آتن-یونان

10 کاری که در اولین سفر خود به آتن باید انجام دهید

آتن

آتن یک شهر اروپایی و شاخص است که در هر قدم مملو از تاریخ می باشد.متاسفانه بسیاری از مسافران از آتن به عنوان یک نقطه اتصال برای رسیدن به جزایر یونان مانند سانتورینی و میکونوس استفاده می کنند.در حقیقت آتن خود به تنهایی ارزش یک سفر چند روزه را دارد و به گردشگران این امکان را می دهد که غذاهای خوش طعم را با قیمت های بسیار مناسب میل کنند و با تاریخ غنی یونان در پایتخت آن آشنا شوند.در اولین سفر خود به آتن از این چند فعالیت غافل نشوید.

1-از آکروپلیس آتن دیدن نمایید.

آکروپلیس یکی از معروف ترین مناظر شهر آتن است و احتمالا اولین تصویری است که از این شهر در ذهن گردشگران نقش می بندد.آکروپلیس بنایی است که از بالا به شهر مشرف است و روی صخره ای عظیم واقع شده است.در آکروپلیس چندین بنای باستانی وجود دارد مانند پارتنون،دروازه پروپالایا،معبد اریکتیون و معبد آتنا نایکی که گردشگران از سراسر جهان برای دیدن آن ها می آیند.

آکروپلیس آتن که به عنوان صخره مقدس نیز شناخته می شود جاذبه ای است که حتی اگر برای چند ساعت در این شهر اقامت دارید باید حتما از آن دیدن کنید.هزینه ورودی به آکروپلیس 5 دلار است و بازدید از تمامی سایت های منطقه را نیز پوشش می دهد.هنگام بازدید از آتن در تابستان،بهتر است صبح زود و قبل از گرمای هوای ظهر از این سایت دیدن کنید.

2-به موزه آکروپلیس بروید.

بعد از یک روز کامل گشت و گذار در بناهای تاریخی آکروپلیس،گردشگران می توانند برای صرف صبحانه،قهوه یونانی و البته به دست آوردن فرصت های بیشتر برای آشنایی با تاریخ به موزه آکروپلیس بروند.موزه آکروپلیس هفت روز هفته باز است اما ساعات کاری آن در فصل تابستان و زمستان متفاوت است.همچنین قیمت بلیط ورودی نیز در طول تابستان از ماه آپریل تا اکتبر از 5 یورو تا 10 یورو افزایش می یابد.

آتن-یونان-آکروپلیس

3-خرید در بازار Monastiraki

برای گردشگرانی که علاقه کمتری به بناهای تاریخی دارند و یا صرفا جهت گشت و گذار و استراحت به این شهر سفر کرده اند خرید در بازار Monastiraki از بهترین تجربه هایی است که می توان در شهر آتن داشت.این بازار همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب فعالیت داشته و تعداد زیادی مغازه در کنار خیابان برای خرید پوشاک و غیره نیز وجود دارند.فضای شلوغ و پرهیاهو،مردم محلی خونگرم و محله ای زیبا این بازار را به جایی به یاد ماندنی تبدیل کرده است.تنها به این نکته توجه داشته باشید که باید مراقب اشیا قیمتی و کیف خود باشید چرا که جیب بری اتفاقی رایج در خیابان های این بازار است.

4-تماشای فیلم در یک سینمای روباز

شاید رفتن به سینما برای دیدن یک فیلم در طول سفر چیز عجیبی به نظر برسد اما در سفر به آتن حتما باید این کار را انجام دهید. آتن چندین سینما در فضای باز در سرتاسر شهر دارد که در آن مخاطبان می‌توانند فیلم‌های تازه منتشر شده را زیر نور ستاره‌ها با تمام امکانات یک سینمای معمولی تماشا کنند.Aegli قدیمی ترین تئاتر روباز شهر است که از سال 1903 تا کنون میزبان مردم محلی و گردشگران است.

5-بازدید از معبد زئوس المپیا

پس از بازدید از سازه های تاریخی آکروپلیس حتما از معبد باشکوه زئوس المپیا در آتن دیدن نمایید.ساخت این معبد از سال 174 قبل از میلاد تا 131 سال پس از میلاد به مدت چندین قرن طول کشید. وسعت این معبد با ستون های بسیار بلند، خیره کننده است و آن را به یکی از بزرگترین سازه های تاریخ باستان تبدیل کرده است.

6-شنا در دریاچه Vouliagmeni

از گرمای تابستان و شلوغی مرکز شهر فرار کنید و با اتوبوس به دریاچه Vouliagmeni بروید.این دریاچه خارج از شهر آتن قرار گرفته و با ماشین در حدود 25 دقیقه فاصله دارد اما گردشگران معمولا با اتوبوس شهری و با طی فاصله 50 دقیقه به دریاچه سفر میکنند چرا که مقرون به صرفه تر است.دریاچه Vouliagmeni تجربه ای منحصر به فرد با امکاناتی شبیه اسپا است که در تمام طول سال دمای متعادل بین 22 تا 29 درجه دارد.این دریاچه محل زندگی دکتر فیش های فراوانی است که وظیفه از بین بردن سلول های مرده پوست انسان را بر عهده دارند و شما می توانید از این امکانات استفاده کنید.

آتن-یونان

7-در محله پلاکا قدم بزنید.

پلاکا محله ای دیدنی در آتن است که برای قدم زدن یا صرف صبحانه باید در سفر به این شهر از آن دیدن کرد.این محله که در جوار تپه ای واقع شده بسیار عجیب و غریب است و یادآور روستاهایی با خیابان های سنگفرش شده،مغازه ها،رستوران ها و گل های رنگارنگ است.پلاکا از قدیمی ترین محله های آتن است و از لحاظ معماری ساختمان ها به خوبی حفظ و مرمت شده اند و گردشگران را در زمان به عقب می برد.

8-به کوه Lycabettus صعود کنید.

Lycabettus تپه ای آهکی است که بر فراز شهر آتن و در ارتفاع 277 متری از سطح دریا واقع شده است.قله این کوه مرتفع ترین نقطه شهر به شمار می آید و مکانی عالی برای دیدن مناظر زیبای شهر آتن و عکس گرفتن می باشد.گردشگران می توانند برای رفتن به نوک قله،کوه پیمایی کنند یا با استفاده از تله کابین به آنجا برسند.بر فراز این کوه سکویی برای تماشای مناظر ظهر، رستوران و کافی شاپ وجود دارد. مدت زمان صعود به قله به سطح آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد اما می تواند بین 30 تا 90 دقیقه باشد.بدیهی است که تله کابین گزینه سریع تری است که از ساعت 9 صبح تا 2:30 بامداد هر 30 دقیقه یکبار حرکت می کند.هزینه بلیط تله کابین برای هر نفر و رفت و برگشت 10 یورو است.

Lycabettus-آتن-یونان

9-استادیوم پاناتناییک را از نزدیک ببینید.

آتن به عنوان زادگاه المپیک شناخته می شود بنابر این در مدت زمان اقامت خود در این شهر حتما از استادیوم پاناتنایک بازدید نمایید.این استادیوم در سال 1896 میزبان 50000 نفر در جایگاه هایی از جنس مرمر برای اولین بازی های المپیک بود.هزینه ورودی این استادیوم در حدود 5 یورو است.

10-از موزه ملی باستان شناسی دیدن نمایید.

برای درک کامل تاریخ غنی یونان، گردشگران باید در اولین سفر خود به آتن از موزه ملی باستان شناسی بازدید کنند.این موزه اشیا تاریخی متعددی که در مکان های باستانی یافت شده اند را به نمایش می گذارد.این موزه بزرگترین موزه باستان شناسی در یونان است.هزینه ورودی این موزه از تاریخ 1 نوامبر تا 31 مارچ 6 یورو و از 1 آپریل تا 31 اکتبر 12 یورو است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *