خسارت میلیاردی شیوع کرونا به هتل‌های فارس

رئیس جامعه هتلداران فارس از خسارت ۱۱۰ میلیارد تومانی شیوع ویروس کرونا به هتل‌های استان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران استان فارس گفت: به علت تعطیلی مراکز اقامتی در ماه‌های اسفند و فروردین حدود ۹۰ درصد از وجه پرداختی گردشگران برگشت داده‌شده است.

او افزود: هنوز مشخص نیست که هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی چه زمانی بازگشایی می‌شوند؛ بااین‌حال حدود ۸ درصد مسافران رزرو هتل‌ها را باطل نکردند و وجه پرداختی را نگرفتند.

رئیس جامعه هتلداران فارس اظهار کرد: ضرر و زیان هتلداران بسیار زیاد است و برخی از هتل‌ها در آستانه ورشکستگی هستند.

سیادتان تصریح کرد: بحران در صنعت گردشگری به‌ویژه هتلداری از اوایل سال ۹۸ با وقوع سیل اتفاق افتاد، این صنعت بسیار شکننده است و قطعی اینترنت، محدودیت‌های تردد و حتی تغییرات آب و هوایی هم بر آن اثرگذار است.

رئیس جامعه هتلداران فارس، خواستار توجه ویژه دولت به صنعت هتلداری شد و تأکید کرد: چنان چه برای رونق بخشیدن دوباره به این صنعت- البته بعد از بحران کرونا، تدابیر جدی به کار گرفته نشود، هتل‌های استان یکی پس از دیگری تعطیل خواهند شد.

سیادتان با اشاره به فعالیت ۱۰۲ هتل، هتل آپارتمان و متل در استان فارس ادامه داد: در دو ماه اخیر میزان اشغال هتل‌های استان صفر درصد بوده است و تا اطلاع ثانوی هم این مراکز از پذیرش مسافر خودداری می‌کنند.

او در خصوص شایعه گران شدن اقامت در هتل‌ها بعد از کرونا هم گفت: نرخ هتل‌ها به‌هیچ‌عنوان گران نمی‌شود و چنان چه بحران کرونا را پشت سر بگذاریم و این مراکز اجازه پذیرش مسافر داشته باشند، تخفیف‌های ویژه‌ای هم به مسافران خواهیم داد.

سیادتان بیان کرد: یکی از مشکلات کنونی هتل‌ها خرید محصولاتی است که برای مسافران نوروزی فارس در نظر گرفته شد و هم‌اکنون تاریخ‌مصرف این محصولات رو به پایان است و این موضوع هم خسارت زیادی به هتل‌ها وارد می‌کند.

رئیس جامعه هتلداران فارس ابراز امیدواری کرد: هر چه سریع‌تر زنجیره شیوع بیماری کرونا در کشور و استان فارس قطع شود و وضعیت به حالت عادی برگردد.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *