از مدیران تأسیسات اقامتی و بوم‌گردی حمایت خواهد شد

مدیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و خسارت وارده، در آینده از مدیران تأسیسات اقامتی و بوم‌گردی حمایت خواهدشد؛ دولت در این خصوص تسهیلاتی در نظر گرفته‌است که البته این تسهیلات باید خیلی بیشتر باشد.

حامد مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب درباره حمایت از کسب‌وکارهای گردشگری از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اظهار کرد: دولت در این خصوص تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ است، اما این تسهیلات باید بیشتر باشد. ضمنا این تسهیلات را دولت برای تمام واحدها در نظر گرفته و کلیات آن را هیات دولت اعلام کرده و جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین در آینده از مدیران تأسیسات اقامتی و بوم‌گردی نیز حمایت خواهدشد و تصمیم در خصوص تمام صنوفی که به دلیل شیوع کروناویروس دچار مشکل شده‌اند را هیات دولت تصویب می‌کند و بنابراین، چنین تصمیماتی استانی نیستند.

مدیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: به دلیل اینکه به تازگی ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، تاکنون مقدار ضرر و زیان‌های وارد شده به اقامتگاه‌های بوم‌گردی محاسبه نشده‌ است؛ اما برآورد ما این است که به دلیل کاهش مسافرت‌ها، اقامتگاه‌ها نیز مانند سایر واحدهای اقامتی دچار مشکلات مالی و مشکلاتی در خصوص وام‌ها و تسهیلاتشان خواهند شد.

وی همچنین در خصوص وضعیت فعلی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان در شرایط عدم پذیرش مسافر در استان بیان کرد: تصمیم‌گیری درباره تعطیلی اقامتگاه‌های بوم‌گردی توسط شورای کرونا که در استان تشکیل شده ‌است و فرماندار هر شهرستان با توجه به شرایط شهرستان خود، صورت می‌گیرد. به طوری که بعضی از اقامتگاه‌ها تعطیل اعلام شده‌ است و نظر ما هم بر این است که کاری که به صلاح مردم است انجام گیرد.

مدیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: به دلیل اینکه در داخل مشهد مسافر پذیرفته نمی‌شود، رزروها نیز لغو شده‌ است، به علاوه مردم نیز در حال حاضر با این شرایط و اوضاع میل زیادی به سفر کردن ندارند و رزرو خود را لغو کرده‌اند. ما نیز اعلام کرده‌ایم که مدیران اقامتگاه‌ها حداکثر همکاری را با کسانی که قصد لغو رزرو خود را دارند، داشته‌ باشند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *