ارمنستان-طبیعت

7 جاذبه طبیعی محسور کننده در سفر به ارمنستان

ارمنستان با طبیعت بکر و تاریخ غنی که دارد،در حال تبدیل شدن به یک مقصد توریستی محبوب در میان گردشگران سراسر جهان است.ارمنستان دارای صومعه های بی شماری است که اغلب در دل طبیعت زیبای این کشور قرار گرفته اند.

یغگنادزور Yeghegnadzor

یغگنادزور  شهری در استان وایوتس جور Vayots Dzor  ،در جنوب کشور ارمنستان است. یغگنادزور  مکانی مناسب برای گشت و گذار در دره نوراوانک Noravank و مجموعه صومعه ای مربوط به قرن 13 میلادی می باشد.این صومعه در تنگه ای باریک که به واسطه جریان رود آماقو Amaghu  به وجود آمده،واقع شده است.این تنگه به دلیل وجود صخره های بلند،صاف و به رنگ قرمز آجری که مستقیما از رو به روی صومعه عبور می کند و البته عقاب های طلایی که در این محدوده زندگی می کنند،معروف است.دره زیبای یغگیس Yeghegis  نیز در نزدیکی همین منطقه است.

جرموک Jermuk

جرموک شهر چشمه های آب گرم است که در استان وایوتس جور واقع شده است.جرموک به صورتی باور نکردنی بین مردم محلی و گردشگران در طول تابستان و زمستان محبوب است.گردشگران برای بهره گیری از خدمات درمانی به جرموک سفر می کنند که به دلیل چشمه های آب گرم و آب های معدنی مشهور است.همچنین این منطقه یکی از بهترین مکان ها برای اسکی در فصل زمستان در ارمنستان است.

دیلیجان Dilijan

دیلیجان محلی با آب و هوا و اکوسیستم خارق العاده است که با یک پارک ملی اعجاب انگیز و جنگل های زیبا احاطه شده و می توان به راحتی در آن به گشت و گذار پرداخت.دیلیجان عموما با عنوان سوئیس ارمنستان شناخته می شود و در نزدیکی دریاچه پارز  Parz که در لغت به معنای شفاف است قرار گرفته است.رستوران محبوبی به نام Getapp نیز در این نزدیکی وجود دارد.یک فنجان قهوه بنوشید و از چشم انداز باور نکردنی این منطقه به خصوص در فصل پاییز که برگ ها به رنگ قرمز،طلایی و زرد در می آیند لذت ببرید.

حالا که صحبت از طلا شد باید به این حقیقت اشاره کرد که ذخایر ملی طلای ارمنستان هنوز در شهر قدیمی دیلیجان ذخیره می شود.

کوه آراگاتس Mount Aragats

کوه آراگاتس یک آتشفشان خاموش متشکل از 4 قله است که از شهر ایروان قابل مشاهده است.آراگاتس برای یک سفر روزانه  گزینه مناسبی است مخصوصا اگر به کوه پیمایی در طول بهار و تابستان و زمانی که مسیرها صاف هستند علاقه دارید.

در این منطقه رستوران های محلی زیادی وجود دارد که می توانید در آن ها بنشینید و در حالی که یک کاسه سوپ سنتی به نام خاش khask که معمولا با جوشاندن پای گاو درست می شود می خورید ،از منظره ها لذت ببرید

گقارد Geghard

گغارد یک صومعه قرون وسطی است که در استان کوتایک Kotayk  ارمنستان واقع شده است.گغارد در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و به راحتی با سفری یک روزه از ایروان می توان از آن دیدن کرد.صومعه گغارد یک اثر طبیعی نیست اما به دلیل اینکه مجموعه ای از کلیساها و مقابری که در دل سنگ تراشیده شده اند را به گونه ای که قبلا نمونه اش را جایی ندیده اید به نمایش می گذارد نام آن را در این لیست آورده ایم.

بال های تاتو The Wings of Tatev

بال های تاتو طولانی ترین تله کابین بدون توقف در جهان است که از هالیزدور Halidzor  تا صومعه تاتو به طول 6 کیلومتر به طول انجامیده است.

جا به جایی با این تله کابین حدود 12 دقیقه طول می کشد و از مسیر دره رودخانه عمیقی به نام وروتان Vorotan می گذرد و چشم اندازهای بی نظیری تا رسیدن به محوطه صومعه که در حدود 800 سال پس از میلاد ساخته شده و بر روی فلات بزرگی در لبه صخره های مشرف به تنگه ی خیره کننده ای قرار گرفته است، را نمایش می دهد.

دریاچه سوان Lake Sevan

دریاچه سوان همیشه یکی از بهترین گزینه ها برای فرار از گرمای تابستان شهر بوده است.دریاچه سوان بزرگترین دریاچه در منطقه قفقاز و یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین در جهان است.آب دریاچه به صورتی باور نکردنی شفاف و آبی رنگ است و سواحل زیادی برای نشستن و استراحت کردن دارد.با شرکت های قایق رانی محلی همچنین می توانید بر روی سطح دریاچه و پارک های ملی اطراف آن گردش کنید.

رانندگی در این منطقه به دلیل وضعیت بعضی از جاده ها با ماشین شخصی کمی خطرناک است اما وسایل حمل و نقل عمومی و شرکت های گردشگری زیادی وجود دارند که تورهایی به مقصد دریاچه سوان را همه روزه برای مسافران تدارک دیده اند.اگر تمایل به اقامت در این منطقه دارید هتل هایی با نرخ های مناسب در شهر سوان وجود دارند.

ارمنستان-طبیعت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *