میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان در کشور ارمنستان

میدان جمهوری در مرکز شهر ایروان قرار گرفته و یکی از شگفت انگیزترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری پایتخت به شمار می آید.این میدان که با عنوان قلب ایروان هم شناخته می شود،مقصد مورد علاقه مردم محلی و گردشگران بسیاری می باشد.بازدید از میدان آزادی باید در برنامه سفر به ارمنستان گنجانده شود.

تاریخچه میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری توسط معمار ارمنی الکساندر تامانیان در سال 1924 طراحی و ساخته شده و تا سال 1958 توسعه یافته است.ساختمان های قدیمی تخریب شده و با ساختمان های جدید جایگزین شدند.این ساختمان ها ترکیبی از سبک معماری ملی ارمنستان و بهترین معماری جهان را به نمایش گذاشته اند.بنای کلی ترکیبی ساده از شکل های بیضی و ذوزنقه است.

موقعیت میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری در مرکز شهر و در نزدیکی خیابان آبوویان و امیریان قرار گرفته است.از هر قسمتی از ایروان که باشید می توانید با اتوبوس،مینی بوس یا با استفاده از مترو به میدان جمهوری برسید.

دیدنی های میدان جمهوری ایروان

این منطقه توسط 5 ساختمان معروف و دیدنی احاطه شده است.

گالری ملی هنر و موزه تاریخ ارمنستان که دارای 400000 اثر است و کل تاریخ و هنر مردم ارمنستان را از جامعه بدوی تا دوران مدرن را پوشش می دهد.

خانه دولت جمهوری ارمنستان که ساعت رسمی کشور با ناقوس روی برج آن تنظیم شده است.

ساختمان اداره پست مرکزی جمهوری ارمنستان که خدماتی همچون تلگراف،تماس تلفنی راه دور،صرافی،فروش کارت پستال،ارسال و دریافت بسته ها را ارائه می دهد.

هتل ماریوت ارمنستان که به گرمی از همه مهمانان استقبال می کند و با وجود معماری اصیل و کلاسیک خود پیشرفته ترین و مدرن ترین امکانات را ارائه می دهد.

ساختمان وزارت نیرو و منابع طبیعی

فواره های موزیکال مشهور نیز در جمهوری ایروان و درست در کنار موزه تاریخ و گالری هنر واقع شده اند.گردشگران از سراسر جهان به این میدان می آیند تا مناظر جذاب و زیبای آن را ببینند.فواره ها از اوایل ماه می تا اکتبر هر روز کار می کنند و موسیقی های جدید پخش می کنند.نمایش فواره ها از ساعت 9 صبح شروع شده و تا 11 شب ادامه دارد و مردم را با اجرای رنگارنگ خود به وجد می آورند.برنامه های این نمایش شامل شاهکارهای موسیقی جهان،موسیقی ملی،و قطعاتی در سبک های راک و پاپ قرن 20 و 21 می باشد.نمایش همیشه با آهنگ شارل آزناوور به نام عشق ابدی، به پایان می رسد.حرکت فواره ها و رنگ آن ها با توجه به ریتم موسیقی در حال پخش تغییر می کند. این فواره ها هم در طول روز و هم در شب قابل بازدید هستند چرا که هر بار نمایش متفاوتی ارائه می دهند.

این برنامه به قدری جذاب و الهام بخش است که هرگز از تماشای آن خسته نخواهید شد.بنابراین جای تعجب نیست که تماشای فواره ها برای بسیاری از ساکنین شهر ایروان به یک سنت زیبا تبدیل شده است.

میدان جمهوری ایروان

رستوران ها،کافه ها و فروشگاه های میدان جمهوری

کافه ها و رستوران های زیادی در نزدیکی میدان جمهوری ایروان وجود دارد.معروف ترین آن ها شامل Marco Polo، Jazzve، Square One، Diamond و Ararat می باشند.

درست در مقابل میدان می توانید فروشگاه Noyan Tapan را بیابید که می توانید انواع کتاب ها،کارت پستال و سوغاتی را در آن بخرید.در خیابان های غربی مانند ابوویان،فروشگاه های پوشاک،سوغاتی و مغازه های دیگری وجود دارد که همیشه نظر گردشگران را به خود جلب می کند.

در فاصله بسیار کوتاهی از میدان جمهوری ارمنستان،بازار پرطرفدار ورنیساژ Vernissage قرار گرفته است.این بازار در روزهای آخر هفته برگزار می شود و شما می توانید سنگ های نیمه قیمتی،فرش،چاقو،نقاشی و سایر موارد را برای خرید پیدا کنید.این بازار برای گردشگران همیشه جذاب بوده است.

مطالب مرتبط

پارک عشاق ایروان پایتخت کشور ارمنستان

7 جاذبه طبیعی محسور کننده در سفر به ارمنستان

راهنمایی بازدید از گالری ملی ارمنستان

کلیسای اچیمیادزین در ارمنستان

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی ارمنستان

ده مکان که در سفر به ارمنستان نباید از دست دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *