محمدرضا پوینده مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی شد

محمدرضا پوینده با سوابق مدیریتی در میراث فرهنگی و گردشگری به‌‌عنوان مدیرعامل و نایب رئیس جدید گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی منصوب شد.
محمدرضا-پویندهبه گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پوینده به‌‌عنوان مدیرعامل و نایب رئیس جدید گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی منصوب شد.

او پیش‌تر مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور بود. از دیگر سوابق مدیریتی و اجرایی او در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، می‌توان به مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی گردشگری کشور، مدیر کل دفتر گردشگری خارجی کشور، مدیر کل توسعه گردشگری کشور، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز و قائم مقام ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور اشاره کرد.

گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی است که با در اختیار داشتن بیش از ۴۷ هتل و مرکز پذیرایی در گستره ۲۳ استان کشور گسترده‌ترین گروه هتلداری کشور محسوب می‌شود.

درباره محمدرضا پوینده:

محمد رضا پوینده در یکم بهمن 1347 در شهر سبزوار بدنیا آمد. پدر ایشان حاج عباسعلی پوینده از معتمدین شهر بوده که در خیابان بیهق سبزوار به مدت 40 سال به امر فرش فروشی مبادرت داشته است.
محمد رضا پوینده تحصیلات ابتدائی خود را در مدرسه غفوری شهر سبزوار گذرانده که این ایام مصادف بود با وقوع انقلاب اسلامی در ایران که ایشان به همراه پدر و عموم مردم در راهپیمائی و تظاهرات بر علیه نظام فاسد پادشاهی گذشته شرکت می نمودند.
پوینده تحصیلات راهنمایی را در مدرسه خیام و دوران دبیرستان را نیز در مدرسه شهید ایوب محمودی سبزوار سپری نمود.
پس از آغاز جنگ تحمیلی پوینده به همراه سایر جوانان پاکباخته وطن جهت اعزام به جبهه های جنگ اقدام نموده که هر بار بدلیل کم سن و سال بودن موفق به حضور در میادین جنگ نمی شد.
محمد رضا در اوائل سال 1363و در حالیکه 15 ساله بود موفق شد به همراه بسیاری از دوستان و برادر بزرگ خود عازم جبهه های نبرد شده و در واحد تخریب تیپ 21 امام رضا(ع) مستقرگردد. این حضور در جبهه به صورت متناوب در سالهای بعد نیز تا پایان جنگ ادامه پیدا کرد.
پس از پذیرش قطعنامه از سوی حضرت امام و پایان جنگ در سال 67، پوینده توجه به درس را جدی تر گرفته و در سال 1368 در رشته جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و مدارک کارشناسی خود را از این دانشگاه اخذ نمود.
وی در سال 1374 با شرکت در آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی ایران، بعنوان کارشناس دفتر روابط عمومی در این دانشگاه پذیرفته شده و بدین صورت بعنوان جزئی از خانواده دولت مشغول به کار گردید.
اهمیت مسائل اجتماعی و سیاسی باعث گردید پوینده فعالیت سیاسی اجتماعی خود را در قالب انتخابات مجلس پنجم شدت بخشیده و بعنوان نماینده حزب کارگزاران در منطقه 10 تهران فعالیت نمایند.
همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال 76، پوینده بعنوان مسئوول جذب نیرو در دفتر مرکزی حجه الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در خیابان به آفرین تهران مستقر شد.
با انتخاب حماسی مردم ایران در دوم خرداد فصل جدیدی از مدیریت و سیاست ورزی در کشور آغاز شد. در این سال پوینده همزمان هم در مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی دانشگاه آزاد واحد مرکزی تهران پذیرفته شده و هم اینکه از وزارت بهداشت (دانشگاه علوم پزشکی ایران) به وزارت کشور نقل مکان کرده و در ابتدا با تأسیس و راه اندازی دفتر مطالعات سیاسی وزارت کشور در این دفتر مشغول بکار گردید.
محمد رضا پوینده طی 10 سال خدمت در وزارت کشور عهده دار مسئولیت هایی در دفتر مطالعات سیاسی وزارت کشور، دفتر وزیر کشور و مرکز اطلاعات و اخبار وزارت کشور بود.
وی در مرداد ماه سال 1386 پس از انحلال دفتر مطالعات سیاسی وزارت کشور، تصمیم به اخذ ماموریت از وزارت کشور به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرفت و بدین سان در دفتر توسعه گردشگری خارجی سازمان مشغول به کار شده و طی 5 سال تا دی ماه سال 1391 عهده دار مسئولیت هایی در این سازمان در دفتر گردشگری خارجی، دفتر توسعه گردشگری، ستاد تسهیلات سفرهای کشور و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گردید.
ایشان در سال 1386 نیز موفق شد در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد مرکزی تهران پذیرفته شده و در سال 1388 نیز از این دانشگاه فارغ التحصیل شود.
پوینده در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 نیز با حضور در ستاد مرکزی جناب آقای دکتر حسن روحانی بعنوان مسئول کمیته گردشگری در پل کریمخان منصوب و مشغول به فعالیت گردید.
پس از انتخاب شایسته دکتر حسن روحانی بعنوان رییس جمهور، پوینده مجدداً از وزارت کشور به سازمان میراث فرهنگی مأمور شده و تاکنون در دفتر برنامه ریزی گردشگری و در نهایت صندوق احیاء و بهره برداری از بناه و اماکن تاریخی و فرهنگی عهده دار مسئولیت می باشد.
در مهرماه سال 1395 نیز، ایشان در مقطع دکتری علوم سیاسی دانشگاه آزاد پذیرفته شده و هم اکنون دانشجوی این رشته می باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *