ازمیر

10 تا از بهترین کارهایی که در سفر به ازمیر،سومین شهر بزرگ ترکیه،می توانید انجام دهید.

چرا ازمیر؟

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه و یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های منطقه دریای مدیترانه است.با توجه به کاوش های باستان شناسی اماکن تاریخی،ازمیر دارای قدمتی بالغ بر 8000 سال است.ازمیر علاوه بر مناظر میراث فرهنگی شگفت انگیز،آب و هوای ساحلی بی نظیر و غذاهای محلی خوش طعمی نیز دارد.

امروزه ازمیر جایگزین خلوت تر و آرام تری برای شهر استانبول در کشور ترکیه محسوب می شود.خیابان هایی که با نخل های سر به فلک شده تزئین شده اند این حس را به شما می دهند که در خیابان های لس آنجلس یا یک شهر اروپای غربی قدم می زنید.شهرهای اطراف ازمیر به مقاصد محبوبی برای افرادی تبدیل شده که می خواهند از شلوغی و زندگی شهری روزمره فرار کنند.در این مطلب بهترین فعالیت هایی که می توانید در ازمیر داشته باشید را آورده ایم.

1-میدان کناک و برج ساعت

اولین توقف شما در شهر ازمیر باید در میدان کناک واقع در مرکز شهر باشد.در این میدان یک برج ساعت عظیم را خواهید دید که هدیه امپراتور آلمان،ویلهلم دوم به عبدالحمید دوم،پادشاه عثمانی می باشد.برج ساعت شهر ازمیر به عنوان نماد این شهر شناخته می شود.میدان کناک به بازار قدیمی ورودی داشته و همچنین به وسیله اتوبوس،تراموا و کشتی های شهری به تمامی نقاط اطراف متصل است.میدان کناک مکانی محبوب برای استراحت و ارتباط با مردم است.

میدان کناک-برج ساعت-ازمیر

2-بازار کمرالتی

از میدان کناک می توانید به سمت بازار معروف کمرالتی بروید.می توانید ساعت ها در خیابان های این بازار که یادآور بازار مصری استانبول است قدم بزنید.انواع سبزی های محلی خشک،ادویه های متنوع،لباس های رنگارنگ از اجناسی هستند که در این بازار می توانید خرید کنید.نوشیدن یک فنجان قهوه سنتی ترک در نزدیکی مسجد حصار حتما خستگی شما را از بین خواهد برد.

3-پاموکاله

حوضچه های پاموکاله از جنس تراورتن تشکیل شده اند.17 چشمه آبگرم با درجه حرارت از گرم تا بسیار گرم وجود دارد.اگر میخواهید با شلوغی و ازدحام جمعیت در این محل مواجه نشوید بهتر است که در فصل های خلوت تر به پاموکاله بروید یا از شب قبل خود را به این جاذبه طبیعی برسانید تا بتوانید از اولین کسانی باشید که به آنجا رفته است.

4-سایت باستان شناسی آگورا

آگورا یک موزه در فضای باز است که در یکی از قدیمی ترین محله های ازمیر به نام نمازگاه واقع شده است.آگورا در یک شهر بزرگ امروزی ساخته شده و دارای ساختاری سه لایه شامل کلیسا،ستون های مرمری،طاق ها و دیوارنگاره های باستانی می باشد.بسیاری از آثار کشف شده در کاوش های انجام شده،در موزه باستان شناسی ازمیر و موزه هنر و تاریخ این شهر به نمایش گذاشته شده اند.

5-کسمه و آلاچاتی

کسمه مقصدی محبوب برای گذراندن تعطیلات خارج از شهر ترک ها می باشد که می خواهند از روزمرگی ها فرار کنند.خیابان های سنگفرش شده این محل شما را به سمت بوتیک های کوچک و زیبا،رستوران ها و یک اسکله تفریحی هدایت می کند جایی که می توانید از ماهی های تازه و دیگر غذاهای خوش طعم لذت ببرید.با طی مسیری کوتاه به وسیله تاکسی های محلی به نام دلموش به آلاچاتی بروید.شما می توانید در شب های گرم تابستان در این مکان خنک بنشینید.

آلاچاتی-ازمیر

6-محله آلسانجاک

آلسانجاک را می توان به عنوان مرکز شهر ازمیر در نظر گرفت که برای همه جاذبه دارد.این محله دارای انواع رستوران؛کافی شاپ و هتل می باشد.شما می توانید یک روز کامل را در محله آلسانجاک گشت و گذار کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.بوتیک های کوچک و کافه های محلی باعث سرگرمی شما می شود به گونه ای که گذر زمان را احساس نخواهید کرد.

7-سایت باستان شناسی افسوس،خانه مریم مقدس و شیرینجه

سایت باستانی افسوس جز میراث جهانی یونسکو و یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان به شمار می آید و بازدید آن برای علاقه مندان به تاریخ و باستان شناسی خالی از لطف نیست.افسوس در کنار آن کتابخانه معروف سلسوس،یکی از بزرگترین کتابخانه های جهان رم،یک جاذبه گردشگری بسیار محبوب به شمار می آید. خود شهر دارای آثار و مکان های تاریخی دیگری مانند آمفی تئاتر، معبد هادریان و معبد آرتمیس می باشد. خانه‌های پلکانی افسوس با موزاییک‌های رنگارنگشان که نگاهی اجمالی به زندگی مجلل رومیان باستان را نشان می‌دهند، بسیار جذاب هستند.

اگر ماشین شخصی دارید در پایان روز به روستای عجیب و غریب شیرینجه رفته و از خوردن میوه های محلی لذت ببرید.

در چند کیلومتری این منطقه خانه مریم مقدس قرار دارد که متعلق به قرن پنجم بوده و اکنون به زیارتگاه تبدیل شده است.بر اساس افسانه های قدیمی مریم مقدس احتمالا آخرین روزهای عمر خود را در این محل گذرانده است.

8-سفر یک روزه به اورلا

اورلا قبلا یک روستای کوچک بود اما اکنون به دلیل کارخانه های تولید روغن زیتون مورد توجه مردم محلی و البته گردشگران است.همچنین این روستا مملو از خیابان های هنری،عتیقه فروشی ها و ساختمان های قدیمی است که به کافه و رستوران تبدیل شده و روستا را احیا کرده است.شما می توانید در این روستا قدم بزنید غذاهای دریایی بی نظیر و بهترین روغن زیتون ها را امتحان کنید.

اورلا-ازمیر

9-بالچوا و تله کابین

بالچوا یکی از مناطق مسکونی ازمیر است که تعداد زیادی مراکز خرید در آن جای گرفته و تنها تله کابین ازمیر نیز در این منطقه قرار دارد.این تله کابین از قدیمی ترین بالابرهای ترکیه به شمار می آید و پس از 40 سال از کار افتادن، بازسازی شد و در سال 2015 دوباره شروع به کار کرد.بر فراز کوه،چای خانه ها و لوازم ضروری باربیکیو برای برگزاری پیک نیک با خانواده و دوستان وجود دارد. میزهای پیک نیک زیادی وجود دارد که از دو طرف کوه منظره ها را به نمایش می گذارد.همچنین تلسکوپی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن مناظر شگفت انگیزی از ازمیر را تماشا کنید.اگر صبح هنگام به این منطقه بروید رستوران های پایین تله کابین انواع صبحانه های ترکی را ارائه می دهند.

10-اسکله کوناک

اسکله کوناک با وجود تعداد زیادی مغازه و رستوران رو به دریا مکانی عالی برای نوشیدن قهوه اصیل ترکی یا یک میان وعده با دوستان می باشد.در این اسکله می توانید از خوردن غذاهای اصیل ترکی همراه با مناظر کوه های ازمیر لذت ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *