با جاذبه های بی نظیر «دوحه» پایتخت قطر آشنا شوید

قطر از آن دسته از مقصدهای همیشه جذاب برای ایرانی ها بوده است. کشوری پر از آثار دیدنی که می تواند برای یک سفر چند روزه گزینه فوق العاده ای باشد.در این کشور می توانید طبیعت بیابان های قطر را با ماشین های سافاری  طی کنید، از بیشمار سواحل موجود برای استراحت لذت ببرید و یا با انجام ورزش های فرح بخش مثل بولینگ، تنیس، اسنوکر، گلف و یا اسکی روی یخ به اوج هیجان برسید. در مجموع می شود گفت در این کشور حوزه خلیج فارس برای هر فردی چیزی برای لذت بردن و سپری کردن اوقات مفرح پیدا می شود.

مسیر شترسواری الشحانیا
مسابقات شترسواری که بطور سنتی ورزش شیوخ نامیده می شود همچنان امروزه نیز انجام می شود. برای شترسواری باید به منطقه ایی به نام الشحانیا بروید جایی که پیست شترسواری معروف قطر در آن قرار دارد. در اینجا رقابت شترسواران و صحنه های استثنایی را می بینید که در هیچ جا مثل قطر نمی توان آن ها را تجربه کرد. جالب است که این مسابقات از گران ترین برنامه هایی است که در دوحه برگزار می شود.

جاهای تفریحی دوحه قطر

مسابقات  شتر سواری، از گران ترین برنامه هایی است که در دوحه برگزار می شود

ساحل التخیرا
ساحلی با طول تقریبی ۱۰ کیلومتر و این یعنی فرصت های بیشمار تفریحات ساحلی! بیشتر ساحل پوشیده از شن های سابخاست که مثل شن های روان اند و با رطوبت امواج دریا به شکل جالبی در می آیند. این ساحل یکی از جاذب های دیدنی دوحه است و در آن چشم اندازهایی از صخره ها،پرندگان و بیابان ها در انتظارتان است.

جاهای تفریحی دوحه قطر

ساحل التخیرا،  یکی از جاذب های دیدنی دوحه است

پارک آبی
رفتن به پارک آبی یکی از رویایی ترین تفریحات است مخصوصا اگر در جای گرمی مثل دوحه باشید! برای تفریح و بازی در بهترین پارک آبی دوحه باید به منطقه ابو نخلا بروید. طرح و اجرای نقشه این پارک بوسیله شرکت اکوا مسترز قبرس انجام گرقته است و عملیات اجرایی آن بوسیله شرکتی که مقر ان در کویت واقع است مدیریت شده است. این شرکت مسئول راه اندازی پارک های موضوعی در ۱۵ سال گذشته در کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

جاهای تفریحی دوحه قطر

برای تفریح و بازی در بهترین پارک آبی دوحه باید به منطقه ابو نخلا بروید

پارک اسپایر (Aspire Park)
این واحه سبز پهناور نزدیک میدان ویلاژیو و حایات از مراکز خرید معروف دوحه در منطقه اسپایر واقع شده است. این پارک بزرگ ترین پارک موجود در شهر است که بعنوان یک مکان توریستی طبقه بندی نشده است. ولی با این وجود این پارک یک کنتراست فوق العاده نسبت به بیابان های اطراف شهر دارد و یک جواهر ناب محسوب می شود که هنگام مسافرت به دوحه باید به آن سر بزنید.

جاهای تفریحی دوحه قطر

هنگام مسافرت به دوحه حتما از پارک اسپایر دیدن کنید

برج های بارزان  (Barzan Towers)
برج های بارزان که در امتداد آسمان شهر کشیده شده مکانی عالی برای تماشای چشم اندازهای دریاست. برج های بارزان که قبل ترها دکل دیده بانی بود در شهرداری ام صلال محمد قرار دارند و به شکل تی شکل ساخته شده است.

جاهای تفریحی دوحه قطر

برج های بارزان که در امتداد آسمان شهر کشیده شده مکانی عالی برای تماشای چشم اندازهای دریاست

 

مسیر ساحلی دوحه
مسیر ساحلی شهردوحه بی شک زیباترین منطقه دوحه محسوب می شود که مملو از چشم اندازهای سبز مهیج و معماری مدرن و تحسین برانگیز است. این مسیر کنار ساحل شامل بلواریست که اطراف ان با درختان خرما زیبا سازی شده و دارای مسیر ماشین رو دوطرفه است. این مسیر به صورت شکل نعل اسب ساخته شده، طول آن ۷ کیلومتر است و انتهای آن به خلیج دوحه و دریا ختم می شود.

جاهای تفریحی دوحه قطر

مسیر ساحلی شهردوحه بی شک زیباترین منطقه دوحه محسوب می شود

شهر فیلم دوحه (Doha Film City)
شهر فیلم یک مرکزهنری معاصر برآمده از یک روستای قدیم عربی است که در پشت یک دره در بیابان شبه جزیره زکریت قرار دارد. شهر فیلم در یکی از سایت های واقعا فوق العاده قطر واقع شده و بازدید کنندگان ممکن است واقعا احساس می کنند که در یک شهر ارواح در غرب آمریکا قدم برمی دارند. درختان نخل غیرمعمولی که در این شهر وجود دارند، چشم انداز بی نظیر بصیری را تقدیم بازدیدکنندگان خود می کند.

جاهای تفریحی دوحه قطر

شهر فیلم در یکی از سایت های واقعا فوق العاده قطر واقع شده

 

قلعه دوحه
فلعه دوحه، که به عنوان قلعه ال کووت شناخته می شود، یکی از قلعه های نظامی تاریخی در دوحه است. این قلعه که دروسط سوق واقیف دوحه و محل قدیمی شهر واقع شده است در قرن نوزدهم به عنوان یک ایستگاه پلیس ساخته شده است و اکنون به یک موزه تبدیل گشته است.

جاهای تفریحی دوحه قطر 

باغ وحش دوحه
باغ وحش دوحه یکی از جالب ترین و جذاب ترین مکان های دیدنی درقطر محسوب می شود. این باغ وحش در حدود ۳۰ دقیقه از مرکز شهرفاسله دارد و در ان می توان حیوانات کوچک و برخی از حیوانات باغ وحش های سنتی و موجودات بیابانی منطقه را برای دیدن پیدا کرد.

جاهای تفریحی دوحه قطر

فلعه دوحه، که به عنوان قلعه ال کووت شناخته می شود، یکی از قلعه های نظامی تاریخی در دوحه است

کاتارا کاچرال ویلج  (Katara Cultural Village)
کاتارا کالچرال ویلج که به نام «ولی او کالچرز» نیز شناخته می شود مکانی جالب برای دیدن است مخصوصا برای آن دسته از افرادی که علاقه وافری به سنت تئاتر، هنر و معماری دارند.

جاهای تفریحی دوحه قطر

کاتارا کالچرال ویلج که به نام «ولی او کالچرز» نیز شناخته می شود مکانی جالب برای دیدن است

 

استادیوم بین المللی خلیفه
استادیوم بین المللی خلیفه که به نام استادیوم ملی نیز شناخته می شود اولین استادیوم چند منظوره پادشاهی قطر است که بسیاری از مسابقات داخلی و بین المللی از جمله تورنمنت فوتبال کشورهای حاشیه خلیج فارس را میزبانی کرده است.

موزه هنرهای مدرن عرب (Arab Museum of Modern Art)
موزه هنرهای مدرن عرب در دوحه نخستین تشکیلات  از این نوع در جهان محسوب می شود که آرشیوهای ارزشمند هنری از سراسر جهان را در خود جای داده است. این موزه برای ایجاد فضایی ترغیب کننده برای گفتگو و تحصیل در مورد هنر مدرن و معاصر مورد بوجود آورده است. همچنین به عنوان بستری برای مطرح شدن هنرمندان در کشورهای عربی و فراتر، از آن استفاده می شود.

جاهای تفریحی دوحه قطر

موزه هنرهای مدرن عرب در دوحه نخستین تشکیلات  از این نوع در جهان محسوب می شو

 

موزه هنرهای اسلامی
موزه هنرهای معاصر دوحه اولین از نوع خود در خلیج فارس به دلیل گنجایش بیش از ۴۸۴،۰۰۰ فوت مربعی ان است که مبین رویای سازندگان آن و اهداف پیش رو برای آن است.

خور ال ادید  (Khor Al Udeid)
خور ال ادید به عنوان عروس بیابان های قطر شناخته می شود و در یک موقعیت استراتژیک در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی دوحه واقع شده است. ساحل خور ال ادید بسیار معروف به محیط آرام و ساکتش است که در آن بازدید کنندگان می توانند از هرج و مرج روزمره زندگی روزمره بیرون بیایند و به محیط آرامی قدم بگذارند و در مسیر جستجو برای خود روحانی شان حرکت نمایند.

منبع:بیتوته

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *