تخت سلیمان ،بهشت گمشده سمیرم

اینجا تخت سلیمان است است میزبانی قدر، میزبانی که سالانه بیش از 10 هزار گردشگر را در هوای گرم و طاقت فرسای تابستان در آغوش خود پذیراست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، صدای دلنشینی به گوش میرسد، صدای آب، صدایی از دل کوه؛ از دل دره ای بکر، از میان صخره هایی به زیبایی مروارید و پرندگان به زیبایی پرندگان بهشتی در این بهشت گمشده چشم نوازی می کند.
اینجا، در 60 کیلومتری سمیرم کوهی نهفته که خدا در آن بهشت را ترسیم کرده است.

بهشت کوچکی که رودخانه ای بزرگ در دل صخره های آن می تپد و چشمه ساران بسیاری که با ساختن تصاویری چشم نواز قلب این بهشت گمشده را به تپش می اندازد.
رودخانه ای که گاهی آرام میشود و گاهی می خروشد و میهمانانی از جنس مهربانی که نامهربانی هایی نیز در حق این طبیعت می کنند.

اینجا تخت سلیمان است است میزبانی قدر، میزبانی که سالانه بیش از 10هزار گردشگر را در هوای گرم و طاقت فرسای تابستان در آغوش خود می گیرد.
آری، تخت سلیمان، منطقه ای بسیار جذاب برای گذران لحظه های شاد ما منطقه ای که در آن با وجود امکانات اندکش توریست پذیری بالایی دارد. زیبایی های این دره قابل وصف و بیان نیست؛ زبان از گفتن این حقیقت شگفت قاصر است و توان گفتن را نمی بینم؛ باید به چشم دید و با قلب درک کرد.

در قسمت شرقی این بهشت زمینی منظره ای خیال انگیز اما رعب آور وجود دارد که این منطقه را به یکی از خطرناکترین آبشارهای ایران تبدیل کرده است.
و اما روستای نیمروز که در پای این بهشت گمشده قرار دارد!!! روستای آب ملخ به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی که دارد تنها سه ساعت نور خورشید را به خود می بیند که شما میتوانید همزمان طلوع و غروب خورشید را در این روستا مشاهده کنید.

اگر از سمت استان اصفهان راهی آب ملخ می‌شوید، باید از شهرهای اصفهان و سمیرم بگذرید و این شهر را به سمت یاسوج ترک کنید. در جاده سمیرم- یاسوج، بلافاصله بعد از روستای چهار راه، جاده‌ای خاکی مقابل چشمانتان می‌بینید که در مسیر آن دو دوراهی وجود دارد. در هر دو مورد راه سمت چپ را در پیش بگیرید و حدود ۷ کیلومتر در آن پیش بروید، تا به روستای آب ملخ برسید. روستایی در شمالی ترین قسمت خط الراس دنا و مردمی که اصالتشان بختیاری است.

باید مسیر را پیاده در پشت روستا ادامه دهید و در جهت رودخانه‌ای که از ارتفاعات روستا سرچشمه می‌گیرد و به رودخانه خروشان ماربر ملحق می‌شود در پیش بگیرید و بعد از نیم ساعت کوه پیمایی سبک به ملاقات آبشار آب ملخ بروید.

حالا شما درست رو در روی آبشاری هستید که به محض شنیدن صدای آبشارهای متعددش و لمس اولین قطره‌های پراکنده آب آن در فضا، خستگی راه را فراموش خواهید کرد.

منبع:ایمنا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *