فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای

شانگهای بزرگ ترین شهر کشور چین و هشتمین شهر بزرگ جهان است. این شهر یکی از مهم‌ترین بنادر چین به حساب می‌آید.

شانگهای ، شهر جنگل آسمان خراش ها، یکی از نام آشناترین شهرهای چین است که بزگترین شهر این کشور نیز به شمار می آید. این شهر که روزگاری یک دهکده ماهیگری کوچک بود، حالا یکی از شاهرگ های اقتصادی چین محسوب می شود و هشتمین شهر بزرگ جهان هم هست.

 

مکان های گردشگری شانگهای عبارتند از:

1. باغ یو :

فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای,جاذبه‌های گردشگری شانگهای,باغ یو شانگهای

باغ یو شانگهای به باغ شادی نیز معروف است

 

در سال 1559 باغ با شکوه و زیبای یویوان که به نام باغ یو نیز شناخته می‌شود، در بخش شمال شرقی شهر قدیمی ساخته شد. این باغ که به باغ شادی نیز معروف است بیش از 20 هزار متر مربع مساحت دارد و شامل یک باغ بیرونی و یک باغ درونی است.

 

در قرن 18 در بخش بیرونی باغ که قدمت بیشتری دارد، تغییرات زیادی داده شد و سالن اصلی پارک به آن اضافه شد. این ساختمان به داشتن سقف‌های مزین، نقوش برجسته، پنجره‌های بزرگ و طرح اژدها بر روی دیوار آن مشهور است.

 

مشهورترین ساختمان این باغ تالار بهار نام دارد و از جمله مهم‌ترین آثار باستانی موجود در این تالار، سنگ مصنوعی ساخته استاد ژانگ نیانگ است.

باغ درونی که از باغ بیرونی کوچک‌‌تر است در سال 1709 ساخته شد و شامل خانه تابستانی کوچک، سنگ‌های تزئینی، رشته کوه های مینیاتوری، دیوارهای جداکننده و برکه کوچک و همچنین یک سن تئاتر آراسته و زیباست.

 

2. معبد و بت کده Longhua :

معبد و بت کده Longhua

یکی از قدیمی‌ترین مکانهای مذهبی کشور چین معبد Longhua به شمار می‌رود

 

معبد باشکوه Longhua که در قسمت جنوب غربی شهر شانگهای قرار دارد یکی از قدیمی‌ترین مکانهای مذهبی کشور چین به شمار می‌رود. این معبد که 40 متر ارتفاع دارد از جنس چوب و آجر و در سال 242 میلادی ساخته شده و البته در طول تاریخ دست‌خوش تغییرات زیادی شده و بارها مورد بازسازی قرار گرفته است که آخرین بازسازی آن به قرن دهم باز می‌گردد.

 

معبد Longhua شامل 5 تالار بزرگ است و هنوز که هنوز است برای برگزاری مراسم‌های مذهبی بوداییان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این 5 تالار شامل تالار مایتریا (مایل دایان) و مجسمه بودای غول پیکر، تالار پادشاه آسمانی (تیان وانگ دایان) که به چهار پادشاه آسمانی اختصاص داده شده و تالار بزرگ سیج کبیر است که شامل مجسمه‌های زیبا و یک زنگ قدیمی متعلق به قرن 16 است.

نکات قابل توجه دیگر این معبد، وجود برج ناقوس با زنگی به ارتفاع 2 متر و وزن 5 تن است که یادگار سال 1382 است و در برخی مناسبت‌های خاص به صدا در می‌آید. همچنین کتابخانه‌ای با نسخ قدیمی و ابزار تشریفاتی و حدود 500 نقاشی از بودای لوهان که از جنس طلا ساخته شده‌اند نیز در این معبد به چشم می‌خورند.

 

3. موزه شانگهای:

فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای,جاذبه‌های گردشگری شانگهای,موزه شانگهای

موزه هنر شانگهای، آثار ارزشمند برنزی و سرامیکی قرن نوزدهم نگهداری می‌شوند

 

موزه شانگهای که در سال 1952 تاسیس شده، مهم‌ترین موزه هنرهای کلاسیک چین به شمار می‌رود. ساختمان مدرن این موزه چهار طبقه، دارای قسمتی دایره‌ای در بالا و پایه‌ای چهارگوش است و خود یک اثر هنری مدرن محسوب می‌شود.

 

در موزه هنر شانگهای، آثار ارزشمند برنزی و سرامیکی قرن نوزدهم و نقاشی های جوهری، خوشنویسی و همچنین مجموعه‌ای بزرگ از هنرهای اقلیت‌های قومی نگهداری می‌شوند.

 

علاوه بر این مجموعه‌های عظیمی از یشم، سکه و مبلمان دوران مینگ و کینگ نیز در این موزه به چشم می‌خورند. بازدید از موزه تاریخ طبیعی شانگهای که بزرگ‌‌ترین موزه علوم طبیعی چین است نیز خالی از لطف نیست.

 

4. موزه علم و تکنولوژی شانگهای:

فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای,جاذبه‌های گردشگری شانگهای,موزه علم و تکنولوژی شانگهای

موزه علم و تکنولوژی شانگهای در سال 2001 افتتاح شد

 

در شهر زیبای شانگهای علاوه بر موزه هنرهای کلاسیک، موزه بزرگ دیگری به نام موزه علم و تکنولوژی وجود دارد که در نوع خود بزرگ‌ترین موزه شانگهای محسوب می‌شود و سالانه بیش از دو میلیون نفر بازدیدکننده دارد.

 

موزه علم و تکنولوژی شانگهای در سال 2001 افتتاح شد و دارای تعداد زیادی نمایشگاه تعاملی چند رسانه، نمایشگاه‌های دائمی و آمفی تئاتر علمی-هنری است. از نکات قابل توجه این نمایشگاه می‌توان به صفحه نمایش حیوانات بومی، دستاوردهای علمی و نمایشگاه بسیار جذاب روباتیک و سفرهای فضایی اشاره نمود.

 

یکی دیگر از جاذبه‌های سرگرم‌کننده شانگهای، آکواریوم اقیانوسی شانگهای است که به شکل تونل و به طول 120 متر ساخته شده و نمایی زنده و نزدیک از تنوع دریایی منطقه را به شما نشان خواهد داد. علاوه بر این می‌توانید از باغ وحش فوق‌العاده زیبای شانگهای نیز دیدن کنید که در آن تنوعی عظیم از گونه‌های بومی و جانوری، از جمله پاندای غول پیکر و ببر جنوب چین به چشم می‌خورند.

 

5. رودخانه هانگپو:

فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای,جاذبه‌های گردشگری شانگهای,رودخانه هانگپو

رودخانه هانگپو در شهر شانگهای جریان دارد

 

این رودخانه یكی از شعبات رود بزرگ Yangtze است كه در شهر شانگهای جریان داردو به نام Huangxiepu یا Chunshen River نیز معروف است.

 

این رود از دریاچه Taiسرچشمه می گیرد و به طرف شرق جریان دارد ودر مركز شهرشانگهای در منطقه پل Baidu با رود Wasongادغام و مناظر زیبایی را به وجود می آورد. طول این رودخانه 114 كیلومتر و عرض آن 400 متر است و شهر را به 2 قسمت تقسیم می كند.

 

6. تفریح‌گاه بوند:

فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای,جاذبه‌های گردشگری شانگهای,تفریح‌گاه بوند

تفریح‌گاه بوند در بین گردش‌گران شانگهای از محبوبیت خاصی برخوردار است

 

تفرج‌گاه ساحلی شانگهای که در امتداد غربی ساحل رودخانه هانگ پوجیانگ قرار گرفته، ژونگ شا لو نام دارد.

 

این منطقه که در بین گردش‌گران از محبوبیت خاصی برخوردار است، زمانی محل استقرار افراد خارجی بوده و هنوز حال‌وهوای اروپایی خود را حفظ کرده و به خصوص تعداد زیادی از ساختمان‌های انگلیسی و فرانسوی در آن به چشم می‌خورند که امروزه به رستوران، بوتیک و گالری تبدیل شده‌اند.

 

این محل همیشه شلوغ دارای نمادهایی از معماری سبک گوتیک، رومی، باروک، نئوکلاسیک و رنساس است و نمونه‌ای از چشم‌گیرترین مجموعه معماری آرت دکو را درخود دارد و خیابان‌های شلوغ و پرزرق‌ و برق آن محلی زیبا و استثنائی برای قدم‌زدن و گشت و گذار هستند. با رفتن از جنوب به سمت شمال این تفریح‌گاه به ساختمان‌های گنبدی شکل و برج ناقوس و هتل صلح پیر و بانک مرکزی چین خواهید رسید.

 

در تفریح‌گاه بوند همچنین می‌توانیدسوار بر کشتی‌های تفریحی شده و از گشتن در اطراف بندر و محل تلاقی رود هانگ پو جیانگ و یانگ تسه لذت ببرید.

 

7. برج مروارید شرقی:

فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای,جاذبه‌های گردشگری شانگهای,برج مروارید شرقی

برج مروارید شرقی از جاذبه های گردشگری شانگهای می باشد

 

برج مروارید شرقی یک برج رادیو-تلویزیونی است که حدود 468 متر ارتفاع دارد و در پارک پودانگ و در قسمت شرقی رودخانه هانگ پو قرار گرفته است. از بالای این برج نمای زیبایی از شهر جدید و رودخانه همیشه شلوغ هانگ پو و همچنین تصویری فوق‌العاده از تفریح گاه باستانی بوند خواهید داشت.

 

این برج رادیویی که در سال 1991 بنا شده نام خود را از 11 گویی می‌گیرد که در اندازه‌های مختلف ساخته شده و به یکدیگر متصل هستند و بلندترین آن‌ها یک ماژول فضایی است که در ارتفاع 350 متری زمین قرار گرفته و دارای یک عرشه دیدبانی با کف شیشه‌ای است.

 

این برج همچنین دارای 15 نقطه برای تماشای شهر به اضافه یک رستوان گردان بزرگ، یک مرکز خرید در قسمت پایین برج و هتل فضایی با اتاق‌هایی عالی و منظره‌ای فراموش نشدنی است.

اگر امکان بازدید از این برج را نداشتید حتما در شب که تمام چراغ‌های آن روشن می‌شود نمای بیرونی ساختمان را به تماشا بنشینید و شاهد جشنی از رنگ و نور باشید.

8. کلیسای جامع Xujiahui و کلیسایSheshan

فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای,جاذبه‌های گردشگری شانگهای,کلیسای جامع Xujiahui

از عبادت‌گاه های مقدس شانگهای، کلیسای Sheshan و Xujiahui است

 

کلیسای جامع Xujiahui که به نام کلیسای سنت ایگناتیوس نیز شناخته می‌شود در سال 1911 و به سبک نئو رومانس ساخته شد. این کلیسا یادآود میراث غنی چندملیتی شهر شانگهای است. در قسمت جنوبی Xujiahui، بزرگ‌ترین عبادت‌گاه رومن کاتولیک شانگهای قرار دارد که علاوه بر داشتن باغی باشکوه و زیبا، یک جفت برج ناقوس دوقلو به ارتفاع 50 متر نیز دارد که با شیشه‌های رنگی مزین شده‌اند.

 

یکی دیگر از عبادت‌گاه های مقدس شانگهای، کلیسای Sheshan است. این کلیسای رومن کاتولیک باستانی در قسمت غربی قله قرار دارد. کلیسای شیشان نیز مانند بسیاری از مکان‌های زیارتی دیگر، در طول انقلاب فرهنگی چین دچار آسیب‌های جدی شد اما بعدها بازسازی گردید و امروزه، همچنان یکی از مهم‌ترین زیارت‌گاه‌های کشور چین به حساب می‌آید.

 

9. معبد جید بودا:

فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای,جاذبه‌های گردشگری شانگهای,معبد جید بودا

یکی از معابد بودایی مهم شانگهای، معبد جید بودا است

 

در منطقه آنیوآن لو در قسمت شمال غربی شهر شانگهای،‌ معبد زیبایی به نام معبد جید بودا وجود دارد. در این معبد دو مجسمه شاکیامونی قرار دارند که مونک هویگن با خود از برمه به یادگار آورده است.

 

بنای اولیه این معبد در سال 1882 ساخته شد و بعدها و در سال 1928 ساختمان جدیدی شامل 3 تالار و 2 حیاط و تالار با شکوه پادشاه آسمانی (تیان وانگ دیان) جای‌گزین آن شدند. یکی از این دو مجسمه که از یشم سفید ساخته شده‌اند حدود 2 متر ارتفاع دارد و در تالار ونتانگ قرار گرفته و مجسمه کوچکتر نیز در حیاط غربی نگهداری می‌شود.

یکی دیگر از معابد بودایی مهم شانگهای، معبد جینگان است که در جاده غربی نانجینگ قرار دارد.

 

10. شهر قدیمی زاجیاجیاو

فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای,جاذبه‌های گردشگری شانگهای,شهر قدیمی زاجیاجیاو

شهر قدیمی زاجیاجیاو در حومه شهر شانگهاي واقع گرديده است

 

در حومه شهر شانگهاي واقع گرديده است و از مناطق معروف كشور چين است كه داراي سابقه اي 1700 ساله است وداراي 47 كيلومتر مربع مساحت است.اين شهر مانند ونيز ايتاليا براي جابجايي از قايقهاي مخصوص استفاده مي شود.بر روي اين منطقه پلهاي بسيار زيبايي وجود دارد كه بايد ديد.

 

11. موزه هنر شانگهای

فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای,جاذبه‌های گردشگری شانگهای, موزه هنر شانگهای

 بزرگ‌ترین موزه هنری قاره آسیا، موزه هنر شانگهای می باشد

 

موزه هنر شانگهای بزرگ‌ترین موزه هنری قاره آسیاست که در آن مجموعه‌ای بی‌نظیر از هنرهای مدرن گردآوری شده‌اند. این موزه شامل مجموعه شگفت‌انگیزی از آثار هنر مدرن چینی، نمایشگاه‌های هنرمندان برجسته چینی و همچنین آثار متعددی مربوط به توسعه فرهنگی کشور چین در طی بیش از چند دهه است.

 

اگر به فعالیت‌های فرهنگی علاقه دارید به شما توصیه می‌کنیم که حتما سری به مرکز هنرهای شرقی بزنید. مرکز هنرهای شرقی یکی از مهم‌ترین مراکز اجرای موسیقی کلاسیک، اپرا و تولیدات نمایشی است.

 

12. میدان مردم (People)

فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای,جاذبه‌های گردشگری شانگهای, میدان مردم

نقطه‌ شروع گردش‌گری شانگهای میدان مردم تبدیل کرده است

 

میدان People در گذشته برای مسابقات شهرستان ساخته شد ولی به مرور به محلی عمومی تبدیل شد. وجود تالار اصلی شهر شانگهای، موزه شانگهای و سالن بزرگ تئاتر در این میدان، این محل را به نقطه‌ای عالی برای شروع گردش‌گری شهری تبدیل کرده است.

 

حتما فرصتی را برای بازدید از نمایشگاه‌ (مرکز برنامه ریزی شهری) در برنامه خود بگنجانید و از مدل‌ها و ماکت‌ها و سالن تئاتر 360 درجه این محل دیدن کنید.

 

13. مراکز خرید شانگهای

فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای,جاذبه‌های گردشگری شانگهای,مراکز خرید شانگهای

خیابان نانجینگ رود از جمله مراكز درجه یك خرید در شانگهای و چین است

 

شهر شانگهای به بهشت خرید یا پاریس شرق معروف است مراكز خرید شانگهای به طور مشخص به چهار ناحیه یا خیابان تقسیم می شوند:

1- خیابان نانجینگ رود

2- نانجینگ رود شرقی

3- نانجینگ رود غربی

4- مراكز و خیابان های متفرقه

 

خیابان نانجینگ رود (Nanjing Road)از جمله مراكز درجه یك خرید در شانگهای و چین است. این شهر دارای مجموعه ای گسترده و متنوع از مغازه ها و فروشگاه ها از سالیان بسیار دور تا به امروز می باشد. از دیگر خیابان های معروف شانگهای می توان به خیابان Huaihai اشاره كرد كه كمتر از خیابان نانجینگ معروف نیست و به ظرافت و ریزه كاری معروف است.

 

در این خیابان شعبه هایی از مارك های بین المللی وجود دارد. در این خیابان از دیدن مراكز خرید Parkson و مركز خرید و مد Maison غافل نشوید كه اعتبار این خیابان به مراكز یاد شده است.

 

همچنین برای خرید لباس های ارزان قیمت به مراكز زیر حتما سری بزنید: فروشگاه های خیابان Hong Kong، مركز خرید Dimei و Xiang Yang Road خیابان North Sichuan مركزی است كه كالاهای ارزان قیمت را به شما ارائه می كند و اولین انتخاب مردم شانگهای است.

 

14. حمل و نقل عمومی شانگهای:

فهرست جاذبه‌های گردشگری در شانگهای,جاذبه‌های گردشگری شانگهای,مراکز خرید شانگهای

وسایل نقلیه عمومی در شانگهای ارزان می باشد

 

فرودگاه اصلی شانگهای در منطقه پودونگ واقع است که با یک مونوریل خارج شهری به شهر شانگهای وصل می‌شود.

 

وسایل نقلیه عمومی در شانگهای ارزان می باشد. شانگهای همچنین دارای مترو نیز می باشد اما آمادگی برای یك هیجان در ترافیك شهر را داشته باشید. بنظر می رسد كه هیچ كس تره برای قوانین خرد نمی كند. هر كس كار خودش را می كند از عابر پیاده تا راننده اتوبوس.

 

ممكن است در وهله اول وحشت كنید ولی بتدریج عادت كرده و حتی شاید لذت هم ببرید! متروهای شانگهای هم طبیعتا بسیار شلوغ می باشد. پس منتظر واگن خالی و یا خلوت نشوید و اولین قطار را سوار شوید!

منبع:بیتوته

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *