ضرورت ورود دولت برای جلوگیری از ورشکستگی کرونایی هتلداران

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران از ضرورت ورود دولت برای جلوگیری از ورشکستگی هتلداران به دلیل شیوع کرونا خبر داد و گفت: هتلداران با حسن نیت هزینه لغو هتل را بازپرداخت می‌کنند.

جمشید حمزه زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب گفت: نیاز به بخشنامه و دستور نیست ما شرایط اضطرار کشور را درک می‌کنیم و هزینه‌هایی که مسافران برای رزرو پرداخت کرده بودند را بازپس می دهیم و نیازی به دستورالعمل نداریم.

وی با بیان این که تقریبا تمام هتل‌ها در حال بازپرداخت هستند، گفت: شاید برخی از هتل‌های کوچک و ۲ ستاره به دلیل مشکلات مالی که دارند، امکان بازپرداخت به سرعت هزینه ها را نداشته باشند چون به دلیل مشکلات مالی زیادی که داشتند پولی که از مسافر گرفته بودند را هزینه کردند.

وی با اشاره به سیل ابتدای سال گفت: هتلداران حدود ۵۰ میلیارد تومان به دلیل سیل فروردین ماه ضرر کردند و این مبلغ را به مسافران که هتل رزرو کرده بودند را بازپس دادند و این نشان از حس نیت جامعه  هتلداران است، که شرایط را درک می کنند.

حمزه زاده با بیان این که هم اکنون ضریب اشغال هتل‌های کشور حدود ۵ درصد شده و برخی از آنها نیز تعطیل شده اند، ‌گفت: بسیاری از هتلداران ۵۰ درصد کارمندانشان را به مرخصی فرستادند اما حقوق و عیدی آنها را پرداخت کردند.

وی با اشاره به این که زمان اوج پذیرش مسافر در هتل و دیگر اقامت ایام نوروز است، گفت: به نظر می رسد این لغو هتل‌ها همچنان ادامه پیدا کند و با این شرایط خسارت زیادی برای هتل‌داران است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتل داران ایران افزود: دولت باید همانند حمایت از دیگر صنعت‌ها هنگام بروز بحران، به هتلداران نیز کمک کند به عنوان مثال در شرایط کنونی هتلداران مجبور هستند برای ضد عفونی کردن سطوح مواد ضد عفونی را از بازار آزاد با قیمت بالا خریداری کنند و باید برای این موضوع تدبیری انجام شود.

وی گفت: پرداخت حق بیمه کارکنانی که این روزها به مرخصی می روند و یا در نظر نگرفتن سود وام‌هایی که هتل داران گرفته‌اند از جمله حمایت های دولت می تواند باشد.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات متحده عربی گسترش یافته و تاکنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.
مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه از ابتلا و درگذشت دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.
با اعلام همه گیری ویروس، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شد، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا روز گذشته به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
با این حال پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *