نهایی شدن لغو روادید گروهی ایران و روسیه در نمایشگاه MITT

ششمین نشست شورای هماهنگی بخش خصوصی گردشگری عصر دوشنبه ۲۸ بهمن ۹۸ با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت میراث فرهنگی، در این نشست که ولی تیموری معاون گردشگری کشور، مدیران کل این معاونت، رؤسای انجمن‌ها و موسسات حرفه‌ای گردشگری، مدیران بخش خصوصی و دولتی و… نیز حضور داشتند، موضوع حضور ایران در نمایشگاه ITB آلمان و نمایشگاه MITT مسکو در حضور مونسان مورد بررسی قرار گرفت.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی ابتدای این نشست گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها دو نمایشگاه خارجی را در پیش رو داریم که یکی نمایشگاه ITB آلمان و دومی نمایشگاه MITT  مسکو است که در این‌باره برای حضور هرچه بهتر ایران برنامه‌ریزی شده است.

پیگیری لغو روادید گروهی ایران و روسیه در نمایشگاه MITT

او در ادامه گفت: درباره برگزاری نمایشگاه مسکو از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌هایی با مسئولان این کشور انجام داده‌ایم که یکی از موضوعات مهم بین ایران و روسیه در حوزه گردشگری، لغو روادید گروهی است. این آمادگی از سوی روسیه وجود دارد و در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای امضای تفاهم‌نامه لغو روادید گروهی فراهم شده است.

معاون گردشگری ادامه گفت: در این سفر تعدادی از آژانس‌های گردشگری ایران و روسیه به‌عنوان مجری تحقق و برگزاری این رویداد انتخاب و معرفی خواهند شد.

تیموری در ادامه گفت: در این جلسه دو خبر خوش نیز برای حوزه گردشگری ایران داریم. اول این که بعد از چندین دهه پیگیری برای ایجاد حساب‌های اقماری این موضوع نهایی شده و با دستگاه‌های ذی‌ربط به توافق نهایی رسیدیم و ظرف چند روز آینده تفاهم‌نامه اجرایی این موضوع با حضور دکتر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به امضا خواهد رسید.

معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یک خبر خوب دیگر نیز این است که امروز سفیر اتریش در تهران رسما مصاحبه کرد و موضوع پیام “با احتیاط به ایران سفر کنید” را بررسی کردیم و اطمینان یافتیم که ایران امن است.

در ادامه این نشست خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی نیز در این نشست توضیحاتی را در خصوص مساحت و تعداد غرفه‌های متعلق به ایران در دو نمایشگاه آلمان و مسکو ارائه داد.

در ادامه این نشست علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به برگزاری نمایشگاه برلین و مسکو بر برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های متنوع و حضور پررونق در این دو نمایشگاه تأکید کرد.

او با اشاره به ضرورت معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های ایران در این دو نمایشگاه به  برپایی مراسم شب ایرانی اشاره کرد و گفت: هدف ما از برگزاری این مراسم معرفی ظرفیت‌های ایران از جمله میراث ناملموس است.

مونسان اضافه کرد: نشان دادن نشاط اجتماعی و فضای با نشاط با حضور گردشگران داخلی و خارجی یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در این نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: خوشبختانه یک اتفاق بسیار خوبی که افتاده این است که الان این گونه نیست که رسانه‌های آمریکایی مستقیم علیه ایران تبلیغ منفی کند و مردم باور کنند، اکنون سایر رسانه‌های دنیا به معرفی ایران می‌پردازند. خارج نشدن اروپایی‌ها از برجام نیز دلیل دیگری است که مردم دنیا مانند قبل صحبت‌ها و تبلیغات و اخبار منفی آمریکا علیه ایران را باور نمی‌کنند.

مونسان اضافه کرد: افزایش حجم تبلیغات منفی آمریکا علیه ایران نیز باعث شده تا بسیاری از مردم و رسانه‌‌ها مانند قبل به این اخبار و تبلیغات توجه نداشته باشند و خیلی حرف آمریکایی‌ها را باور نمی‌کنند. در حقیقت تبلیغات منفی علیه ایران تاثیرات خود را از دست داده است.

انتخاب آژانس‌های مجری طرح لغو روادید گروهی ایران و روسیه در نمایشگاه MITT

وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به برگزاری نمایشگاه MITT مسکو نیز گفت: نمایشگاه روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید حضور پررنگ و تاثیرگذار در این نمایشگاه باید داشته باشیم.

او ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این نمایشگاه پیگیری و نهایی کردن موضوع لغو روادید گروهی ایران و روسیه است. در این نمایشگاه باید آژانس‌ها حضور فعال داشته باشند و تعدادی از آژانس‌های معتبر که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، به‌عنوان آژانس مجری انتخاب خواهند شد.

مونسان با اشاره به اهمیت توجه و حضور بخش خصوصی و تشکل‌ها، انجمن‌ها و موسسات حرفه‌ای گردشگری اضافه کرد: از حضور در جمع بخش خصوصی و تشکل‌های بخش خصوصی لذت می‌برم و به این موضوع اعتقاد دارم که باید به بخش خصوصی بیش از پیش اهمیت داد؛ از این رو از حضور در نشست‌ها و برنامه‌های بخش خصوصی و تشکل‌ها استقبال می‌کنم.

او در ادامه این نشست به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌لمللی گردشگری و سی‌و‌سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: نمایشگاه به شکل بسیار خوبی برگزار شد و از همه دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه تشکر می‌کنم، با این حال با توجه به این که باید بعد از برگزاری هر نمایشگاه باید تجربه جدیدی کسب کنیم؛ بر همین اساس نمایشگاه سال آینده باید به طور حتم به شکل بهتری نسبت به سال قبل برگزار شود.

وزیر میراث‌فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: استانی برگزار شدن این دوره از نمایشگاه باعث شد تا بالغ بر ۱۰ نفر از استانداران در این نمایشگاه حضور پیدا کنند؛ همچنین برگزاری هم زمان این نمایشگاه گردشگری با صنایع‌دستی یک کار خوب و تاثیرگذار بود. ضمن این که اطلاع‌رسانی خوبی در این دوره از نمایشگاه نیز از سوی مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شد.

منبع:ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *