سفر-استانبول

سفر به کشور ترکیه در ایام کرونا

سفر یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که هرکسی می‌تواند در زندگی خود انجام دهد.

با شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر مردم بیش از پیش از انجام این کار محروم شدند و حال سعی می‌کنند با دیدگاهی مثبت مبنی بر پایان یافتن هرچه زودتر کووید ۱۹ برنامه‌ریزی برای یک سفر فوق‌العاده در یک مکانی خاص داشته باشند تا تمامی خستگی‌های ناشی از قرنطینه را یکجا از تن خود خارج کنند.

بهترین شهر ترکیه برای سفر کجاست؟

یکی از مقاصدی که واقعا ارزش نه‌تنها یک‌مرتبه، بلکه چندین بار دیدن را دارد و از طرفی ایرانیان‌هم می‌توانند راحت‌تر به آنجا سفر کنند، استانبول می‌باشد که در واقع بهترین شهر ترکیه برای سفر است.

استانبول را می‌توان شهری خارق‌العاده دانست، از خانه‌های رنگین‌کمانی در محله‌های قدیمی گرفته تا جاذبه‌های توریستی به‌جامانده از سلطنت امپراطوری بزرگ عثمانی، هر چند که نمی‌توان از تماشای دو قاره در یک نقطه هم غافل شد.

در مجموع این شهر مملو از جاذبه‌ها و اماکن دیدنی است که مسلما بازدید تمامی آن‌ها برای مسافران تور استانبول، آن‌هم در یک‌ زمان خیلی محدود، یک امر غیرممکن است.

به همین منظور برای اینکه بعد از مدت‌ها قرنطینه خانگی بخواهید یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید علاوه بر معرفی تعدادی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز استانبول، هتل‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده این شهر را به شما نشان خواهیم داد. البته در سفر به استانبول با تور ترکیه با توجه به قوانینی که توسط دولت این کشور جهت جلوگیری از شیوع کرونا در نظر گرفته‌ شده، باید مواردی را رعایت کرد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

استانبول ترکیه مقصدی ایده‌آل برای گردشگری سلامت

ترکیه از جمله کشورهایی به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر توانست مسافران زیادی را جهت گردشگری سلامت جذب کند اما در ماه‌های اخیر، ویروس کرونا سنگ بزرگی مقابل پای افرادی بود که جهت درمان قصد سفر به این کشور را داشتند.

با این‌ حال وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد تدابیر ویژه‌ای برای بیمارانی که به ترکیه وارد می‌شوند در نظر گرفته‌ شده است. بر این اساس هر بیمار می‌تواند دو همراه با خود داشته باشد. همچنین هنگام ورود به فرودگاه‌های ترکیه آزمایش ویروس کرونا از بیماران و همراهان گرفته می‌شود.

البته لازم به ذکر است که اگر امکان انجام آزمایش در کشور مبدأ وجود داشته باشد، مسافران می‌بایست ۴۸ ساعت قبل از سفر تست کووید ۱۹ را انجام دهند و هنگام سفر برگه جواب منفی این آزمایش را به همراه داشته باشند.

 

شرایط برنامه گواهی سلامت ترکیه، برای تفریح در استانبول

با اعلام وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، برنامه گواهی سلامت گردشگری ترکیه در فصل تابستان اجرا می‌شود. با این برنامه مسافران در ترکیه سفر خود را در شرایطی کاملاً بهداشتی سپری می‌کنند.

این برنامه شامل اقدامات پیشگیرانه است که تمامی تدابیر سلامتی را برای مسافرانی که به ترکیه سفر می‌کنند اعم از حمل‌ و نقل هوایی، دریایی و زمینی مورد استفاده، فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مقصد، تمامی مراکز اماکنی از آن استفاده خواهند کرد، این برنامه هم کارکنانی که به مسافران خدمات ارائه می‌دهند و هم وضعیت سلامتی گردشگران را شامل می‌شود.

در این برنامه مسافران ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به همراه استفاده از ماسک هستند و همچنین اقداماتی چون آموزش‌های ضدعفونی‌کنندگی، حمایت‌های روانی، تأمین لوازم بهداشتی، سنجش حرارت بدن قبل از ورود به مجموعه برای کارکنان مجموعه‌هایی که گردشگران در آن‌ها حضور خواهند داشت در نظر گرفته‌شده است.

تدابیر اتخاذشده در گواهی سلامت برای هتل‌های استانبول

با توجه به سخت‌گیری دولت ترکیه در جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی مردم این کشور و گردشگران، هتل‌های استانبول با ارائه خدماتی مانع از به وجود آمدن مشکلات می‌شوند. در همین راستا گواهی سلامت گردشگری تمام شرایط لازم برای تحت کنترل درآوردن پاندمی اعم از فاصله‌گذاری اجتماعی، تماس، ایزوله‌سازی و علاوه بر این رعایت آن از سوی تمامی کارکنان مجموعه‌ها را مهیا کرده و بر آن نظارت خواهد کرد.

از لوکس‌ترین هتل‌های استانبول که با پیروی از برنامه ذکرشده از اول ماه در فصل تابستان پیش‌رو، درب‌های خود را روی مهمانان و مسافران تور استانبول تابستان ۹۹ باز می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

· هتل الیت ورد

· هتل سی وی کی بسفروس

· هتل پارما تکسیم

· هتل‌هالیدی این

· هتل رادیسون بلو شیشلی

· هتل گلدن پرا استانبول

 

همان‌طور که گفته شد استانبول ترکیه جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیزی در خود جای‌ داده است که برای بازدید و گشت‌ و گذار در آنها و همچنین اقامت در بهترین هتل‌های آنجا نیازمند بهترین تورهای مسافرتی به این شهر می‌باشید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *