گردشگری

استفاده از ظرفیت گردشگری‌ مذهبی و دفاع مقدس

مسئول کمیته گردشگری پایدار استان یزد توزیع اعتبارات راهیان نور و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و دفاع مقدس را موثر در احیای این صنعت پس از عبور کشور از بحران کرونا دانست.

«رضا بهادری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که بدون حمایت دولت از صنعت گردشگری پس از بحران کرونا بسیاری از کسب و کارهای کوچک در این حوزه نابود می‌شوند، اظهار کرد: دولت برای حمایت از این بخش‌ها باید تسهیلاتی به منظور احیای کسب و کارهای خرد و صنایع‌دستی در نظر بگیرد.

وی با بیان این که فارغ از حمایت‌های دولتی، بخش خصوصی و فعالان کسب و کارهای بزرگ‌تر در این صنعت باید حامی کسب و کارهای کوچکتر شوند، گفت: بخش خصوصی که در حال حاضر در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی به صورت یک تشکل مردمی در حال کمک به کادر درمان هستند، می‌توانند این فعالیت را در راستای حمایت از بخش گردشگری ادامه دهند چرا که دولت وضعیت اعتباری محدودی دارد و علاوه بر مشکلات گردشگری باید رفع سایر مشکلات را نیز پیگیری کند.

این مسئول با بیان این که باید مانند جهادی اکبر، مردم در کنار هم و با هم مشکلات کشور را حل کنند، گفت: باید گروه‌های بزرگتر گردشگری بعد از بحران در خدمت جامعه گردشگری باشند و بزرگان این صنعت افراد ضعیف‌تر را پشتیبانی کنند و با اقداماتی مانند اعطای وام‌های قرض الحسنه، این قشر متضرر را کمک دهند.

وی با تاکید بر این که دولت نیز باید در این راستا همه فعالان این صنعت به ویژه فعالان عمده‌تر این صنعت را حمایت کند، گفت: پیشنهاد می‌شود که دولت مالیات و دارایی را حداقل برای شش ماه آینده و قبوض آب و برق و گاز برای این فعالان ببخشد چرا که با این اقدام، کمک بزرگی به این صنعت برای بازسازی خود خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که مردم در دوران پسا بحران باید صنعت گردشگری را مجدداً احیا کنند، گفت: با توجه به این که دولت‌ها وظیفه تسیهل‌گری و سیاست‌گذاری کلان را برعهده دارند، بعد از کرونا دولت باید هفته‌ای جایگزین تعطیلات نوروز در نظر بگیرد و در این بازه زمانی هتل‌ها نیز تخفیف‌های مناسبی را برای جبران خسارت‌های خود در نظر بگیرند.

مسئول کمیته گردشگری‌ پایدار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از وزارت گردشگری نیز پیگیری تسهیلات و پیشنهادات موثر را خواستار شد و تصریح کرد: اگر تعطیلات جایگزین محقق شود، دولت نیز باید تدابیر لازم را برای توزیع سفر به منظور جبران عادلانه خسارت‌های این صنعت در نظر گیرد و برنامه‌های خاصی را در این راستا تدوین کنند.

وی هدایت اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی به مقاصد مختلف کشور به خصوص اردوهای راهیان نور که از اعتبارات قابل توجهی برخوردار است را خواستار شد و گفت: در حال حاضر شهدای بزرگواری مانند سپهبد قاسم سلیمانی، حاج حسن دانش، محسن حججی و شهدای دیگری را در مقاصد مختلف کشور داریم که می‌توانیم این اعتبارات را تقسیم و از ظرفیت گردشگری مذهبی و گردشگری دفاع مقدس به طور عادلانه‌ و با هدف احیا و توسعه گردشگری بهره‌مند شویم.

بهادری در پایان، گردشگری مذهبی در یزد به عنوان حسینیه ایران و با آیین‌های ملی و جهانی تاسوعا و عاشورا و مراسمات مختلف مذهبی را از ظرفیت‌های غنی توسعه عادلانه به خصوص در محرم پیش‌رو دانست و ابراز امیدواری کرد با رفع این بحران، بودجه‌های فرهنگی ادارات به سمت گردشگری هدایت شود و این ظرفیت‌ها که از فرصت‌های غنی پیش رو به شمار می‌روند، مورد استفاده قرار گیرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *