تهران

روستاهای گردشگری تهران

در این متن می‌خواهیم شما را با مقاصد گردشگری اطراف تهران یعنی روستاهای گردشگری آشنا کنیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سیری در ایران، در اطراف تهران روستاهای خوش آب و هوا و زیبایی وجود دارند.

روستای برگ جهان

روستای برگ جهان یکی از جاهای دیدنی تهران است. آب و هوای روستای برگ جهان در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است.

روستای کن تهران

پنج محله، پنج نام! این تمام چیزی است که کن امروز از بزرگی و شکوه گذشته به یادگار دارد. کنی که یک روز محدوده‌اش از میانه جاده چالوس بود تا جنوب شهر تهران، امروز در این پنج محله خلاصه می‌شود. سرآسیاب، «جردن» کن! می‌توان گفت سرآسیاب «جردن» کن است به هرحال در این بلاد تمام رده‌ها به شمال شهر ختم می‌شود. طرح این پرسش بد نیست که چرا «سرآسیاب»؟. می‌گویند، در کن آسیاب‌های زیادی وجود داشته و یکی از آنها در نزدیکی تکیه کنونی سرآسیاب بوده است.

روستای وردیج، قلمرو آدمک‌های سنگی

روستای وردیج نام روستای شگفت‌انگیزی است که گویی قلمرو فرمانروایی آدمک‌های سنگی است؛ به راستی در این مکان سنگ آدم شده است یا آدم سنگ؟ این را ما نمی‌دانیم؛ هر چه که هست شاهکاری از طبیعت است. روستای وردیج بزرگ‌ترین روستای حریم شمال غرب تهران به شمار می‌رود.

 

روستای سولقان

کن و سولقان دو روستا واقع در شمال غربی تهران است که پایتخت‌نشینان نام این دو را با هم می‌آورند. کن در حال حاضر جزو منطقه پنج شهرداری تهران محسوب می‌شود. رودخانه کن یا سولقان طولش ۳۳ کیلومتر است و از رشته‌کوه سرچشمه توچال می‌گیرد. سولقان نیز دهستانی است از توابع کن.

روستای کمرد

منطقه جاجرود و روستاهای اطراف آن یکی از قدیمی‌ترین ومهم‌ترین مراکز سیاحت وتفرج در شرق تهران است که باید توسعه یافته و حفاظت شود. یکی از نقاط زیبا و دیدنی برای طبیعت‌گردی کوتاه در اطراف تهران، منطقه کمرد با آبشار، غارها، امامزاده و جاذبه های دیدنی فراوان است. منطقه کمرد در بیست کیلومتری تهران و در جاده منتهی به رودهن واقع شده است.این منطقه حدود پنج کیلومتر از جاده اصلی رودهن(در محل منوچهرآباد وبعد از پل رودخانه جاجرود) فاصله داشته و در دامنه شرقی قله آراکوه به ارتفاع ۲۶۵۰ متر قرار دارد.

روستای شکرآب

روستای شکرآب یکی دیگر از روستاهای خوش آب و هوا و جاهای دیدنی اطراف تهران شهر صنعتی که بیشتر اوقات آلودگی هوا را داراست روستای شکرآب در فاصله کمی از روستای آهار قرار دارد. بدون شک معروف ترین جاذبه طبیعی این روستا، آبشار شکراب است. امام زاده ۸۰۰ ساله (امامزادگان سید طاهر و سید زاهد (ع)این روستا نیز در کنار کوچه باغ‌ها و طبیعت زیبای آن، از دیگر جاذبه‌های گردشری روستای شکراب هستند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *