بندر دیکسون

آشنایی با بندر دیکسون مالزی اقامتگاهی بر روی آب

بندر دیکسون مالزی دارای معماری منحصر به فرد و چشم نواز فوق العاده‎ایی است که آن را جزء معروف ترین سواحل غربی کشور مالزی کرده است. این بندر تفریحی به پایتخت کشور مالزی نزدیک است و به خاطر بهره‎مندی از منابع عالی اقامتی و تفریحی  مقصدی رویایی برای گردشگران است. شناسه بند دیکسون سقف‎های هلالی شکل اجری و چوبی آن است.

اطلاعاتی راجب بندر دیکسون

ساحل این جزیره توسط درختان نخل و کازوآرینا و موج‎های ملایم آب‎های آن محاصره شده است. بندر دیکسون خط ساحلی ممتدی به طول ۱۸ متر دارد. از جاذبه‎های گردشگری بندر دیکسون مالزی می‎توان به تلوک کمانگ و مرداب آبی اشاره کرد. در ۸ مایلی جاده ساحلی یکی از طولانی ‎ترین قسمت‎های بندر یعنی تلوک کمانگ قرار دارد. این قسمت از بندر به خاطر داشتن آب‎های گرم و شفاف بسیار مورد نظر گردشگران است که در آن می‎توانند به انواع فعالیت‎های تفریحی آبی مثل قایقرانی، قایق پدالی، اسکی روی آب و … مشغول شوند.

کمی دورتر از جاده اصلی و در فاصله‎ی ۱۸ کیلومتری از جنوب بندر مرداب آبی یکی دیگر از جاذبه‎های گردشگری وجود دارد. از فستیوال‎هایی که در مالزی برگذار می‎شود می‎توان به تماشای راپرتور، فستیوال آبی مالزی و مسابقه ورزش‎های سه گانه بین المللی بندر دیکسون اشره کرد.

جاذبه های گردشگری بندر دیکسون

جاذبه‎های گردشگری این بندر سالانه گردشگران زیادی را مورد توجه خود می‎کند. طبیعت بند و آثار تاریخی بندر همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. در نزدیکی مرداب آبی بندر دیکسون، فانوس دریایی تانجونگ توان قرار گرفته که متعلق به قرن ۱۶ می باشد و دیدنش بی شک برای گردشگران جذابیت خواهد داشت. این فانوس دریایی در قرن ۱۶ برای راهنمایی قایقران هایی که به سمت مالاکا در حرکت بودند، مورد استفاده قرار می گرفت.این بندر زیبا دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از این دیدنی ها را می توان دژ مستحکم و زیبایی دانست که در قسمت شمالی بندر دیکسون واقع شده و به منظور محافظت از شهر بنا شده است. درون این دژ نیز چندین موزه وجود دارد که آثار داخل آن بیانگر تاریخچه ی بندر دیکسون می باشد.

راه های دسترسی به بندر دیکسون

بندر دیکسون که در امتداد جاده ی ساحلی قرار گرفته است، از سرمبن تنها ۱ ساعت فاصله دارد. دسترسی دوم شامل بزرگراه شمالی-جنوبی کوالالامپور می شود که طول آن حدود ۹۰ کیلومتر می باشد. دسترسی بعدی از فرودگاه بین المللی کوالالامپور در سپانگ است که مسافت آن ۴۰ کیلومتر می باشد. سرویس های تاکسی و اتوبوس نیز به صورت منظم بندر دیکسون را به کوالالامپور و سربن متصل می کنند. مسافران باید سوار قطار کی تی ام و یا قطارهای ای تی سی که به سمت کوالالامپور می روند را سوار شده و در ایستگاه سرمبن پیاده شوند.

منبع:تاریخ ما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *