گردشگری البرز ،از کویرگردی تا پیست اسکی !

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  البرز گفت: گردشگری طبیعی در طالقان، ساوجبلاغ و محور کرج- چالوس، گردشگری ورزشی در پیست اسکی دیزین و خور و یا گردشگری سلامت از ظرفیت‌های البرز است.

حجت الاسلام فخر الدین صابری روز سه شنبه ۱۵ بهمن در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر ویژه سال آتی با بیان اینکه صنعت گردشگری و ارائه خدمات به مسافران در دنیای امروز مورد توجه زیادی قرار گرفته است؛ اظهار کرد:  امروزه ۱۵۰ کشور در جهان به گردشگری و منابع درآمدی حاصل از آن متمرکز شده اند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اهداف نهایی صنعت گردشگری گفت: اشتغال زایی، افزایش درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی از مهمترین اهداف این صنعت است.

وی توضیح داد: انتقال فرهنگ، تحکیم امنیت و پیوند فرهنگی جوامع مختلف از دیگر اهداف این صنعت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  البرز با بیان اینکه حدود ۷۰ سال قبل آمار گردشگران در کل دنیا تنها بالغ بر ۲۵ میلیون نفر بوده است، افزود: طبق آمار سال گذشته این آمار برابر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون گردشگر بوده است.

وی با این توضیح که البرز استانی نوپا است و در حوزه گردشگری نیاز به همراهی دیگر دستگاه ها دارد، گفت: در این استان ظرفیت‌های خوبی در کویر گردی در اشتهارد و و قسمت جنوبی نظرآباد وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد:  گردشگری طبیعی در طالقان، ساوجبلاغ و محور کرج- چالوس، گردشگری ورزشی در پیست‌های اسکی دیزین و خور و یا گردشگری سلامت نیز از دیگر ظرفیت های البرز است.

صابری اظهار کرد: در ماه های ابتدایی سال ۹۹ شاهد افتتاح یک مرکز ویژه گردشگری سلامت در راستای گردشگری در البرز خواهیم بود.

وی افزود: در البرز بالغ ۲ هزار و ۶۱۴ تخت را در ۵۷ واحد اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمان پذیر و خانه مسافرها و موارد دیگر اقامتی استان داریم که در این واحدها ۴۰۰ نفر اشتغال در این واحدها تعریف شده است.

وی ادامه داد: در اقامتگاه های دولتی رسمی شناخته شده در استان نیز در کل هزار و ۱۲۰ تخت وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز با تاکید بر تشکیل کمیته های تخصصی در ذیل ستاد خدمات سفر استان البرز گفت: از جمله این کمیته ها، خدمات حمل و نقل، امداد و نجات، نظارت و تنظیم بازار و یا انتظامی- امنیتی و ترافیک شهری است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت توجه آموزش و پرورش به طرح اسکان نوروزی فرهنگیان و سامانه رزو اینترنتی گفت: با واحدهای پذیرایی بین راهی استان که زیرمجموعه میراث فرهنگی هستند هماهنگ کرده ایم تا استفاده از سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها را به صورت رایگان برای مسافران فراهم کنند.

صابری افزود: شهرداری ها نیز باید تابلوهای راهنمای گردشگری به ویژه معرفی محل های اقامتی را در سطح معابر شهری نصب کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *