موزه

یک موزه که بر پایه یک ایده بد شکل گرفت

یکی از موزه ‌های اتریش با نمایش بی‌معناترین ایده‌ها باعث رونق گردشگری یک دهکده کوچک شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ایده‌های بد نیز اگر به خوبی عملی شوند، نتیجه موفقی خواهند داشت و این امر در یکی از موزه‌های اتریش مشهود است.

همه ساله هزاران نفر از سراسر دنیا به دهکده کوچک هرنباومگارتن می‌روند تا از موزه‌ای به نام موزه چرندیات یا کانون خزعبلات بازدید کنند و لحظاتی هر چند کوتاه را در یک محیط طنزآلود بگذرانند.

موزه چرندیات به ادعای مؤسسانش در نوع خود منحصر به فرد است. این موزه، پس از برپایی اولین نمایشگاه اختراعات ناکام کشور اتریش که در سال ۱۹۸۴ برگزار شد، تأسیس شد.

در اصل ۴ دوست پس از دیدن موفقیت غیرمنتظره نمایشگاه اختراعات ناکام تصمیم گرفتند که اختراعات به ظاهر بی‌معنی خود را در قالب یک موزه متفاوت در معرض دید عموم قرار بدهند.

این موزه، باعث شد که دهکده کوچک Herrnbaumgarten هرنباومگارتن (شهری در منطقه میستلباخ در اتریش) با حدود ۹۷۰ نفر ساکن، در مرکز توجه ۵ هزار نفر گردشگر در طول سال قرار بگیرد.

مؤسسان موزه چرندیات پس از تأسیس موزه چرندیات رویداد‌های پوچ و بدون معنایی چون جشنواره ترسو‌ها را برگزار کردند و نتایج هر کدام از این رویداد‌ها را به آثار موجود در موزه چرندیات افزودند.

موزه

از آثار موجود در موزه، می‌توان به بشقاب سوپی اشاره کرد که با وجود یک محفظه به شما کمک می‌کند، باقیمانده غذا را با احتیاط از داخل بشقاب تخلیه کنید.

برخی از آثار موجود در موزه چرندیات از جمله سه چرخه‌ای که برای دوقلو‌ها ساخته شده و اثری با نام سفر اسپاگتی، در عین بی‌معنا بودن پیامی برای مخاطب دارند و در حقیقت انتقادی لطیف به جامعه مصرف‌کننده مدرن هستند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *