوده‌است.

 

همه ساله مسابقهٔ دو در این برج به نمایش در می‌آید و شرکت کنندگان در این مسابقه می‌بایستی از ۱۵۰۴ پله و در کوتاهترین زمان خود را به بالای برج برسانند. هزینه جمع آوری شده به انجمن حمایت از بیماران سرطانی منتقل می‌گردد.

 

2. جاذبه تالار اپرای سیدنی(Sydney Opera House)

جاذبه‌های گردشگری در سیدنی,تالار اپرای سیدنی,مکان های تفریحی سیدنی

تالار اپرای سیدنی مرکز هنرهای چند گانه در نیو ساوت ولز، استرالیا است

 

خانه اپرای سیدنی، مرکز هنرهای چند گانه در نیو ساوت ولز، استرالیا است. این بنای چشم نواز توسط یورن اوبرگ اوتزون دانمارکی در سال ۱۹۷۳ طراحی شد و در سال 1973 افتتاح گردیده است.

 

این تالار باشکوه شامل ۵ سالن تئاتر، ۵ سالن تمرین نمایش،‌ دو سالن اصلی، ‌۴ رستوران و تعداد زیادی فروشگاه است. پوسته حلزونی شکل آن شامل یک میلیون و ۵۶ هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی است. این مکان دارای مرکز هنر های نمایشی ای است که سالن کنسرت آن گنجایش بیش از ۲۵۰۰ نفر را دارد.

3. جاذبه باغ وحش ترانگو (Taronga Zoo)

جاذبه‌های گردشگری در سیدنی,باغ وحش ترانگو,مکان های تفریحی سیدنی

باغ وحش ترانگو در سیدنی

 

این باغ وحش به هشت منطقه وابسته به جغرافیای حیوانی، در 21 هکتار تقسیم شده است.

بیشتر از ۳۵۰ گونه مختلف از حیوانات در این باغ وحش زندگی میکنند. خوک آبی، یوزپلنگ برفی، کوالا، کانگورو و والابی، فیل، گوریل، زرافه، پلاتی پوس و اکیدنه تنها چند نمونه از حیواناتیست که در این باغ وحش عظیم موجودند. همچنین میتوانید با تله کابین در این باغ وحش گشتی بزنید و نمایی از دید پرنده به این مکان را تماشا کنید.

 

4. جاذبه باغ های گیاهان سلطنتی

جاذبه‌های گردشگری در سیدنی,باغ های گیاهان سلطنتی,مکان های تفریحی سیدنی

باغ گیاهان سلطنتی در سیدنی

 

این باغ ها که مساحتی بیشتر از ۳۰ هکتار را می پوشانند در قلب شهر در سال ۱۸۱۶ بنا شدند و قدیمی ترین موسسه علمی استرالیا محسوب می شوند. مرکز حاره ای سیدنی و باغ رز از جمله جاذبه های این باغ می باشند.

 

5. پیست اسکی (Vienna Ice Dream)

جاذبه‌های گردشگری در سیدنی,پیست اسکی,مکان های تفریحی سیدنی

پیست اسکی سیدنی

 

این پیست اسکی در مقابل تالار شهر وینا استرالیا قرار دارد هم چنین در اطراف این پیست خوراکی ها و نوشیدنی ها استرالیایی در دسترس می باشد.


6. جاذبه دارلینگ هاربر

جاذبه‌های گردشگری در سیدنی,دارلینگ هاربور,مکان های تفریحی سیدنی

یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی استرالیا که به بندر دارلینگ هاربر معروف است

 

باراندازی قدیمی که به محلی محبوب برای توریست ها تبدیل شده. این منطقه مملو از رستوران ها و مغازه ها و جاذبه هایی همچون موزه پاورهاوس، موزه ملی دریانوردی استرالیا، آکواریوم سیدنی، تئاتر آی مکس و باغ چینی دوستی می باشد.

 

7. آکواریوم سیدنی (Sea Life Sydney Aquarium)

جاذبه‌های گردشگری در سیدنی,آکواریوم سیدنی,مکان های تفریحی سیدنی

مهم ترین بخش نمایشی آکواریوم سیدنی، تونل شیشه ای آن است

 

مکانی تفریحی که در سال ۱۹۸۸ افتتاح شد. این آکواریوم از شرق به بندر مشهور دارلینگ هاربور سیدنی و از شمال به پل پیرمونت منتهی می شود. این مکان دیدنی، شامل ۶۵۰ گونه مختلف جانوری از جمله بیش از ۶۰۰۰ نوع ماهی و دیگر موجودات دریائی می باشد.

 

مهم ترین بخش نمایشی آکواریوم تونل شیشه ای آن است که به گونه ای خاص در زیر آب تعبیه شده و کوسه ها و ماهیهای زیبا از بالای سر بازدیدکنندگان عبور می کنند و منظره ای شگفت انگیز را پدید می آورند.

 

8. محله ی The Rocks

جاذبه‌های گردشگری در سیدنی,محله ی The Rocks,مکان های تفریحی سیدنی

محله راکس سیدنی

 

محل شهری، محوطه های توریستی و منطقه تاریخی مرکز شهر سیدنی، در ایالت نیو ساوت ولز، استرالیا است.

 

9. قایق های فری

جاذبه‌های گردشگری در سیدنی,قایق های فری,مکان های تفریحی سیدنی

قایق های مسافربری فری در سیدنی

 

یکی دیگر از خطوط حمل و نقل دولتی سیدنی، قایقهای مسافربری با نام «فری» می‌باشند که بر روی بندر سیدنی و رودخانهٔ پاراماتا Parramatta River حرکت کرده وتعداد بی شماری ازمردم شهر و توریستها را جابه جا می‌کنند. این قایق ها از سال ۱۸۷۵ در بندرگاه سیدنی در حرکت اندو هم اکنون بیش از ۱۴ میلیون نفر را در سال جابجا می کنند.

 

10. فرودگاه سیدنی

جاذبه‌های گردشگری در سیدنی,فرودگاه سیدنی,مکان های تفریحی سیدنی

فرودگاه سیدنی پر ترافیک ترین فرودگاه استرالیاست

فرودگاه بین المللی سیدنی در استرالیا به نام فرودگاه “کینگز فورد اسمیت” معروف است و در سطح بینالمللی با کدهای SYD (یاتا) و YSSY (ایکائو) شناخته می شود.

فرودگاه مذکور، که در حومه ی شهر سیدنی قرار دارد، یکی از معدود فرودگاههای قدیمی جهان است که از زمان افتتاح تاکنون، بدون تعطیلی به مسافران و شرکت های هواپیمایی خدمات ارائه داده است. این فرودگاه پر ترافیکترین فرودگاه استرالیاست که در سال 2003 میلادی، 28 امین فرودگاه پرترافیک جهان لقب گرفت، اما این موفقیت در سالهای بعد تکرار نشد و در سالهای اخیر، فرودگاه بین المللی شهر سیدنی هرگز نتوانست در میان 30 فرودگاه برتر جهان جای گیرد.

 

فرودگاه سیدنی پر ترافیکترین فرودگاه استرالیاست، مساحت آن از کلیه ی فرودگاههای بزرگ استرالیا کمتر است.این فرودگاه دارای سه باند است که دو باند آن “شرقی- غربی” است و باند دیگر “شمالی-جنوبی” است. ارتباط با فرودگاه از طریق جاده و سامانه ی قطار شهری امکانپذیر است.

منبع:بیتوته

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *