کتاب

کوچکترین کتاب تاریخی که با 500 هزار پوند به موزه انگلستان آمد

کوچکترین کتاب تاریخی بریتانیا که 200 ال پیش توسط یک پسر چهارده نوشته شد، هم اکنون با پرداخت 505 هزار پوند به موزه این کشور بازگشت.
شارلوت برونته نوجوان چهارده ساله خانواده برونته در غرب یورک‌شر حدود 200 سال پیش موفق به نوشتن کوچکترین کتاب داستان بریتانیا شد که این کتاب به اندازه یک قوطی کبریت بوده، فقط 20 صفحه دارد و شامل سه داستان کوتاه می‌شود.

طی سال‌های گذشته یکی از خانه‌های حراج پاریس، این کتاب تاریخی بریتانیا را خریداری کرد. اما پس از مذاکرات متعدد یکی از موزه‌های بین‌المللی انگلستان با پرداخت رقم 600 هزار یورو معادل 505 هزار پوند این کتاب را خریداری کرد و سپس آن را به کشور مبدا خود بازگرداند.

اما نکته قابل توجه اینجاست که طی این سال‌ها کتاب کوچک بریتانیا که به اندازه یک قوطی کبریت است، در معرض نمایش عموم قرار نگرفته و در حال حاضر، این موزه انگلستانی تصمیم دارد برای نخستین بار آن را به نمایش عمومی بگذارد.

البته شنیده‌ها حاکی از آن است که در اواخر سال 2019 میلادی، موزه برتون پارسونایژ، خریدار این کتاب، درخواست تجمیع خود را برای جمع‌آوری کمک‌های مالی جهت پرداخت هزینه کوچکترین کتاب تاریخی بریتانیا منتشر کرد که در طول تنها یک ماه این رقم جمع شد و سرانجام موزه فوق توانست آن را خریداری کرده و به کشور مبدا بازگرداند.

مردم شهر یورک‌شر انگلستان وقتی از تاریخچه این کتاب مطلع شدند، با این موضوع بسیار احساسی برخورد کرده و تمام تلاش خود را برای تامین مبلغ کتاب تاریخی منطقه خود انجام دادند. این رویداد به‌گونه‌ای رخ داد که مدیر موزه برتون پارسونایژ اعلام کرده که طی 30 سال گذشته چنین نمایش احساسی را مشاهده نکرده است.

کوچکترین کتاب تاریخی بریتانیا دارای بیش از 4 هزار کلمه دست نوشته آن نوجوان چهارده ساله است که داستان‌های آن نیز با عناوین «لرد چارلز ولزلی»، «آهنگ نیمه شب» و «ژورنال یک فرانسوی» نوشته شده‌اند. این داستان‌ها با قدرت تخیل بسیار بالایی نوشته شده‌اند که هم جذاب بوده و هم از ارزش تاریخی و باستانی بالایی برخوردارند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که این کتاب باید برای دانشجویان رشته ادبیات بریتانیا تدریس شود و داستان‌های آن مورد بحث قرار گرفته و به‌طور دقیق بررسی شوند.

منبع:اسکان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *