بهترین زمان برای سفر به زیباترین شهرهای ترکیه

کشور ترکیه از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است؛ ترکیه با داشتن اقلیمی مدیترانه‌ای، شهرهای زیبا، طبیعت بی‌نظیر، جاذبه‌های گردشگری و… باعث جذب روزافزون گردشگران می‌شود.

شما نیز تجربه‌های متفاوتی را می‌توانید در شهرهای زیبای آن داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در سفر پیش می‌آید این است که کی و به کجا سفر کنیم. با هم بهترین زمان سفر به چند تا از زیباترین شهرهای ترکیه را بررسی می‌کنیم.

بهترین زمان سفر به مارماریس ترکیه

مارماریس در جنوب غربی ترکیه واقع‌ شده و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه شناخته می‌شود. این شهر کم‌جمعیت یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ترکیه است و برخی از شهرهای توریستی دیگر ترکیه مثل فتحیه و بدروم نیز در نزدیکی مارماریس قرار دارند. مارماریس را به‌عنوان جواهر ساحل اژه می‌شناسند و به خاطر طبیعت و سواحل شگفت‌انگیزی که دارد، همیشه توجه توریستان را به خود جلب می‌کند.

ماه‌های ژوئن تا اکتبر (اواسط خرداد تا اواسط آبان)، بهترین زمان سفر به مارماریس تلقی می‌شوند. در طول تابستان، دمای آب مارماریس برای شنا کردن و تجربه انواع تفریحات ساحلی بسیار مناسب می‌شود. با این حساب، می‌توان گفت که شما با سفر زمستانی به مارماریس هم می‌توانید یک سری تفریحات جالب با تور مارماریس داشته باشید.

بهترین زمان سفر و گشت‌وگذار از شهر زیبا و تماشایی بدروم

در شهر بدروم آب‌وهوای مدیترانه غالب است. تابستان‌ها گرم و خشک و در زمستان درجه حرارت معتدل است. موقعیت جغرافیایی و تنوع آب‌وهوا و نزدیکی به کوه، دریا، رودخانه‌ها و… باعث شده، الگوهای آب‌وهوایی منطقه، زیاد منظم نباشد. البته جای نگرانی نیست، زیرا بدروم موفق به حفظ آب‌وهوای معتدل و مدیترانه‌ای شده است. ترک‌ها درواقع برای فرار از هوای مناطق دیگر ترکیه به اینجا می‌آیند!

بهار و پاییز فصول ایده آل برای بازدید از بدروم هستند اما تابستان چندان مناسب نیست زیرا درجه حرارت می‌تواند به ۳۵ درجه سانتی‌گراد برسد و این مقداری اذیت کننده است. ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست زمان اصلی برای اذیت شدن توسط پشه‌ها است. اگرچه دما در زمستان به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، اما گردشگری در این فصل در بدروم زیاد خواهانی ندارد زیرا بارندگی بیش‌ازحد بوده و نمی‌توانید به‌خوبی این شهر زیبا را ببیند و از مناطق بهشت گونه آن لذت ببرید. بهتراست که صبر کنید تا هوای شهرکمی بهتر شود.

بهترین زمان برای بازدید از بدروم در ترکیه، از ماه آوریل تا نوامبر بوده و شما یک دمای دلپذیر را تجربه خواهید کرد. بالاترین میانگین دمای بدروم در ژوئیه ۳۱ درجه سانتی‌گراد و کمترین میزان آن در ژانویه ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. آب‌وهوای بدروم برای تعطیلات و آفتاب گرفتن بسیار مناسب است.

بهترین زمان سفر به استانبول

مسافران و گردشگران تمایل دارند که برنامه‌ریزی سفر خود را برای زمانی انجام دهند که از هر نظر سفری عالی را تجربه کنند. اگر بخواهیم وقت خاصی را برای بهترین زمان سفر به استانبول مشخص کنیم، باید بگوییم که این شهر در هر زمانی زیبایی‌ها و مزایای خود را دارد. کمتر شهری مثل استانبول در این کره خاکی وجود دارد که در تمامی فصول سال دارای زیبایی‌ها و تفریحگاه‌های خاص همان فصل باشد، مثلاً عاشقان دنیای مد و لباس می‌توانند در تمامی فصل‌های سال از مراکز خرید و پاساژهای استانبول خرید کنند و حتی در روزهای پایانی هر فصل تمامی مراکز خرید استانبول اجناس خود را حراج می‌کنند و اقلام فصل گذشته را با قیمت مناسب و حداقل عرضه می‌کنند. شما نیز می‌توانید با تور استانبول به این شهر زیبا سفر کنید.

بهترین زمان سفر به شهر بی‌نظیر آنتالیا

در بهار و نیز در حالی‌ که دیگر قسمت‌های اروپا همچنان درگیر باد و باران هستند، در آنتالیا هوا آهسته در حال گرم شدن است و این امر باعث می‌شود که تبدیل به شهری ایده آل جهت سفرهای تابستانی شما شود. در آب‌وهوای گرم و مطلوب، می‌توانید در سواحل شنی و بسیار جذاب و زیبا قدم بزنید، غذاهای محلی و لذیذ این منطقه را امتحان کنید، در آفتاب گرم و عالی آن، آفتاب بگیرید و نیز در فستیوال‌های متنوع و بسیار شاد آنتالیا شرکت کنید.

بهار و اوایل تابستان آب‌وهوای آنتالیا در بهترین وضعیت خود بوده، دمای هوا ملایم است و به گرمی می‌زند و بیشتر اوقات آفتابی است. هوا در ماه اردیبهشت کاملاً آفتابی و گرم است و رطوبت آن دیگر همیشگی نیست و گاهاً هوا رطوبت دارد. ماه خرداد نیز از دیگر ماه‌های بسیار مناسب از نظر آب‌وهوایی است که می‌توانید به این منطقه سفر کنید. خرداد که تمام می‌شود، در ماه‌های تیر و مرداد هوا به‌شدت گرم شده و آب دریا نیز بسیار گرم است، رطوبت هوا هم بسیار زیاد است و میانگین دمای هوا به ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

منبع:ایسنا

ترکیه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *