آیا پرواز کامباز (OPEN GAW) را می‌شناسید؟

یکی از بهترین روش‌های سفر کردن به مناطق دور پرواز با هواپیما می‌باشد.

همان‌طور که می‌دانید کشور در این بازه زمانی دچار بحران ویروس کرونا شده است. ازاین‌رو هواپیما می‌تواند در این برهه از زمان بهترین گزینه برای سفرهای ضروری باشد.

اگر قصد سفر در این بازه زمانی بحرانی را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با پروازهای کامباز آشنا شوید. این نوع پروازها می‌تواند شما را در سفرهای طولانی یاری دهند. هر چه در بازه‌های زمانی کمتری در پروازها و فضاهای بسته باشید، بهتر است. پروازهای کامباز شما را کمتر در معرض ویروس کرونا قرار می‌دهد و مسیر را برایتان آسان‌تر می‌کند.

پرواز کامباز

آیا تا به‌ حال برای شما پیش‌آمده که بخواهید همزمان به دو مقصد سفر کنید؟ در چنین شرایطی باید در هنگام رزرو بلیط، بلیط دوسره تهیه نمایید. برخی از ایرلاین ها برای رفاه حال مسافران پروازهای کامباز را در لیست قرار داده‌اند؛ اما پرواز کامباز چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تیک بان برای آن دسته از مسافرانی که قصد دارند همزمان به دو مقصد سفر و پرواز کامباز رزرو کنند، این متن را به نگارش درآورده تا با مفاهیم آن آشنایی داشته و در هنگام رزرو بلیط هواپیما دچار نگرانی و دردسر نشوند. در ادامه با ما همراه باشید.

پرواز کامباز چیست؟

پرواز کامباز (Open Jaw) در واقع نوعی بلیط هواپیما است که به مسافر این امکان را می‌دهد که به‌وسیله بلیط از شهر خود به مقصد اول رفته سپس از مقصد دوم به شهر مبدا بازگردد. این نوع بلیط هواپیما مزایای بسیاری را شامل مسافران و سفر را برای افراد آن‌هایی که دائم در سفرند راحت‌تر می‌کند. اُپن جاو در لغت به معنای دهان باز تمساح است و علت انتخاب این نام شباهت مسیر پروازی از روی نقشه شبیه به تمساحی است که دهانش را باز کرده است.

 بلیط یکسره بهتر است یا دوسره؟

عده ای از مسافران بلیط هواپیما کامباز استقبال زیادی می‌کنند اما این سوال پیش می‌آید که کدام بلیط ها بهترند؟ آیا بلیط یکسره به‌صرفه‌تر است یا نه؟ برای مسافرانی که قصد سفر با هواپیما به مناطق مختلف را دارند بهترین گزینه خرید بلیط هواپیما کامباز است. چرا که موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر و امکان سفر به دو یا چند مقصد را به‌راحتی برای آن‌ها فراهم می‌کند. همچنین هزینه تاخیر و یا کنسلی پرواز هم به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

پروازهای کامباز به عنوان یک برنامه سفر رفت‌وبرگشت رزرو می‌شود، اما آن‌ها از الگوی معمولی یک مسیر رفت‌وبرگشت پیروی نمی‌کنند. از آنجا که پروازهای بین‌المللی یک‌طرفه اغلب تقریباً به‌اندازه پروازهای رفت‌وبرگشت هزینه‌دارند، این امر به شما امکان انعطاف‌پذیری در سفر را بدون هزینه اضافی می‌دهد.

پرواز کامباز، صرفه‌جویی در وقت

متداول‌ترین نوع پرواز کامباز، رسیدن به یک شهر و سپس پرواز به شهری دیگر است که زمان را به نفع مسافر ذخیره می‌کند. به یک شهر می‌رسد و از دیگری عزیمت می‌کند. به‌جای این‌که مسافر به فرودگاه بازگردد و ساعت‌ها معطل شود به‌راحتی می‌تواند با همان بلیط به مقصدی دیگر سفر کند.

به طور مثال، قرار است شما هم از لندن و هم از پاریس دیدن کنید. یا می‌توانید بلیط رفت‌وبرگشت ساده به لندن و از آنجا به پاریس را تهیه کنید، یا یک سفر رفت‌وبرگشت به لندن و پاریس، سپس بازگشت به خانه را انتخاب کنید. با این کار زمان زیادی را برای خود خریده‌اید.

حتی در سفرهای داخلی کشور می‌توان از پروازهای کامباز استفاده کرد. مسافران ایتالیا غالباً در یک سفر از ونیز، فلورانس و رم دیدن می‌کنند، در حالی‌ که ایتالیا کشوری عظیم نیست، سفر با قطار از ونیز به رم حداقل نیمی از روز را تلف می‌کند. با بلیط کامباز داخلی وقت بیشتری برای گردشگری دارید و هزینه بلیط قطار به ونیز را پس‌انداز می‌کنید.

انواع بلیط‌های پرواز کامباز یا Open Jaw

· بلیط های کامباز یا Open Jaw معمولی

· بلیط ‌های کامباز یا Open Jaw با مقاصد متغیر

· بلیط های کامباز یا Open Jaw دوگانه

به طور کلی می‌توان بلیط open jaw را این‌گونه تعریف کرد که شرکت هواپیمایی مسافر را از مبدا A به مقصد B انتقال داده و بازگشت از شهر B به شهر C به عهده خود مسافر است.

این نوع از بلیط بیشتر برای مسافران حرفه‌ای کاربرد دارد، چرا که علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های سفر، امکان دسترسی به مقاصد مختلف فراهم می‌شود. برای تهیه بلیط هواپیما باید موارد متعدد را به‌خوبی بررسی کرده و پروازهای open jaw را مطابق با برنامه سفر خود رزرو کرده سپس برای خرید بلیط هواپیما ارزان اقدام کنید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *