یونان

بهترین جزایر یونان برای بازدید در سال 2022

یونان کشوری زیبا با فرهنگی غنی و متنوع و با قدمتی بالغ بر 5000 سال است.این کشور به داشتن مناظر دیدنی،سواحل آفتابی و آب های تمیز و شفاف مشهور است و جای تعجبی نیست که یکی از پر بازدیدترین کشورهای اروپا به شمار می آید.شما میتوانید بین 6000 جزیره دیدنی این کشور مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بر کسی پوشیده نیست که جزایر یونان دارای زیباترین سواحل در جهان هستند اما دلایل دیگری هم وجود دارد که این جزیره ها بهترین مقاصد تفریحی برای تعطیلات هستند.از مناظر دیدنی غروب خورشید گرفته تا خرابه های باستانی و غذاهای لذیذ،جزایر یونان برای همه افراد چیزی برای ارائه دارند.

بهترین جزایر یونان برای بازدید کدام اند؟

بهترین راه برای انتخاب مقصد مناسب برای سفر از میان جزایر یونان،تحقیق در مورد ویژگی های مختلف هر یک از آن ها است.همچنین باید بدانید که کدام جزایر بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را دارد.بنابراین در مطلب زیر برخی از بهترین جزایر یونانی برای بازدید در سال 2022 را آورده ایم.

1-کورفو Corfu

یکی از بهترین جزایر یونان برای کسانی که اولین بار است به این کشور سفر می کنند کورفو است که به دلیل تاثیرات استعمار انگلستان،ایتالیا و فرانسه دارای ویژگی های منحصر به فرد است.در شهر قدیمی کورفو می توانید به طرز شگفت انگیزی در کوچه پس کوچه های شهر گردش کنید و معماری جذاب ساختمان ها را تماشا کنید.در این شهر می توانید موزه باستان شناسی و همچنین کلیسای سنت جرج را ببینید یا اگر به دنبال ماجراجویی هستید می توانید به سمت کوه پانتوکراتور کوه پیمایی کنید یا با ماشین بروید.قله این کوه بلندترین نقطه جزیره است و تماشای مناظر از بالای این کوه محسور کننده است.

کورفو-Corfu-یونان

2-سریفوس Serifos

اگر به دنبال جزیره ای در یونان می گردید که خلوت باشد و در طول سفر خود با انبوه گردشگران مواجه نشوید سریفوس بهترین گزینه است. سریفوس همچنین یکی از بهترین جزایر برای زوج ها می باشد.سریفوس جزیره ای بکر و دورافتاده بوده که پذیرای بازدیدکنندگانی است که به دنبال تجربه ای متفاوت هستند.

سریفوس به دلیل دسترسی محدود به سوخت،به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد که پیاده یا با دوچرخه جزیره را بگردند.جاده های فرعی در این جزیره به صورت محلی باقی مانده و آسفالت نشده اند.این شهر همچنین دو موزه و تعدادی رستوران برای بازدید دارد.سریفوس دارای زیباترین و بکرترین سواحل یونان مانند:لیواداکیا،واژیا،کالو آمبلی و اسکالا می باشد.در حقیقت سواحل،محبوب ترین و اصلی ترین جاذبه های این جزیره هستند.هشت ساحل در چند قدمی مرکز شهر و یازده ساحل دیگر وجود دارد که ارزش دیدن را دارند.همچنین چند ساحل دیگر هم هستند که برای قایق سواری مناسب اند.

پس از گذارندن یک روز پرماجرا می توانید به صومعه Evangelistria بروید یا در رستوران های جزیره غذا میل کنید.

سریفوس-Serifos-یونان

3-سانتورینی Santorini

سانتورینی یکی از شناخته شده ترین جزایر یونان است.این جزیره به طرز شگفت آوری فتوژنیک بوده و بهترین انتخاب برای کسانی است که برای بار اول به یونان سفر می کنند.این جزیره تقریبا به اندازه سریفوس ساکت و آرام است اما همیشه مملو از گردشگران می باشد به خصوص زوج های جوانی که در سفر ماه عسل هستند و در حال سلفی گرفتن با غروب زیبای خورشید می باشند.

هر برنامه سفر سانتورینی باید شامل بازدید از اسکله قدیمی فیرا باشد که با خانه های مکعبی سفید رنگ،خیره کننده ترین مناظر را به وجود آورده است.بعد از آن حتما ساحل قرمز را ببینید،البته در فصل تابستان این ساحل کوچک مملو از گردشگران است و به سختی می توان در آن حتی قدم زد.

سانتورینی-Santorini-یونان

4-رودس Rhodes

اگر به تاریخ علاقه مند هستید،رودس بهترین مقصد برای شماست.رودس زادگاه یکی از مشهورترین فیلسوفان یونان باستان به نام ارسطو است. مجسمه غول رودس که یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان بوده است در گذشته در این بندر قرار داشته است.از دلایلی که رودس یکی از بهترین جزایر یونان است شهر قدیمی و قرون وسطایی آن است.این قسمت مملو از ویرانه ها،کلیساهای بیزانسی،کنیسه ها و همچنین یک ارگ مربوط به قرون وسطی است.

اگر می خواهید از جایی که ساکت تر است و آرامش بیشتری دارد دیدن کنید می توانید به لیندوس بروید،شهری که فقط برای عابرین پیاده است.در این دهکده کوچک سورئال،کوچه های سنگ فرش شده،رستوران ها،کافه ها و لباس ها و مغازه های عرضه سوغاتی زیادی وجود دارند.در مدت سفر خود حتما از آکروپلیس لیندوس که مشرف به شهر است،بازدید کنید.ویرانه های این معبد یونانی چشمگیرترین نقطه باستان شناسی رودس است.

پس از آن می توانید از یکی از سواحل زیبا و متعدد جزیره مانند Tsambika،Afondou،Gennadi،Agathi و Faliraki  دیدن کنید.در بسیاری از این سواحل،رستوران ها و کافه های خوبی برای صرف غذا هستند.

رودس-Rhodes-یونان

5-ناکسوس Naxos

اگر عاشق سواحل هستید و همزمان می خواهید با انجام فعالیت های هیجان انگیز ماجراجویی کنید ناکسوس بهترین انتخاب برای شما می باشد.در این جزیره نه تنها سواحل زیبا هستند بلکه می توانید در Mikri Vigla به موج سواری نیز بپردازید یا حتی در Plaka اسب سواری کنید.بعد از ظهر نیز می توانید از یکی از چهار موزه متروپلیس، Della Rocca-Barozz،باستان شناسی و مردم شناسی دیدن کنید.

ناکسوس-Naxos-یونان

6-کفالونیا Kefalonia

کفالونیا یا سفالونیا بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات خانوادگی است چرا که فعالیت های تفریحی زیادی برای همه افراد خانواده در دسترس می باشد.همچنین سواحل شگفت انگیز زیادی برای بازدید وجود دارند مانند ساحل پتانی با آب های آبی شفاف و دهکده آسوس که با ساختمان های رنگی و خلیج زیبا مقصدی جذاب برای مسافران می باشد.رستوران های زیادی برای بازدید در این جزیره وجود دارند که در ساحل پوشیده شده از سنگ ریزه ها قرار گرفته اند.

کفالونیا-Kefalonia-یونان

7-کرت Crete

کرت در دریای مدیترانه واقع شده و مکانی است که در آن آفتاب بی پایان،رنگ های زنده و زیبای طبیعت گرد هم می آیند تا مقصدی بی نظیر را شکل دهند.از کوه های زیبا و آب های زلال خیره کننده گرفته تا خرابه های چند صد ساله و دهکده های سنتی همگی ویژگی یک جزیره یونانی واقعی را تشکیل می دهند.کرت مقصدی مناسب برای یک تعطیلات پر جنب و جوش یا حتی برای استراحت کردن می باشد و قطعا فراتر از انتظارات شما خواهد بود.

کرت بزرگترین و پر جمعیت ترین جزیره یونان است و زیباترین سواحل جهان را در خود جای داده است.همچنین خوش طعم ترین غذاها را می توانید در رستوران های این جزیره تجربه کنید.بی شک اگر اهل تاریخ هستید،کرت یکی از بهترین جزایر برای بازدید است.کرت به عنوان زادگاه تمدن غرب شناخته می شود.

کرت-Crete-یونان

8-میکونوس Mykonos

جزیره زیبای میکونوس همیشه بین گردشگران مقصد محبوبی بوده است.شهر میکونوس پر از خیابان های باریک و رستوران های متعدد است که غذاها و نوشیدنی های عالی سرو می کنند.در خیابان های پر پیچ و خم پرسه بزنید و یا برای دیدن نمادین ترین مناظر یونان از نزدیک تور قایق رانی رزرو کنید.سواحل این جزیره حقیقتا خیره کننده هستند.میکونوس با سواحل زیبا و آب های شفاف،سرگرمی ها و فعالیت های بی پایانی را برای مسافرانی که به دنبال تعطیلانی به یاد ماندنی هستند، ارائه می دهد.

جزیره میکونوس به دلیل بسیاری از ورزش های آبی مانند غواصی و آموزشگاه های قایقرانی و تورهای ماهیگیری در دنیا شناخته شده است.میکونوس برای دوست داران تاریخ نیز مانند جواهر است.از این جزیره می توانید به جزیره مقدس دلوس بروید که یکی از مهم ترین مکان های باستان شناسی یونان است.هیچ اقامتگاهی در جزیره دلوس وجود ندارد بنابر این تنها راه برای بازدید از سایت این است که یک سفر یک روزه با کشتی به دلوس داشته باشید.

میکونوس-Mykonos-یونان

مطالب مرتبط:

5 ساختمان کلاسیک که شگفتی سبک معماری یونان باستان را نشان می‌دهند

8 واقعیت درباره پارتنون، نماد یونان باستان

رعایت حال معلولان در معماری معابد یونان باستان

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری یونان

آشنایی با معبد پارتنون – یونان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *