موفقیت گردشگری در گرو هماهنگی فعالان حوزه
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعفرهنگی از ساماندهی قوانین، ایجاد هماهنگی بینبخشی، توسعه بومگردی از طریق ارتباط با جامعه محلی، استفاده حداکثری از قابلیتهای فناوری اطلاعات همچنین شفافیت و تسهیل امور از طریق آن بهعنوان مهمترین رویکردهای وزارتخانه نام برد.
به گزارش روز پنجشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، علی اصغر شالبافیان در روز دوم نخستین سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران گفت: اگر ما به دنبال ساماندهی قوانین و مقررات در حوزه گردشگری نباشیم نتیجه قطعی بلندمدت نخواهیم داشت.
او از نبود وحدت و نبود ساماندهی در بخشهای گردشگری بهعنوان یکی از نقاط ضعفی که در این نابسامانیها وجود دارد، نام برد.
او ادامه داد: نخستین رویکردی که از سوی وزارت گردشگری دنبال شد ایجاد حداکثرسازی هماهنگی بینبخشی است. در واقع اگر دست اندرکاران این حوزه با یکدیگر هماهنگ نباشند نتیجه مورد نظر هم محقق نخواهد شد.
معاون گردشگری کشور از هماهنگی با نیروی انتظامی، مناطق آزاد، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه بهعنوان اقداماتی که تاکنون از سوی این وزارتخانه انجام شده نام برد و گفت: برای هر کدام یک طرحی بیرون آمده است البته حتماً این همکاری باید در چارچوب قوانین و وظایف این دستگاهها باشد.
ارتباط با جامعه محلی برای توسعه بومگردی
او همچنین از توسعه بومگردی بهعنوان یکی از موضوعاتی نام برد که در وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفته است و ادامه داد: در واقع نوعی ارتباط با جامعه محلی مورد ارزیابی قرار گرفته است.
به گفته شالبافیان حداکثرسازی استفاده از قابلیتهای فناوری اطلاعات هم دیگر اقدامی است که تاکنون از سوی این وزارتخانه انجام شده است.
معاون گردشگری کشور ادامه داد: شش سامانه کلیدی را شناسایی کردهایم که موجب شفافسازی و تسهیل امور میشود. در واقع میخواهیم به ایجاد شفافیت در فرآیندها از طریق فناوری اطلاعات برسیم.
شالبافیان همچنین به اهمیت برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش پیامبر اسلام باید سفر کنید تا سالم بمانید. از نظر من یکی از اقدامات مهمی که در حوزه گردشگری انجام شد، برگزاری این رویداد است. محتوایی که در صنعت گردشگری تولید میشود ناظر بر چیزی است که به صورت مستقیم مربوط به کشور ما نمیشود.
او ادامه داد: محتوایی در سمپوزیوم تولید شد که در گذشته شاهد آن نبودیم. این محتوا شایسته تحلیل است و کاملاً به درد حال صنعت گردشگری ما میخورد. افرادی که در این سمپوزیوم به صحنه آمدند بسیاری از کارشناسان با تجربه این حوزه بودند که تاکنون استفاده زیادی از آنها نمیشد. البته شاید انگیزه ارائه دانش و تجربه خود را تاکنون نداشتند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.