سفر-ارزان

15 ترفند برای داشتن سفر ارزان و صرفه جویی در سفر

هر سفر را می توان با بودجه های مختلف تطبیق داد.هزینه سفر یک هفته ای به شهری مانند نیویورک مطابق آنچه مد نظر شماست می تواند سه،چهار یا پنج قیمت متفاوت داشته باشد.نکته اصلی این تفاوت ها تنظیم موارد مختلف تشکیل دهنده مخارج سفر است که در نهایت هزینه کلی را به میزان قابل توجهی افزایش یا کاهش می دهد.در شرایطی که می خواهید هزینه سفر را کاهش دهید تعدادی ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند سفری اقتصادی را برنامه ریزی نمایید.استفاده از این ترفندها هرگز به معنای این نیست که سفر شما جذابیت و سرگرمی های خود را از دست خواهد داد برعکس در برخی موارد باعث می شود که ابعاد جدیدی از مقصد مورد نظر خود را کشف کنید.

اکنون ببینیم که 15 ترفند صرفه جویی در سفر کدام اند؟

1-بلیط های ارزان بخرید.

بلیط هواپیما می تواند یکی از مهم ترین هزینه های کل سفر باشد،بنابراین مهم است که سعی کنید ارزان ترین پروازهای ممکن را رزرو و خریداری نمایید.در انتخاب تاریخ پرواز خود انعطاف پذیر باشید و تاریخ هایی را انتخاب کنید که بقیه کمتر انتخاب می کنند.

2-در سفر با هواپیما صندلی رزرو نکنید.

هنگام خرید بلیط هواپیما توجه کنید که بسیاری از شرکت های هواپیمایی برای رزرو صندلی هزینه اضافی را برای شما در نظر خواهند گرفت.

3-از همراه داشتن چمدان و بار اضافه خودداری نمایید.

اگر با ایرلاین ارزان قیمتی سفر می کنید اضافه بارها می تواند برای شما هزینه های گزافی تولید کند.سعی کنید تنها وسایل ضروری را با خود ببرید و بار خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید آن ها را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید.

4-تا جایی که می توانید مسیرها را پیاده بروید.

بهترین و ارزان ترین راه برای آشنایی با یک شهر پیاده روی کردن است.بنابراین پیاده روی کنید مگر در مواقع ضروری که بدون اتوبوس،تاکسی و مترو نمی توانید ادامه مسیر دهید.

5-در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کنید.

اگر از شهری بازدید می کنید که مسافت ها در آن طولانی اند و نمی توانید با پیاده روی کردن مسیرها را طی نمایید، کارت های مخصوص حمل و نقل شهری را خریداری نمایید چرا که استفاده از این کارت ها به شما این امکان را می دهد که در هزینه های مربوط به حمل و نقل صرفه جویی نمایید.

6-همواره خوراکی با خود همراه داشته باشید.

ایده خوبی است که همواره مقداری غذا یا خوراکی با خود همراه داشته باشید.همچنین سعی کنید در هواپیما میان وعده میل کنید و هر روز حتما صبحانه بخورید.این یکی از بهترین راه های صرفه جویی در سفر می باشد.

7-از سوپرمارکت ها غذا بخرید.

اگر نمی توانید در چمدان یا کیف خود غذا حمل کنید،پس از ورود می توانید به سوپرمارکت مراجعه کرده و مواد غذایی خریداری کنید.سعی کنید مواد غذایی انتخاب کنید که بتوان آن را در اتاق نگه داشت و برای وعده های بعدی استفاده کرد.

8-غذاهای ارزان بخرید.

یک ترفند دیگر که می تواند به شما در برنامه ریزی سفری ارزان کمک کند،غذا خوردن در غرفه های خیابانی یا مکان هایی است که افراد محلی به شما پیشنهاد می کنند و این به معنای صرفه جویی در هزینه غذا در کل سفر شما می باشد.

9-از مکان های توریستی گران قیمت اجتناب کنید

اتوبوس های گردشگری توریستی،فروشگاه های هدایا و صنایع دستی و …مکان هایی هستند که معمولا گردشگران در آن ها هزینه های گزافی انجام می دهند.سعی کنید که از آن ها دور باشید.

10-از استفاده از تورهای گردشگری اجتناب نمایید.

این تورها گران قیمت و بعضا غیر ضروری هستند.در بسیاری از شهرها،گزینه هایی برای انجام تورهای گردشگری رایگان با افراد محلی وجود دارد که با گرفتن انعام شهر را به شما نشان می دهند.

11-در صرافی های خارج از فرودگاه پول خود را تبدیل کنید.

کارمزد های تبدیل ارز در فرودگاه ها بسیار بالاتر از سایر صرافی ها می باشد.به دفاتر صرافی بروید یا با استفاده از دستگاه های خودپرداز پول خود را تبدیل نمایید.

12-از موزه ها در روزهایی که ورودشان رایگان است دیدن نمایید.

برخی از موزه ها در روزهایی مشخص از هفته ورودی رایگان دارند و شما می توانید بدون پراخت هزینه ورودی از آنها بازدید نمایید.

13-استفاده از امتیازات ایرلاین ها

ترفند دیگری برای داشتن سفر ارزان،عضویت در برنامه های وفاداری ایرلاین ها است.با این روش می توانید در هنگام سفر امتیازهایی دریافت کنید و حتی از پروازهای رایگان آن  ها استفاده نمایید.

14-از اتوبوس های شهری استفاده نمایید.

اتوبوس های حمل و نقل شهری در بسیاری از شهرها وجود دارد و جایگزین بسیار مناسبی برای اتوبوس های توریستی می باشد.شما می توانید با تهیه نقشه توریستی شهر مورد نظرتان از باجه های اتوبوس یا در وبسایت های اینترنتی به راحتی از این وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایید.

 

15-در مورد انعام دادن مطمعن شوید.

در بعضی از کشورها فرهنگ انعام دادن رواج دارد.این قضیه را از قبل بررسی کنید تا بتوانید کنترل بهتری در هزینه های خود داشته باشید.

با استفاده از این 15 ترفند هزینه ها را کاهش داده و برای سفری ارزان مطابق با بودجه خود برنامه ریزی کنید.بخوانید و بررسی کنید تا بهترین و ارزان ترین راه را برای رسیدن به مقصد خود پیدا کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *