۱۲ ترفند برای سفر کردن با بودجه محدود

مهم است که مقداری غذا همراه خود داشته باشید. می‌توانید کمی تنقلات، ساندویچ و میوه همراه داشته باشید تا در طول سفر آسوده باشید. این کار باعث می‌شود از پرداختن قیمت‌های سرسام ‌آور در فرودگاه‌ها پرهیز کنید و وقتی به سمت مقصد می‌روید، شاد و پرانرژی باشید.

این روزها میل به سفر کردن در افراد بیشتری ایجاد شده اما در عین حال استرس هزینه‌ها هم وجود دارد. خوشبختانه راه هایی هست که می‌توانید از سفر کردن لذت ببرید بدون اینکه نگران زیاد خرج کردن باشید. چند نکته و ترفند که من در طول سفر یاد گرفته‌ام را مرور کنیم.
۱. تحقیق کنید
تاکید می‌کنم که تحقیق کردن بسیار مهم است. من تنها چند ساعت بیشتر جلوی صفحه کامپیوترم نشستم و با پیدا کردن بهترین موقعیت، درپول صرفه جویی کردم. نکته خوبی که از دیگران آموخته‌ام این است که به سایت اصلی شرکت های هواپیمایی سر بزنم و ببینم آیا تخفیف خاصی دارند یا نه.
۲. اشتراک گذاری ایمن است
اشتراک اتاق با افراد کاملا غریبه می‌تواند نگران‌کننده باشد اما این روزها افراد بیشتری به مهمان سراها روی آورده‌اند. مهمان سراها راحت هستند. بهتر است تنها فکر کنید کجا قرار است بمانید. به جزئیات کوچک نگاه نکنید، تنها بر روی آنچه می‌خواهید بیرون از اتاق انجام دهید، تمرکز کنید.
۳. بسته سفر
چه بخواهید بلیط و اتاق را با هم یا جداگانه بخرید، در هر صورت به بهترین پیشنهادها توجه کنید. من به تجربه دریافته‌ام که بسته سفر ارزان تر است. همچنین توجه کنید که یک بودجه انتخاب کنید. ما می‌دانیم از عهده چه چیزی برمی‌آییم، پس به منظور کاهش نگرانی در طول سفر، یک بودجه تهیه کنید و آن را دنبال کنید. به من اعتماد کنید، با این کار احساس بهتری خواهید داشت.
۴. آنچه می‌توانید حمل کنید با خود بردارید
همه می‌دانیم ساک بستن کار دشواری است، اما نکته خوب اینجاست که می‌توانیم یک چمدان بزرگ و یک بار دستی داشته باشیم. مهم است بدانید که وسایل زیادی که لازم دارید جای کافی بگذارید، چرا که باید بخش لباس های شستنی در سفر را در نظر بگیرید. داشتن یک لیست می‌تواند کمکتان کند. قبل از سفر، هوا را کنترل کنید تا لباس های مناسب را بردارید.

۵. پول نقد مهم است

مهم است که همیشه مقداری پول نقد همراه داشته باشید، چون نمی‌دانید که آیا به آن احتیاج پیدا خواهید کرد یا نه. حتما، کمی زودتر به شرکتی که از آن کارت اعتباری گرفته‌اید، تاریخ سفرتان را اطلاع دهید تا در زمانی که در تعطیلات هستید اتفاقی نیفتد. این کار ضمنا کمک می‌کند، تا در صورت سرقت، مراقبت بیشتری از کارت شما بکنند.
۶. شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی موبایلی راه‌های خوبی برای ارتباط با خانواده‌، دوستان و همکاران هستند. هر جایی که بمانید احتمالا وای‌ فای رایگان دارد که با آن می‌توانید به طور رایگان و بدون پرداخت هزینه با هر کس که بخواهید در تماس باشید. با نماینده شرکت تلفن همراهتان صحبت کنید و ببینید پیشنهاد آنها چیست. همچنین می‌توانید از آنها بپرسید از کم‌ هزینه ‌ترین راه برای استفاده از تلفن خارج از کشور سوال کنید و آنها قطعا جواب سوال شما را خواهند داد.
۷. غذای خانگی به همراه داشته باشید
هرچند شرکت‌های هواپیمایی به شما سرویس غذایی می‌دهند، مهم است که مقداری غذا همراه خود داشته باشید. می‌توانید کمی تنقلات، ساندویچ و میوه همراه داشته باشید تا در طول سفر آسوده باشید. این کار باعث می‌شود از پرداختن قیمت‌های سرسام ‌آور در فرودگاه‌ها پرهیز کنید و وقتی به سمت مقصد می‌روید، شاد و پرانرژی باشید.
۸. صرفه‌جویی در مقصد
حالا، وقتی پرواز و مهمان سرا یا هتل ارزان پیدا کردید، به اندازه کافی وسیله برای راحتی خود برداشتید، مقداری پول نقد برای تبدیل و غذای خانگی برداشتید، آماده سفر هستید.

۹. ارزان ترین مسیر را انتخاب کنید

هرچند تاکسی گرفتن از جلوی هتل وسوسه ‌کننده است، من توصیه می‌کنم به جای آن از قطار و اتوبوس استفاده کنید. فرودگاه‌ها راهنمایی و خدماتی دارند که شما را به نزدیکترین اتوبوس و قطار هدایت می‌کنند.
۱۰. مثل یک قهرمان غذا بخورید
از صبحانه کاملی که محل اقامتتان در اختیارتان می‌گذارد و دیگران خدمات ارزان هتل یا مهمان سرا بهره ببرید. بیرون غذا خوردن، یک چالش است. من به تجربه آموخته‌ام که مناطق توریستی گران‌تر هستند. مهم است اگر بودجه محدودی دارید، از این مناطق پرهیز کنید، هرچند به این منظور نیست که از یک غذای خوب لذت نبرید.
۱۱. هنر بودجه‌بندی
گالری‌های هنری، موزه‌ها، پارک‌ها و… روشی عالی برای شناختن بیشتر فرهنگ، نقاشان، معماران و موسیقی دانان مقصد هستند. بله، درست شنیدید، به طور رایگان. تعداد زیادی پارک برای توریست‌ها وجود دارد که می‌توانید حتی بدون صرف یک سکه از آن لذت ببرید.
۱۲. پیاده روی، بهترین تجربه و رایگان است
فکر کنید با پیاده‌ روی تا چه مسافتی را می‌توانید طی کنید. کاربرد هنر پیاده ‌روی به این معنی است که با یک تور پیاده مناظر را به خود هدیه می‌دهید. پیاده‌ روی همچنین به شما امکان اجتماعی بودن می‌دهد. همچنین راه خوبی برای دیدن افراد محلی و به هم لبخند زدن و نیز ارتباط یافتن، سوال کردن، نظر و راهنمایی خواستن و حتی دوست شدن است. شما نمی‌دانید ممکن است چه کسانی را ملاقات کنید.
منبع:فردا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *