امامزاده عبدالله در همدان و آرامگاهی که مدفن پدر و پسر است

سفر مجازی به همدان به واسطه گسترش ویروس کرونا تدبیری برای شناساندن دیدنی‌های این شهر است که در ابتدا معرفی امامزاده عبدالله همدان که مدفن پدر و پسری واجب التعظیم است مدنظر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، امسال بر خلاف سال‌های گذشته دیدنی‌های استان همدان خالی از مسافر و گردشگر است چراکه به واسطه پیدایش ویروس کرونا که از اسفندماه سال گذشته استان‌های مختلف کشور را درگیر کرده طرح ممنوعیت سفر به استان همدان نیز به اجرا در آمده است.

بر همین اساس خبرگزاری مهر سفر مجازی به دیدنی‌های استان همدان را برای گردشگران فراهم کرده تا با مشاهده فیلم‌هایی که منتشر خواهد شد به زیبایی‌های شهر همدان بیشتر پی برده و پس از پشت سر گذاشتن این وضعیت و پاک شدن کشور از وجود ویروس کرونا سفر به همدان را در برنامه قرار دهند.

در این فیلم به توضیح ویژگی‌های آرامگاه امامزاده عبدالله در همدان که در وسط میدانی به همین نام واقع شده و مدفن دو امامزاده که پدر و پسر هستند پرداخته شده است.

امامزاده عبدالله در وسط میدانی به همین نام در شهر همدان واقع شده و مدفن دو امامزاده (پدر به نام احمد و پسر به نام عبدالله) است.

این دو امامزاده از پیشوایان دین و بزرگان علم نیز بوده‌اند و نسب برخی از رجال علم و تقوی به این دو منتهی می‌شود.

در حدود سال ۲۹۴ هجری قمری که مصادف با آغاز خلافت المقتدر بالله عباسی بوده احمد به شهادت می‌رسد.

بنای این امامزاده در سال‌های اخیر دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است و بنای کنونی به جای بنای قدیمی که طاق سنگی چهارضلعی با گنبدی از شیروانی بود، ساخته شد و ضریح روی مزار، مشبک، آهنی و نوساز است.

مردم این شهر اعتقاد زیادی به این امامزاده‌ها دارند و به همین جهت معمولاً پس از برآورده شدن حاجاتشان، نذورات خود را در این محل ادا می‌کنند و در مراسم عروسی نیز عروس و دامادها این امامزاده را طواف می‌کنند.

نسب این دو امامزاده به امام موسی کاظم (ع) می‌رسد.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *