استانبول

10 تا از بهترین غذاهای خیابانی استانبول

استانبول معدن طلایی از غذاهای متنوع است اما پر واضح است که غذا خوردن در رستوران های شیک شهر می تواند هزینه بسیار زیادی را برای شما در طول سفر داشته باشد.ممکن است با کمبود وقت مواجه باشید یا بودجه سفرتان رو به اتمام باشد در هر صورت در این مطلب فهرستی از بهترین غذاهای خیابانی در استانبول را آورده ایم که در سفر شما به این شهر حتما برایتان مفید خواهد بود.

سیمیت Simit

نان سیمیت یکی از خوشمزه ترین نان های ترکی است که قدمت زیادی هم دارد.واقعیت این است که حتی برای شهروندان استانبول هم مقاومت در برابر عطر وسوسه انگیز این خمیرهای حلقوی تازه پخته شده و آغشته به کنجد و شیره بسیار سخت است. سیمیت جز گزینه های اصلی برای صبحانه است و البته به خاطر مقرون به صرفه بودن آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است..گاهی سیمیت به عنوان غذا برای مرغ های دریایی هم به کار می رود.سیمیت را در همه خیابان های استانبول به راحتی می توانید خریداری کنید.

استانبول

بالیک اکمک Balık-Ekmek

دومین غذای خیابانی محبوب در استانبول بی شک بالیک اکمک است که معمولا به عنوان ساندویچ ماهی شناخته می شود که در زمانی که نزدیک سواحل کاراکوی یا امینونو هستید غیرممکن است که از خوردن آن صرفه نظر کنید.ممکن است وسوسه شوید که در یکی از رستوران های زیر پل گالاتا بنشینید و بالیک اکمک سفارش دهید و میل کنید اما بهتر است این ساندویچ ها را از مردم محلی بخرید چرا که لذت خوردن این ساندویچ در خیابان های محلی با پشت میزهای رستوران قابل مقایسه نیست.

استانبول

لاهماجون Lahmacun

لاهماجون اغلب به عنوان پیتزای ترکی در میان گردشگران شناخته می شود.لاهماجون یک وعده غذایی بسیار ساده است و شامل یک خمیر نازک است که روی آن مخلوط گوشت چرخ کرده،پیاز و فلفل قرمز می ریزند و سپس برای چند دقیقه در فر قرار می دهند و نهایتا به صورت داغ سرو می شود.برای خوردن لاهماجون مرسوم است که روی آن مقداری جعفری و چند قطره آب لیمو ریخته و سپس آن را پیچیده و با دوغ آیران (دوغ محلی ترکی) میل می کنند.

دوروم Dürüm

دوروم یکی از محبوب ترین غذاها در آشپزی ترکیه است.به همان اندازه که احتمال دارد دوروم را در گوشه و کنار خیابان ها پیدا کنید در شیک ترین رستوران ها نیز این غذا سرو می شود.برای تهیه دوروم معمولا گوشت مرغ یا گاو یا ترکیبی از هر دو را با سبزیجات متنوع و پنیر در نان می پیچند.ساندویچ دوروم به نام کباب ترکی هم شناخته می شود و با قیمت بسیار مناسبی به عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده می شود.

تانتونی Tantuni

تانتونی شباهت زیادی به دوروم دارد.تانتونی ترکیبی از گوشت گاو،گوجه فرنگی،فلفل و مقدار قابل توجهی ادویه است که در نان ترتیلای بسیار نازکی پیچیده می شود.اصالت تانتونی به شهر بندری مرسین باز می گردد.تانتونی معمولا در دو مدل تند و خیلی تند سرو می شود هرچند که مردم محلی مرسین معتقدند تانتونی واقعی باید باعث سوختگی لب های شما شود.

صدف شکم پر Midye dolma

صدف شکم پر بیشتر به عنوان میان وعده سرو می شود تا یک وعده غذایی کامل و به دلیل نزدیکی استانبول به دو دریا و تنگه بسفر در همه جای این شهر پیدا می شود.عموما صدف با برنج تند پر می شود و یک برش لیمو ترش تازه هم در کنار آن به شما داده می شود که می توانید آن را قبل از خوردن طعم دار کنید.صدف شکم پر در تمام گوشه کنارهای میدان تکسیم و خیابان استقلال در سینی به فروش می رسد.مدل خوردن صدف شکم پر این گونه است که باید آنقدر به خوردن صدف ادامه دهید تا احساس نیمه سیر شدن پیدا کنید و نهایتا آن را متوقف کنید.

استانبول

کوکورچ Kokoreç

یکی از جالب ترین غذاهای خیابانی استانبول کوکورچ است. برای تهیه کوکورچ جگر،جگر سفید و گاها گوشت که با مقداری چربی در فلفل،آبلیمو و نمک مزه دار کرده و روده گوسفند را مانند پیله به دور آن پیچیده و بریان می کنند. کوکورچ معمولا در نصف یا ربع نان با مقدار زیادی روغن و نمک سرو می شود.در نگاه اول ممکن است این غذا ظاهر جذابی نداشته باشد اما تجربه طعم آن غافل گیر کننده خواهد بود.

کومپیر Kumpir

سیب زمینی پخته شکم پر در ترکیه با نام کومپیر شناخته می شود و اورتاکوی محبوب ترین منطقه استانبول برای خوردن این غذا می باشد.کومپیر با انبوهی از مواد افزودنی شامل پنیر کاشار،سوسیس،ذرت،سس مایونز،نخود و هویج پخته و سایر ترکیبات تهیه می شود.

استانبول

تاووک پیلاو Tavuk Pilav

آیا تا به حال تجربه خوردن مرغ و برنج در گوشه ای از خیابان را داشته اید؟احتمالا نه ولی در استانبول این نهار برای تعداد زیادی از مردم مرسوم است.حقیقتا تاووک پیلاو به سرعت آماده می شود و وعده غذایی کاملا سیر کننده به شمار می آید.اگر به غذاهایی با حجم بالا عادت دارید به راحتی می توانید فروشندگان تاووک پیلاو را در سطح شهر پیدا کنید که با گاری هایی با مکعب شیشه ای در گوشه ای ایستاده اند.

بورک Börek

بورک معمولا برای وعده صبحانه سرو می شود اما مردم ترکیه گاهی آن را به عنوان میان وعده و عصرانه هم مصرف می کنند.برای تهیه بورک پنیر،سبزیجات و گوشت را در خمیر نازکی پیچیده و در فر می پزند یا در روغن سرخ می کنند.

 

مقالات مشابه :

معرفی 10 غذای سنتی کشور بلغارستان

10 غذای خیابانی در دبی

تا حالا «چکدرمه» خورده اید؟ / مراقب انگشتان خود باشید

گردشگری غذا در گلستان، ظرفیتی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی

اوروج آچدی با طعم فرنی، زینت شب‌های رمضان در اردبیل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *