ترکیه

از ترکیه چه سوغاتی هایی بخریم؟

خرید سوغاتی از ترکیه می تواند گران و یا خیلی ارزان باشد و این کاملا بستگی به انتخاب شما دارد اما بیشتر از آن، سرگرم کننده است چون ترک ها همه چیز می فروشند. مثلا در شهر کاپادوکیه، کوزه گری و وسایل سفالی خیلی مرسوم هستند یا مثلا در افه سوس، مجسمه های مریم مقدس مشهور هستند. در زیر، چند ایده ی خوب خرید سوغاتی ترکیه به شما معرفی می شود، همراه ما باشید:

قالی
یکی از سوغاتی های خوب و گران ترکیه، قالی و قالیچه های دست ساز هستند چون الگوهای زیبایی دارند و معمولا داستان جالبی هم در پشت خود دارند. اما باید مراقب باشید چون در ترکیه، بیشتر فرش فروش ها، افرادی بسیار چرب زبان هستند.

 

آنها بعد از نیم ساعت گفتگو به شما می گویند که بهترین دوستش هستید و می تواند با قیمت ویژه ای آن را به شما بفروشد. بعد از ۱ ساعت، می گوید این قالی را برای شخص دیگری نگه داشته بوده اما چون از شما خوشش آمده آن را به شما می فروشد و بعد چند دقیقه می بییند که فرش را خریداری کرده اید! فقط اگر خواستید خرید کنید، حواستان به نوع تقلبی و اصل آن باشد و در مورد قیمت هم چانه بزنید.

خوراکی های ترکیه
خوراکی های ترکی در همه ی مغازه های شهرهای این کشور دیده می شود، نکته ای که باید به آن توجه کنید، توجه به تاریخ انقضای روی بسته است.پیشنهاد میکینیم در صورتی که در استانبول هستید راهتان را به سمت Haci Bekar در منطقه ی «امین انو» کج کنید.

این خانواده، در زمان های گذشته برای یکی از سلطان های عثمانی، خوراکی سرو می کرده اند که هنوز هم مغازه شان را حفظ کرده اند. تقریبا می توان گفت بهترین جای خرید سوغاتی ها خوراکی در استانبول است.

چای ترکی
وقتی که توریست ها برای اولین بار به ترکیه سفر می کنند، با یکی از پر استفاده ترین نوشیدنی هایی که مواجه می شوند، چای است. چایی های ترکیه، سیاه و بسیار شیرین هستند و در لیوان های لاله شکل سرو نوشیده می شوند. خرید چایی از ترکیه، یکی از بهترین سوغاتی هایی است که می توانید از این کشور به خانه تان ببرید.

 

چشم زخم
یکی از معروفترین سوغاتی های ترکیه، چشم زخم است که به «Nazar Boncuk» هم شناخته می شود. مردم ترکیه این وسیله را در خانه های خود آویزان می کنند و معمولا وقتی کودکی به دنیا می آید، این را به عنوان هدیه به او می دهند.

لامپ های موزاییک
این لامپ ها با استاندارد بالایی از برنج و شیشه ساخته می شوند و بسیار چشم نواز هستند. شاید برای روشن کردن خانه خیلی مناسب نباشند اما یکی از بهترین آیتم ها برای بخشیدن اتمسفری جذاب به فضای اتاق و خانه ها هستند.

این لامپ ها در رنگ های مختلفی مثل زمردی رنگ و یا یاقوتی رنگ ساخته می شوند. اگر چه گران قیمت هستند اما این را فراموش نکنید که هنرمندترین هنرمندان ترکیه آنها را با دستان خودشان ساخته اند. اگر تصمیم گرفتید یکی از آنها بخرید حتما از فروشنده بخواهید تا کاملا برایتان بسته بندی اش بکند تا موقع جا به جایی صدمه نبیند.

 

ادویه های ترکی
این یکی از مورد علاقه ترین های هرشخصی است بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما آن را بخرید چون مطمئنا خیلی خوشتان خواهد آمد.

ادویه ها را می توانید بصورت کیلویی یا در جعبه های دکوری کوچک بخرید. علاوه بر این، ادویه از آن دسته سوغاتی هایی است که بسته بندی و جا به جایی آن راحت است. برای خرید می توانید سری به بازار ادویه استانبول بزنید.

منبع:بیتوته

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *