سفرهای

مردم سفرهای مسئولانه و حرفه‌ای بروند

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه عید سعید فطر در اطلاعیه‌ای از مردم خواسته سفرهای مسئولانه و حرفه‌ای را در پیش بگیرند و با هدف حمایت از فعالان گردشگری، خدمات مورد نیاز خود را از زنجیره رسمی و مجاز صنعت گردشگری تأمین کنند.

به گزارش میراث آریا، در این اطلاعیه آمده است: در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از سفرهای داخلی مردم با اهداف کاری، زیارتی و تفریحی در حال انجام است لذا تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، آمادگی لازم را برای مدیریت هوشمند این قبیل سفرها داشته باشند.

در بخش دیگر آورده شده است: دستگاه‌های عضو به‌ویژه اعضای مرتبط با فعالیت‌های آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی عمومی در سطح جامعه نظیر صداوسیما دستورالعمل‌های تهیه‌شده برای سفرهای هوشمند (سفره +سلامت) و آموزش‌های عمومی سفر در شرایط کرونا را به طرق مقتضی اطلاع‌رسانی کنند.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ضمن توصیه به مردم و مسافران برای رعایت کامل مقررات و توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، درخواست می‌کند سفرهای مسئولانه و حرفه‌ای را در پیش بگیرند و با هدف حمایت از فعالان گردشگری خدمات موردنیاز خود را از زنجیره رسمی و مجاز صنعت گردشگری تأمین کنند.

در بخشی از این اطلاعیه از دستگاه‌های عضو ستاد خواسته شده نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم را برای حسن اجرای پروتکل‌های ابلاغی و اطمینان از آمادگی مراکز خدماتی و گردشگری در دستور کار مستمر خود داشته باشند. همچنین استانداران محترم به‌عنوان روسای ستادهای اجرایی خدمات سفر استانی، دستورات لازم را برای سفرهای احتمالی هم‌وطنان عزیز صادر و از ارائه خدمات ایمن و استاندارد اطمینان حاصل کنند. مراکز خدمات گردشگری و تفریحی با رعایت اصول بهداشتی و ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت هیچ‌گونه محدودیتی برای خدمت‌رسانی ندارند.

این اطلاعیه همچنین از ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها خواسته است تا با درک دقیق شرایط فعالان صنعت گردشگری کشور، اقدامات و هماهنگی‌های لازم را برای رفع دغدغه‌های بهداشتی گردشگران و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به عمل آورده، نظارت مستمری را برای خدمات‌رسانی شایسته به مردم داشته باشند.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *