• Instagram
  • Twitter
تلفن: 32233020 (071)
گشت تور
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • فعالیت ها
    • افتخارات
  • رزرو آنلاین هتل
  • اخبار گردشگری
  • تورها
    • تورهای داخلی
      • تور شیراز
      • تور اصفهان
      • تور کیش
      • تور قشم
      • تور تبریز
      • تور مشهد
      • تور کاشان
      • تور چابهار
    • تورهای خارجی
      • تور استانبول
      • تور دبی
      • تور مالزی
  • شهرهای ایران
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • جستجو
  • منو
نمایشگاه گردشگری

پنج کارکرد مغفول نمایشگاه گردشگری

ژانویه 29, 2022/0 دیدگاه /در بلاگ /توسط Shahrzad Dehghani
 نیمه زمستان امسال قرار است یک نمایشگاه گردشگری در پایتخت برگزار شود و اکنون به این رویداد تجاری در حوزه توریسم دو نگاه وجود دارد؛ برخی علاقه‌مند به تخصصی شدن و برخی مخاطبان و بازدیدکنندگان بیشتر را ترجیح می‌دهند. راهکاری که در بسیاری از نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی دنیا به‌‌‌کار گرفته شده، اینکه در چند روز نخست رویدادها به‌‌‌صورت تخصصی بوده و سپس امکان بازدید عمومی فراهم شود.

فارغ از اینکه این رویداد به صورت تخصصی برگزار شود یا عمومی یا ترکیبی، موضوع اساسی آن است که یک نمایشگاه موفق باید برای هر گروه از مخاطبانش کارکردهایی داشته باشد و معیار موفقیتش بر اساس عملکرد در حوزه آن کارکردها مشخص شود و نه صرفا جامعه مخاطب. به طور سنتی، شرکت‌کنندگان نمایشگاه گردشگری یکی از اهداف تصویرسازی، معرفی، تقویت و تثبیت برند، بازاریابی یا افزایش فروش را دنبال کرده‌اند. در حالی که نمایشگاه‌های سفر و گردشگری شاخص دنیا همگام با تحولات دنیا پیش رفته‌اند و امروزه کارکردهای گوناگون سازنده و موثرتری پیدا کرده‌اند. فائزه بهرام‌‌‌نژاد، متخصص حوزه توسعه گردشگری به «پنج راهکار» قابل اجرا در نمایشگاه گردشگری تهران اشاره کرده است.

 شناسایی فرصت با الهام بخشی

با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان تمام اجزای تشکیل دهنده اکوسیستم نمایشگاه شامل فضا، محتوا، رویدادها و برنامه‌های جانبی، مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان را به گونه‌‌‌ای به کار گرفت که در کنار هم، فضایی الهام‌‌‌بخش پدید آورند. تنها در این صورت است که بازدیدکنندگان و مشارکت‌‌‌کنندگان ایده‌‌‌های جدید پیدا می‌کنند و فرصت‌‌‌های نو را شناسایی می‌کنند.

 شبکه سازی

در حالت سنتی، فرصت شبکه‌سازی فعال تنها در اختیار غرفه‌‌‌داران نمایشگاه است و فرصتی برای متخصصان و فعالان مستقل و علاقه‌مندان حرفه‌‌‌ای وجود ندارد که بتوانند در فضا و بستری حرفه‌‌‌ای ملاقات و تبادل‌نظر داشته باشند. اما برخی نمایشگاه‌‌‌های موفق فضایی را منحصرا برای این منظور اختصاص می‌دهند که به افراد حقیقی و حقوقی فرصت ثبت‌نام و تنظیم ملاقات با یکدیگر را می‌دهد.

سامانه تنظیم ملاقات‌‌‌ها بین مشارکت‌‌‌کنندگان رسمی، برگزاری رویدادهای تخصصی با درنظرگیری زمان و مکان مناسب برای شبکه‌سازی متخصصان، ایجاد یک بانک اطلاعاتی از کلیه فعالان صنعت گردشگری و حوزه‌‌‌های مرتبط از اقدامات موثر در ایجاد یک فروم و شبکه اجتماعی آنلاین با کارکردهای بی‌شمار در حوزه‌‌‌های اطلاع‌‌‌رسانی، آموزش، نظرسنجی و… است.

  ترویج نوآوری

ترویج نوآوری و خلاقیت در بدنه صنعت گردشگری از کارکردهای موثر نمایشگاه خواهد بود. در همین راستا لازم است در نمایشگاه‌‌‌های حوزه توریسم از جمله رویدادی که در پیش است، توجهی ویژه به استارت‌آپ‌ها شود. جلب مشارکت دانشگاهیان و ارائه نتایج پژوهش‌های کاربردی و نوآوری‌‌‌ها تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است. از این رو، اختصاص یک فضا برای نمایش و معرفی انتشارات مکتوب و دیجیتال و معرفی رسانه‌‌‌های حوزه گردشگری نیز قطعا مورد استقبال قرار خواهد گرفت. ‌‌‌

  فرصت اصلاح نگرش به توریسم

فضای نمایشگاه بهترین فرصت برای جاری کردن مفاهیم جدید، روندها و راهبردها در بدنه صنعت گردشگری است. تاکنون مصادیق و معیارهای گردشگری دسترس‌‌‌پذیر با عموم فعالان صنعت به اشتراک گذاشته نشده است. در حالی که با طراحی یک فضای تعاملی و آموزنده می‌توان به صورت کاربردی و عملیاتی، زیرساخت‌‌‌ها، شرایط و لوازم تحقق این مفهوم را به نمایش گذاشت. همچنین با همکاری تمامی نهادهای مرتبط، می‌توان از فعالان مدیریت شهری و روستایی برای حضور در نمایشگاه دعوت کرد تا به الزامات و مقرراتی برای طراحی و اجرای فضاهای عمومی با لحاظ کردن شرایط دسترسی‌پذیری دست یافت. بنابراین، نمایشگاه بهترین فرصت برای آموزش، اصلاح نگرش و تکوین دیدگاه تخصصی مطلوب در کلیه ذی‌نفعان است.

 هیجان‌‌‌سازی و امیدآفرینی

صنعت گردشگری امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند امید و هیجان واقع‌بینانه است و بی‌‌‌تردید نمایشگاه‌‌‌های گردشگری فرصت مناسبی برای رسیدن به این مقصود است. در این راستا، با تدوین برنامه‌‌‌ای کارآمد برای گردهمایی اینفلوئنسرهای حوزه‌‌‌های مرتبط با سفر و گردشگری می‌توان ضمن افزایش انگیزه، آگاهی و مهارت‌‌‌های این قشر، بازخورد مناسبی در فضای مجازی ایجاد کرد. با اجرای پویش رسانه‌‌‌ای و فراخوان‌‌‌های هدفمند تولید محتوا نیز ضمن ایجاد موجی مثبت، گام‌های موثری در تولید محتوای باکیفیت برداشته می‌شود.  نکته پایانی آنکه شتابزدگی و بی‌‌‌برنامگی به عنوان دو آفت اساسی است که می‌توانند هر ایده و طرح نو را تخریب کنند مانع از نیل به مقصود ‌‌‌شوند. از این رو، تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی به هنگام، پایش و ارزیابی مستقل کیفیت برگزاری رویدادهای حوزه گردشگری و رویدادهای جانبی آن از طریق برگزاری یک نظر‌سنجی آنلاین، و جمع‌آوری نظرات، پیشنهادها و انتقادات مشارکت‌کنندگان و بازدید‌کنندگان امری ضروری است که می‌تواند راهگشای توفیق روزافزون این رویداد در سال‌های آتی شود.

منبع:دنیای اقتصاد

برچسب ها: نمایشگاه گردشگری
اشتراک این مطلب
  • اشتراک در Facebook
  • اشتراک در Twitter
  • اشتراک گذاری در WhatsApp
  • اشتراک در Pinterest
  • اشتراک در LinkedIn
  • اشتراک در Tumblr
  • اشتراک در Vk
  • اشتراک در Reddit
  • اشتراک با ایمیل
https://gashttour.ir/wp-content/uploads/2022/01/p18-01-2.jpg 325 600 Shahrzad Dehghani https://gashttour.ir/wp-content/uploads/2019/09/logo-300x138.png Shahrzad Dehghani2022-01-29 05:20:072022-01-29 05:20:07پنج کارکرد مغفول نمایشگاه گردشگری
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
آلمان مهم ترین نمایشگاه گردشگری جهان را تعطیل کرد
نمایشگاه گردشگری نمایشگاه گردشگری فراتر از حد انتظار ظاهر شد
نمایشگاه گردشگری شرایط حضور در نمایشگاه گردشگری/ نظارت نمایندگان ستاد کرونا
نمایشگاه تهران ،از بوی کباب لوله ای تا عروسی در لیموزین!
نمایشگاه گردشگری دستاوردهای نمایشگاه گردشگری تهران چیست؟
نمایشگاه گردشگری نمایشگاه گردشگری کلیشه‌ای شده و هیچ دستاوردی ندارد
نمایشگاه گردشگری نمایشگاه گردشگری تهران تغییر می‌کند؟
در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی یک روزه ایران را بگردید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جاذبه های گردشگری شهرها

جاذبه های گردشگری تهران
جاذبه های گردشگری اصفهان
جاذبه های گردشگری شیراز
جاذبه های گردشگری مشهد
جاذبه های گردشگری شمال
جاذبه های گردشگری کیش
جاذبه های گردشگری قشم

تورهای گردشگری

  • تور تبریزتور تبریزمی 8, 2022 - 3:55 ق.ظ
  • تور کاشانتور کاشانمی 7, 2022 - 8:28 ق.ظ
  • تور همدانتور همدانمی 7, 2022 - 6:45 ق.ظ
  • تور قشمتور قشممی 1, 2022 - 5:52 ق.ظ
  • تور کیشتور کیشآوریل 30, 2022 - 6:36 ق.ظ
  • تور اصفهانتور اصفهانآوریل 28, 2022 - 5:00 ق.ظ
  • تور شیرازتور شیرازآوریل 27, 2022 - 8:09 ق.ظ
  • تور مشهدتور مشهدآوریل 27, 2022 - 4:27 ق.ظ

جاذبه های گردشگری ایران

  • تالشتالش؛ سرزمین مردمانی با تمدن کهن در دل طبیعتی پُر رمز و رازآوریل 23, 2022 - 12:00 ب.ظ
  • مینودشتگردشگری در ایران/ مینودشت بهشت گردشگری استان گلستانآوریل 20, 2022 - 11:04 ق.ظ
  • لاهیجانلاهیجان؛ عروس گردشگری گیلانآوریل 10, 2022 - 6:12 ق.ظ
  • پایانه مسافربری سیاحت اهوازپایانه مسافربری سیاحت اهوازمارس 20, 2022 - 6:56 ق.ظ
  • جزیره زیبای پرطرفدار کیشجاذبه‌های تاریخی جزیره کیشفوریه 23, 2022 - 6:46 ب.ظ
  • مجتمع تجاری ایران نگینمجتمع تجاری ایران نگینژانویه 29, 2022 - 7:05 ق.ظ
  • بازار عبدالحمید اهوازبازار عبدالحمید اهوازژانویه 25, 2022 - 7:32 ق.ظ
  • پارک کوهساران اهوازپارک کوهساران، بام باستانی اهوازژانویه 25, 2022 - 7:12 ق.ظ
  • پل طبیعت کیانپارسپل طبیعت اهوازژانویه 25, 2022 - 6:49 ق.ظ
  • پل هفتم اهوازپل هفتم اهوازژانویه 25, 2022 - 5:31 ق.ظ
  • پل سفید اهوازپل سفید اهوازژانویه 23, 2022 - 9:20 ق.ظ
  • میدان چهار شیر اهوازمیدان چهار شیرژانویه 20, 2022 - 8:27 ق.ظ
  • تالاب بامدژتالاب بامدژژانویه 17, 2022 - 9:15 ق.ظ
  • حرم علی بن مهزیارحرم علی بن مهزیارژانویه 17, 2022 - 8:47 ق.ظ
  • بنای معین التجاربنای معین التجارژانویه 17, 2022 - 7:42 ق.ظ
  • موزه هنرهای معاصر اهوازموزه هنرهای معاصر اهوازژانویه 17, 2022 - 5:41 ق.ظ
  • موزه آثار تاریخی چغازنبیل و هفت تپهموزه آثار تاریخی چغازنبیل و هفت تپهژانویه 8, 2022 - 6:48 ق.ظ
  • سازه های آبی شوشترسازه های آبی شوشترژانویه 8, 2022 - 4:38 ق.ظ
  • فرودگاه بین المللی قشمفرودگاه بین المللی قشمنوامبر 20, 2021 - 4:22 ق.ظ
  • سیتی سنتر قشمسیتی سنتر قشمنوامبر 18, 2021 - 8:48 ق.ظ

نوشته‌های تازه

  • 10 تا از بهترین غذاهای خیابانی استانبول
  • برنامه ریزی برای سفر سه روزه به دبی
  • 6 بازار شناور اطراف بانکوک
  • 10 تا از بهترین کارهایی که در سفر به ازمیر،سومین شهر بزرگ ترکیه،می توانید انجام دهید.
  • 10 کاری که در اولین سفر خود به آتن باید انجام دهید
  • 10 نمونه از غذاهای سنتی کشور مالزی
  • 10 مورد ماجراجویی که در سفر به ارمنستان باید تجربه کنید
  • 10 غذای سنتی در سفر به تایلند
  • بهترین مراکز خرید در آنتالیا
  • در سفر سه روزه به تفلیس کجاها بریم؟
  • سفر به قبرس شمالی
  • 10 تا از بهترین رستوران های استانبول
  • میدان جمهوری ایروان در کشور ارمنستان
  • 10 جاذبه دیدنی دوحه برای گذراندن تعطیلاتی فراموش نشدنی در خلیج فارس
  • 10 جایی که در سفر به لنکاوی باید دید
  • بهترین جزایر یونان برای بازدید در سال 2022
  • 10 تا از بهترین هتل های غاری در کاپادوکیا ترکیه
  • حمل خودرو به قشم
  • 5 غذایی که در سفر به روسیه حتما باید امتحان کنید
  • یک روز در جزایر پرنس استانبول

ساعات کار:

شنبه تا چهارشنبه: از ساعت 8 الی 14
پنجشنبه: از ساعت 8 الی 13

نشانی:

شیراز خیابان فردوسی – حد فاصل خیابان رودکی و سعدی – ساختمان گشت تور
تلفن : 07132236542 – 07132233020 (5 خط)
فاکس: 07132236544

درباره گشت تور:

فعالیت خود را از سال 1367 با مجوز سازمان ایران گردی و جهان گردی آغاز نمودیم. حوزه فعالیت ما، ورود توریست به کشور و اجرای تورهای تخصصی میباشد.

© Copyright IT Department Gashttour Travel Agency
  • Instagram
  • Twitter
۴۴ دهکده گردشگری برتر جهان گردشگری رستوران‏‏‌گردی رستوران‏‏‌ گردی احیا می‌شود؟
رفتن به بالا