تفلیس

در سفر سه روزه به تفلیس کجاها بریم؟

تفلیس پایتخت کشور گرجستان،کشوری بین قاره اروپا و آسیا می باشد و با آنچه انتظار دارید بسیار متفاوت است.در شهر تفلیس می توانید بهترین غذاها و نوشیدنی ها را پیدا کنید و از دیدن معماری جذاب خانه ها و بناهای دیگر در خیابان های این شهر لذت ببرید.در این مطلب به شما کمک میکنیم تا برای سفر سه روزه به تفلیس برنامه ریزی کنید.

روز اول

بر خلاف سفر به سایر شهرهای اروپایی،در تفلیس لازم نیست صبح خیلی زود بیدار شوید تا به شلوغی ها برخورد نکنید.تفلیس رفته رفته به شهری اروپایی تبدیل می شود که به خاطر مهمان نوازی و غذاهای فوق العاده اش شناخته می شود.

1-حمام های گوگردی

آب گرم غنی شده با مواد معدنی که از دل زمین بر می آید در داخل حمام های گوگردی با بنایی گنبدی شکل در بخش قدیمی تفلیس،استفاده می شود.حدود ساعت 8:30 صبح بهترین زمان برای گرفتن عکس های یادگاری در محدوده حمام های گوگردی و مسجد جامع تفلیس است.

اگر در ماه های سرد به تفلیس سفر می کنید،حمام های درمانی یکی از بهترین تجارب برای شما خواهد بود.

حمام ها از ساعت 8 صبح باز می باشد و بین 60 تا 80 لاری هزینه دارد.

حمام های گوگردی-تفلیس

2-میدان بازار

میدان بازار حدود 5 دقیقه پیاده روی تا حمام های گوگردی فاصله دارد و در زیرزمین جای گرفته است.صنایع دستی گرجستان و بسیاری از سوغاتی های دیگر در این بازار تونلی برای فروش وجود دارد.

میدان بازار-تفلیس

3-گالری 27

گالری 27 خانه ای شگفت انگیز با معماری منحصر به فرد و یک ورودی پلکانی فتوژنیک است که با پنجره های رنگی تزئین شده است.گالری 27 از ساعت 11 صبح فعالیت می کند و حدود 5 دقیقه پیاده تا میدان بازار فاصله دارد.در این گالری آثار هنری و صنایع دستی محلی گرجستان برای فروش به نمایش گذاشته می شود.

گالری 27-تفلیس

4-کلیسای جامع تثلیث سامبا

کلیسای سامبا با 87 متر ارتفاع بزرگترین کلیسای جامع ارتودوکس در گرجستان است و گنبد طلایی آن تقریبا از همه جای تفلیس قابل مشاهده است.از گالری 27 در حدود 10 تا 15 دقیقه با تاکسی به سمت کلیسای سامبا بروید و یک الی دو ساعت را در این کلیسا و محوطه آن بگردید.بهترین زمان بازدید از سامبا حوالی غروب خورشید است که می توانید منظره ای شگفت انگیز را تماشا کنید.کلیسای سامبا در سال 2004 در باغی سرسبز با فواره های خروشان افتتاح شد.

ورود به کلیسای سامبا برای همه آزاد است اما توجه داشته باشید که برای بازدید از داخل بنا آقایان باید شلوار بلند بپوشند و بانوان باید سر و شانه خود را بپوشانند.

کلیسای جامع تثلیث سامبا-تفلیس

5-غذای گرجی

غذاهای گرجی ترکیبات بی نظیری دارند.آیا تا به حال اسم خاچاپوری را شنیده اید؟خاچاپوری معروف ترین غذای سنتی گرجستان است.خمیری که به شکل قایق در آمده و روی آن پنیر،تخم مرغ و کره میریزند و سپس آن را در تنور می گذارند و در نهایت به نان خوش طعمی تبدیل می شود.ممکن است که این غذاها خیلی سنتی به نظر بیایند اما در سال های اخیر بسیاری از سرآشپزها طعم های محلی غذاهای سنتی را با تکنیک های جدی ارتقا داده اند.

از آنجایی که گردو،بادمجان،قارچ و پنیر از مواد اولیه غذاهای گرجی به شمار می آیند،یافتن غذاهای گیاهی خوب در گرجستان به هیچ عنوان سخت نیست.

خاچاپوری-تفلیس

روز دوم

روز خود را ساعت 8:30 صبح آغاز کرده و برای برنامه ای هیجان انگیز آماده شوید.

6-برج ساعت

اولین جایی که باید در روز دوم از آن بازدید کنید برج ساعت افسانه ای تفلیس است.این ساعت در یکی از خیابان های فرعی در بافت قدیم تفلیس واقع شده است.برج ساعت در گذشته به عنوان بخشی از صحنه یک تئاتر عروسکی طراحی و ساخته شده و امروزه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.نکته جالب توجه در این سازه این است که بزرگترین و کوچکترین ساعت شهر را به صورت همزمان در خود دارد.

در ساعات مشخص فرشته ای از درون سازه بیرون آمده و زنگ ساعت را می زند که تماشای آن خالی از لطف نیست.

برج ساعت-تفلیس

7-بازار روز

اگر به خرید اجناس قدیمی و عتیقه جات علاقه مند هستید بازار روز تفلیس را از دست ندهید.مجموعه عظیمی از جواهرات،کتاب ها،دوربین های قدیمی،نقشه ها،لباس ها و بسیاری موارد دیگر که با ظرافت برای فروش بر روی زمین چیده شده اند.این بازار هر روز از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر فعال است و 10 دقیقه پیاده روی تا برج ساعت فاصله دارد.فراموش نکنید که برای خرید اجناس با فروشنده چانه بزنید و قیمت مورد نظر خود را به دست آورید.

بازار روز-تفلیس

8-پل صلح و بوستان رایک

مسیر پایین را در امتداد رودخانه دنبال کنید و از ساختمان قارچ مانند تالار خدمات عمومی گذشته و به سمت پل صلح حرکت کنید.پل صلح در واقع بافت قدیم شهر تفلیس را به بخش جدید متصل می کند.در سمت دیگر پل،پارکی سبز با فواره ها و گل های زیبا قرار گرفته اند.

پل صلح-تفلیس

9-ساچینو-کاخ ملکه دارجان

تراس فیروزه ای رنگ جذابی که بر لبه صخره ای آویزان شده است.این کاخ اقامتگاه تابستانی سابق ملکه دارجان است که به پارک رایک نیز مشرف است.از پارک رایک کمی پیاده روی در شیب را باید انجام دهید تا به این کاخ برسید.بازدید از این بنا رایگان است.

ساچینو-کاخ ملکه دارجان

10-قلعه ناریکالا

در محوطه پارک رایک همچنین ایستگاه تله کابینی وجود دارد که به سمت بالای تپه هدایت شده و گردشگران را به قلعه ناریکالا و مجسمه مادر مقدس می رساند.با پرداخت 2 لاری می توانید خود را به ارتفاعات رسانده و منظره 360 درجه ای از شهر را ببینید.وقتی که به بالای کوه رسیدید،مسیر را به سمت قلعه قدیمی ناریکالا که مربوط به قرن چهارم است پیاده روی کنید.مسیر برگشت در حدود 1500 متر است و شما را به شهر قدیمی تفلیس می رساند.

قلعه ناریکالا-تفلیس

روز سوم

برای برنامه روز سوم بهتر است که بیشتر از تاکسی استفاده کنید.کرایه تاکسی در تفلیس ارزان قیمت است و همچنین می توانید با رانندگان چانه بزنید و به یک قیمت مناسب برسید.اما بهترین گزینه برای گرفتن تاکسی استفاده از اپلیکیشن هایی مانند Yandex است.

12-بنای یادبود تاریخ گرجستان

یکی از بهترین مکان هایی که می توانید در روز سوم سفر خود در تفلیس بازدید کنید،بنای یادبود تاریخ گرجستان است.این بنا با 16 ستون به ارتفاع 30 متر به دریاچه تفلیس مشرف است.سبک معماری،تزئینات و ساختار این بنا قطعا ارزش دیدن را دارد.ضمن اینکه بازدید از این بنا 7 روز هفته و 24 ساعت در روز به صورت رایگان امکان پذیر است.

کرایه تاکسی برای بازدید از این بنا با تاکسی های آنلاین برای رفت و برگشت بین 20 تا 40 لاری می باشد.

بنای یادبود تاریخ گرجستان

13-باغ شواردنادز

در راه بازگشت،در باغ شواردنادز توقف کنید و در فضایی زیبا به دور از هیاهوی شهر قهوه و چای بنوشید.

باغ شواردنادز  

14-پارک متاتسمیندا

پارک متاتسمیندا در بلندترین نقطه تفلیس با ارتفاعی بالغ بر 770 متر واقع شده است.همچنین می توانید با استفاده از فونیکلار فوق العاده تفلیس و پرداخت 8 لاری به آن برسید.داخل پارک می توانید از نسیم مطبوع لذت ببرید،نهار یا قهوه میل کنید.همچنین می توانید در پارک شهر نیز بازی کنید.ورودی پارک هزینه ای ندارد.

پارک متاتسمیندا

مطالب مرتبط:

آشنایی با مترو تفلیس

راهنمای سفر به تفلیس ،پایتخت گرجستان

11 روستای کوهستانی در گرجستان که باید از آن بازدید کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *