آژانس‌های مسافرتی

تعطیلی بسیاری از آژانس‌های مسافرتی تا اطلاع ثانوی

برخی از آژانس‌های مسافرتی اگرچه در ایام نوروز هم فعال بودند اما تعداد زیادی از آن‌ها تعطیل شده‌اند هنوز معلوم نیست ویروس کرونا چه زمانی اجازه فعالیت به آن‌ها را می‌دهد.
هر ساله تعداد زیادی از آژانس‌های مسافرتی در ایران مشغول فروش تور، بلیت قطار و اتوبوس و هواپیما برای سفرهای داخلی و خارجی بودند. بسیاری از مردم ویزاهای توریستی خود را از دفاتر مسافرتی دریافت می‌کردند تا در ایام نوروز به سفر بروند اما امسال با وجود اتفاقاتی که در پی شیوع ویروس کرونا در همه جهان رخ داد این سفرها نیز در داخل و خارج از ایران لغو شد.

بنابراین بیشترین فعالیت این دفاتر متوقف شده و تنها به بازگرداندن مسافران، یا لغو بلیت‌ها و یا برگرداندن هزینه کنسلی تورها و بلیت‌ها به مردم می‌پرداختند اگرچه در سال‌های گذشته تعدادی از آن‌ها حتی در ایام نوروز به صورت شیفت باز بوده و کار می‌کردند اما اکنون همه آن‌ها بسته شده‌اند نگاهی به این دفاتر نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها در کنار تابلوی ورودی ذکر کرده‌اند که «این آژانس به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.» بسیاری از این دفاتر شماره تلفنی را نیز ذکر کرده‌اند که در صورت لزوم مسافران با آن تماس بگیرند منتها هیچ تعهدی و یا فروش تور و یا بلیتی از سوی آن‌ها انجام نمی‌شود مگر در زمینه استرداد.

این اتفاقی است که برای اولین بار در صنعت گردشگری ایران رخ داده است و درست در زمانی که روزهای اوج سفر بوده باید از تردد داخل شهری نیز خودداری کرد. آن‌ها مجبور به تعطیلی موقت شده‌اند. هنوز خیلی از دفاتر خدمات مسافرتی به واسطه وعده‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی در بازپراخت هزینه کنسلی داده اند نتوانسته‌اند با مسافران خود تسویه حساب کنند به همین دلیل اگر آژانسی هم بعد از ایام تعطیل عید فعالیتی داشته باشد تنها در حوزه پاسخگویی به مسافرانی است که سفرهای خود را نه تنها برای ایام عید بلکه برای پس از آن هم کنسل می‌کنند.

منبع:اسکان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *