گردشگری-کشور

میزان خسارت‌های کرونا به گردشگری کشور چقدر است؟

ویروس کرونا با تحت شعاع قرار دادن صنعت گردشگری کشور ، خسارت‌هایی را برای این صنعت به وجود آورده است.
به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ابعاد زندگی بشر با شیوع ویروس کرونا دستخوش تغییراتی شدند؛ در این میان برخی از ابعاد زندگی ما و صنایع تعریف شده‌مان بیش از پیش تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفتند. یکی از این صنایع، صنعت گردشگری است.

میزان خسارت‌های کرونا به گردشگری کشور چقدر است؟

امروزه صنعت گردشگری که تا چند ماه قبل به عنوان یکی از درآمدزاترین صنایع جهان شناخته می‌شد، با توجه به ماهیت‌اش بیش از سایر صنایع از شیوع گسترده ویروس کرونا آسیب دیده است.

صنعت گردشگری ما نیز اگرچه در فصل بهار سال ۱۳۹۸ با وجود وقوع مشکلات طبیعی، چون سیلاب در نقاط مختلف کشور، با ورود دو میلیون و سی هزار نفر گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ افزایش ۴۰ درصدی گردشگران ورودی را تجربه کرده بود، اما امسال با خسارات زیادی روبرو شد.

میزان خسارت‌های کرونا به گردشگری کشور چقدر است؟

این در صورتی است که براساس پیشبینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود با اجرای اقداماتی، چون حذف ویزا برای گردشگران چینی و تمرکز بر بازار‌های هدف تازه تا سال ۹۹ تعداد گردشگران خارجی ورودی به کشور به ۱۱ میلیون نفر برسد.

ما با آگاهی از احتمال آسیب‌پذیری صنعت گردشگری کشورمان از بحران فعلی جهان درصدد به دست آوردن میزان خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا به صنعت گردشگری کشورمان افتادیم.

در نتیجه طبق پیگیری‌های ما از یک منبع آگاه مشخص شد که مجموع کل خسارت‌های برآوردی صنعت گردشگری کشور از شیوع گسترده ویروس کرونا حدود ۳ هزار و ۱۷۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است؛ یعنی هر کدام از صنوف فعال در صنعت گردشگری تا اندازه‌ای از شیوع گسترده این ویروس خسارت دیده‌اند.

میزان خسارت‌های کرونا به گردشگری کشور چقدر است؟

اگر بخواهیم میزان خسارت وارد شده به آن‌ها را با تفکیک اعلام کنیم باید بگوییم دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از آغاز شیوع ویروس کرونا تا به امروز هزار و ۲۰۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت دیده‌اند. در همین مدت میزان خسارت تأسیسات گردشگری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، راهنمایان گردشگری ۱۲۶ میلیارد تومان و مؤسسات و مراکز آموزشی گردشگری ۴۹ میلیارد تومان بوده است.

گفتنی است آمار ارائه شده در این گزارش حداقل خسارت وارده به صنعت گردشگری با درنظر گرفتن هزینه کارگر، اجاره مکان، تور‌های کنسلی و بیکاری راهنمایان گردشگری است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *