کاخ-الیزه

کاخ الیزه پاریس، محل اقامت رئیس جمهور فرانسه

کاخ الیزه، در محله سنت اونوره پاریس واقع شده است و عمر آن به سال 1718 باز می گردد. الیزه نه تنها یک اثر باستانی است بلکه محل اقامت و کار رییس جمهور این کشور هم به حساب می آید. در ادامه این مقاله جزئیات بیشتری از کاخ الیزه براي شما گردآوری نموده ایم.

تاریخچه کاخ الیزه:

کاخ الیزه، فرانسه مقر رسمی ریاست جمهوری، سکونت گاه رییس جمهور و محل تشکیل جلسات هیت وزیران کشور فرانسه است. در زبان فرانسوی( در اساطیر) الیزه یا شانزلیزه مقر زیرزمینی اشباح متقی و بهشت یونانیان و رومیان است. این کاخ در محله سنت اونوره پاریس واقع است. این کاخ بین سال های ۱۷۱۸ توسط آرماند- کلود مویه طراح فرانسوی به سبک کلاسیک براي اقامت کنت دِورو ساخته شد.

پس از مرگ کنت در سال ۱۷۵۳ این کاخ به خاطر اقامت مارکز دو پمپیدور یکی از معشوقه های لویی پانزدهم از طرف وی خريداري شد. پس از این زمان این کاخ براي اقامت پرنسس باتیلد دورلئان دختر پرنس کنده مورد استفاده قرار گرفت. ولی بعدها و پس از انقلاب فرانسه و در زمان ناپلئون بعنوان کاخ ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گرفت. از آن تاریخ هم در دوره های گوناگون بارها محل کاخ ریاست جمهوری فرانسه تغيير پیدا کرد ولی عاقبت این کاخ در دوره والری ژیسکار دستن دوباره بعنوان کاخ ریاست جمهوری انتخاب شد و تا به حال هم این موقعیت را دارا است.

کاخ الیزه، دارای باغی به بزرگی چهار زمین فوتبال است. مساحت کاخ الیزه یازده هزار متر مربع میباشد و در زیرزمین کاخ دوازده اتاق مخفی موجود است و قسمت امن براي موردهای استثنایی میباشد.

همه ساله در باغ کاخ الیزه، جشن معروف به روز باستیل برپا ميشود . هم اینک رییس جمهور فرانسه در کاخ الیزه اقامت دارد. این کاخ اکنون یکی از دیدنی های فرانسه است.

اداره اشپزخانه کاخ الیزه، را گروهی حرفه ای و متبحر از آشپزان برعهده دارند که در بین مهمانان الیزه شهرت زيادي دارد.

منبع:بیتوته

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *