گشت و گذاری در بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی ایران

ما با همراهی شما در قالب این گزارش بازدیدی مجازی از بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی ایران خواهیم داشت.

امسال به دلیل لزوم پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری، مسئولان توصیه اکید کرده اند که از سفر نوروزی پرهیز شود.

البته ماندن در خانه هم برای خود مزیت‌هایی دارد؛ از جمله اینکه بیشتر کنار یکدیگر هستیم، می‌توانیم بیشتر مطالعه کنیم و فیلم ببینیم. فرصتی برای انجام کار‌های عقب افتاده داریم و مهمتر از همه اینکه در چنین شرایط بحرانی جامعه، سالم می‌مانیم تا بتوانیم دوباره در تعطیلات تابستانی با خیال راحت چمدان سفر ببندیم و به هر کجای این سرزمین پهناور در نهایت آرامش و لذت سفر کنیم.

حال با این وصف، شاید بد نباشد که در خانه و پای سایت ما کمی گردشگری مجازی کنید. ما در این گزارش به معرفی یکی از جاذبه‌های گردشگری چند سال اخیر تهران پرداخته ایم که شاید یکی از گزینه‌های سفر شما در تعطیلات تابستان ۹۹ و بعد از شکست کرونا باشد.

پل

پل طبیعت

در سال‌های اخیر گروهی از کارشناسان عرصه طراحی و معماری به فکر افزودن جذابیت‌های گردشگری شهر تهران افتادند تا بتوانند شهری را که بیشتر به دود و ترافیک‌ معروف بود به یک مقصد گردشگری جذاب‌تر از گذشته تبدیل کنند. آنها با طرح پروژه‌ای به نام ساخت ۷ پل عابر پیاده در اراضی عباس‌آباد،هدف خود را پیگیری و اجرایی کردند. یکی از پل‌هایی که در قالب این پروژه در اراضی عباس‌آباد ساخته شد با نام پل طبیعت شناخته می‌شود. این پل که با طول ۳۰۰ متر و وزن ۲۰۰۰ تن از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی و آب و آتش را به هم وصل می‌کند، بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی ایران به حساب می‌آید.

پل

پل

پل طبیعت با این نام شناخته شد، زیرا دو فضای سبز را به هم پیوند داده است. لیلا عراقیان، سحر یاسایی و علیرضا بهزادی در طراحی این پل از معماری پل‌های ایرانی، چون پل خواجو الهام گرفته‌اند. او با این الهام پلی را طراحی کرد که با فرمی درختی کاملا با محیط زیست و طبیعت سازگار است. نمونه مشابه چنین پلی را می‌توان در پارک‌های ملی و طبیعی فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا دید.

پل

پل

پل طبیعت در مکانی قرار گرفته که می‌توان از بالای آن تمامی شاهراه‌های تهران از جمله بزرگراه‌های مدرس، همت، حقانی و رسالت را به خوبی دید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *