بارسلونا

کلیسای ساگرات کور ، مکانی فوق‌العاده جذاب در بارسلونا

بارسلونا یکی از شهرهای پرجاذبه دنیاست وجود کلیسای ساگرات کور محبوبیت و جذابیت این شهر را چند برابر می­کند که باعث شده سیلی از گردشگران برای بازدید از این مکان خارق­ العاده راهی بارسلونا شوند. اگر شما قصد سفر به بارسلونا را دارید حتما از کلیسای جذاب ساگرات کور دیدن نمایید تا با طراحی و معماری متحیرکننده این مکان بیشتر آشنا شوید. تاریخ ما را دنبال کنید تا جزئیاتی از این کلیسا را در اختیار شما قرار دهیم.

زمان ساخت کلیسا

این کلیسا که به قلب مقدس مسیح نیز معروف است، در سال۱۹۰۲یک معمار اسپانیایی شروع به ساخت این کلیسا کرد اما به دلیل طولانی شدن روند ساختش توانایی لازم را نداشت به همین دلیل ادامه ساخت بنا را به پسرش سپرد و بالاخره در سال ۱۹۶۱ ساخت این بنا به پایان رسید. این کلیسا محل عبادت کاتولیک­ های رومی است.که در آنجا به عبادت می­پردازند.

طراحی و معماری کلیسا

قسمت بیرونی کلیسای ساگرات کور نمای سنگی بسیار زیبایی دارد که آن­را از دیگر کلیساها متمایز می­کند. بر روی سقف این کلیسا هشت ستون بنا شده که بر بالای بلندترین ستون مجسمه قلب مقدس مسیح را قرار داده­اند البته مجسمه اصلی سال­های پیش از بین رفته است ولی مجسمه­ای با همان شکل را جایگزین آن کردند. این کلیسا دارای یک ستون مرکزی است که چهار ستون­ کوچک­تر آنرا احاطه کرده­اند بر رویشان مجسمه ۱۲ فرستاده را قرار داده­اند.

تاریخچه ساخت کلیسا

ایده اولیه ساخت این کلیسا متعلق به اواخر قرن نوزدهم میلادی است که شایعاتی از پروتستان‌ها درباره ساخت یک عبادتگاه و هتل بر فراز کوه تیبیدابو به گوش می‌رسید. به همین دلیل رهبران کاتولیک تصمیم گرفتند که کلیسای خاصی که نام آن از یک کلیسا واقع در پاریس الهام گرفته شده بر فراز این کوه بنا کرده و مالکیت این مکان را که به عنوان بام بارسلونا مشهور است در اختیار بگیرند. ساخت این کلیسا در سالهای متوالی به دلایل مختلف به تأخیر افتاد که یکی از آن‌ها ساخت رصدخانه نجوم بر فراز کوه تیبیدابو بوده است؛ اما در نهایت در ۲۸ دسامبر ۱۹۰۲ اولین سنگ‌های این کلیسا بر فراز کوه روی هم قرار گرفته و مراحل ساخت آن آغاز شد.

بخش‌های اولیه کلیسا در سالهای ۱۹۰۳ تا ۱۹۱۱ ساخته شدند و پس از آن بنای اصلی کلیسا در سالهای ۱۹۱۵ و ۱۹۵۱ پایه گذاری شد؛ اما پایان کار اصلی کلیسا متعلق به ۲۹ اکتبر ۱۹۶۱ است که از سوی پاپ جان XXIII اعطا شد.

نتیجه گیری

طراحی زیبا و منحصر به فرد کلیسای ساگرات کور زبانزد خاص وعام شده است بطوری­ که هر کسی برای اولین بار تصویری از این مکان حیرت­انگیز را ببیند دوست دارد در اندک زمانی خود را به آنجا برساند و از نزدیک محو تماشای این بنای متحیرکننده شود.

منبع:تاریخ ما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *