قبرس شمالی

سفر به قبرس شمالی

قبرس شمالی تقریبا یک سوم جزیره قبرس را پوشش می دهد اما تعداد بازدیدکنندگان بسیار کمتری از قبرس جنوبی را به خود جذب می کند.جاذبه های دیدنی زیادی در قبرس شمالی وجود دارد که برای هر گردشگری که به این منطقه سفر می کند ارزش بازدید را دارد.برنامه سفر سه روزه برای بازدید جاذبه های گردشگری قبرس شمالی کافی است اما اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر می کنید شاید بهتر باشد که زمان بیشتری را برای استراحت در کنار ساحل در نظر بگیرید.

قبرس شمالی کوچک است بنابراین شما می توانید از محل اقامتگاه خود به راحتی از جاذبه های اصلی دیدن نمایید.

اطلاعاتی که قبل از سفر به قبرس شمالی باید بدانید

جمعیت:313000

ارز رایج:لیر ترکیه

زبان رسمی:ترکی

1-کلیسای بلاپایس BELLAPAIS MONASTERY

این صومعه زیبا در شهری کوچک در نزدیکی گیرنه واقع شده است.هزینه ورود به کلیسای بلاپایس حدود 9 لیر است.در اطراف این صومعه کافه و رستوران های زیادی هست که شما می توانید در این فضاها در کنار نوشیدن قهوه به تماشای این کلیسا نیز بنشینید.

کلیسای بلاپایس-قبرس-شمالی

2-گیرنه GIRNE/KYRENIA

گیرنه یکی از بهترین مکان های دیدنی برای بازدید در قبرس شمالی است و ترکیبی از زندگی محلی و مناطق توریستی را در خود دارد.خیابان های اصلی  مملو از کافه،رستوران و فروشگاه است.همچنین می توانید بهترین غذاهای اصیل ترکی مانند بورک را در این اغذیه فروشی ها امتحان کنید.مسیرهای باریکی که از بالای تپه به سمت بندر به صورت مارپیچ کشیده شده اند دارای رستوران هایی با فضاهای زیبا و توریستی و غذاهای با کیفیت می باشند.

اسکله مکانی مناسب برای قدم زدن است و مسیر پیاده رو در نهایت به قلعه گیرنه ختم می شود که حقیقتا ارزش دیدن را دارد.غذاهای دریایی در این منطقه بی نظیرند اما قیمت نسبتا بالایی دارد.

گیرنه-قبرس-شمالی

3-فاماگوستا FAMAGUSTA

فاماگوستا شهری کوچک و خارق العاده است.این شهر مناظر زیبا و خرابه های باستانی زیادی دارد که می توانید با قدم زدن در بخش قدیمی آن در تاریخ و شگفتی غرق شوید.مسجد لالا مصطفی پاشا یکی از جالب ترین دیدنی های این شهر است که در اصل کلیسایی بوده که بعدا به آن مناره اضافه کرده و تبدیل مسجد شده است.

فاماگوستا-قبرس-شمالی

4-قلعه کانتارا KANTARA CASTLE

شمال شرق قبرس منطقه ای بی نظیر برای گشت و گذار است.این قسمت از قبرس بسیار زیباتر و جذاب تر از هتل ها و اقامتگاه های بزرگ ساحلی است.اگر در فصل تابستان به قبرس سفر می کنید از سواحل خلوت و شنی شمال شرق آن غافل نشوید.همچنین شما می توانید با پرداخت هزینه 7 لیر قلعه کانتارا را بازدید و از آن جا مناظر طبیعی و بکر را تماشا کنید.

قلعه-کانتارا-قبرس-شمالی

5-قلعه بوفاونتو BUFFOVENTO CASTLE

با رسیدن به قلعه بوفاونتو در اقیانوسی از ابرها غرق می شوید.برای رسیدن به این قلعه باید جاده پر پیچ و خم باریک به طول 5 کیلومتر را طی کنید.پس از رسیدن به پارکینگ باید 25 دقیقه پیاده روی کنید تا به قلعه برسید.در طول مسیر مناظر شگفت انگیز زیادی هستند.ارتفاعات این مسیر مه گرفته هستند و احساس وهم و سکوت مطلق را توام دارد.برای دیدن این قلعه نیازی به پرداخت ورودی نیست بنابراین اگر به ورزش و کوهپیمایی علاقه دارید می توانید این سفر کوتاه را انجام دهید.

قلعه-بوفاونتو-قبرس-شمالی

6-سالامیس SALAMIS RUINS

ویرانه های سالامیس بازمانده های شهری از یونان باستان هستند و درست در شمال فاماگوستا قرار دارند.هنوز مقدار قابل توجهی ستون ها و مجسمه های باستانی در میان این ویرانه ها قرار دارند.شما می توانید در کل مجموعه قدم بزنید و منظره ای از اقیانوس را هم در پشت زمینه آن تماشا کنید.بدیهی است که در فصل تابستان گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند و شلوغی بیشتری احساس می شود.

سالامیس-قبرس-شمالی

7-نیکوزیا NICOSIA

در پایتخت این کشور، دیدنی های زیادی وجود دارد که باید حتما از آن ها دیدن کنید.کافه ها،رستوران ها،بازارها و ساختمان های قدیمی زیادی وجود دارند که شما را در مدت سفر به نیکوزیا شگفت زده می کند.

نیکوزیا-قبرس-شمالی

مطالب مرتبط

افتتاح یک موزه زیردریایی در قبرس

چرا باید به قبرس سفر کنیم؟

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *