اروپا

مرزهای داخلی کشورهای اروپا باز می‌شوند

کشور های پولند، چک، فرانسه و ناروی می‌خواهند که محدودیت‌های وضع شده به دلیل پاندمی کرونا در میان مرز های داخلی اروپا را لغو کنند. دلیل آن «انکشاف مساعد» در مبارزه با ویروس کرونا خوانده شده است.

بعد از گذشت حدود سه ماه، پولند (لهستان) مرز هایش را با کشورهای همسایه عضو اتحادیه اروپا بار دیگر باز کرده است. این محدودیت‌ها روز جمعه در مرز با لتوانیا و به روز شنبه صبح نیز در مرزها با کشور های آلمان، چک و سلواکیا لغو شدند.

برای دولت های غیر اتحادیه اروپا این محدودیت‌ها تا هنوز لغو نشده اند، زیرا بر اساس دیدگاه حکومت پولند، در بعضی از کشور ها به‌ خصوص امریکای لاتین و امریکای شمالی وضعیت در ارتباط با ویروس کرونا تا هنوز قابل نگرانی است. به همین صورت کنترول ها در مرز با اوکرائین، بلاروس و کالینینگراد (کونیگسبرگ) باقی می مانند.

فرانسه محدودیت‌ها در مرزهایش را برای مسافران اتحادیه اروپا در ۱۵ام جون به صورت وسیع لغو می کند. وزارت خارجه و داخله این کشور در پاریس گزارش داده اند که این امر در توافق با توصیه‌های کمیسیون اتحادیه اروپا صورت می گیرد.

براساس این گزارش ها، مسافران از کشور های عضو اتحادیه اروپا و نیز از اندورا، آیسلند، لیختن اشتاین، موناکو، ناروی، سان مارینو ،سویس و واتیکان اجازه دارند بار دیگر به فرانسه سفر کنند.

جاده مرزی به سوی جمهوری چک

اما فرانسه برای مسافرانی که از اسپانیا و بریتانیا به این کشور سفر می کنند، مکلفیت قرنطین دو هفته‌ای را همچنان اعمال می کند. پاریس در نظر دارد که محدودیت ها را برای کشورهای حوزه شینگن از اول ماه جولای به گونه تدریجی بر دارد.

چک نیز می‌خواهد مرزهایش را بعد از روز دوشنبه تقریباً برای همه شهروندان دولت های عضو اتحادیه اروپا، سویس و لیختن اشتاین باز کند. کنترول مرزها به دلیل پاندمی کرونا با آلمان و اتریش یک هفته پیش لغو شده بود.

ناروی در نظر دارد که ممنوعیت رفت و آمد را به روی تقریباً همه کشورهای همسایه اش سر از روز دوشنبه هفته آینده دوباره باز کند. چنانچه حکومت این کشور اعلام کرده است، مسافران از دنمارک، فنلند و آیسلند می تواانند بدون مشکل به ناروی بیایند، اما برای سویدن قاعده های منطقه ای اعتبار دارد: نخست فقط مسافران از جزیره گوتلند می ‌توانند سفر کنند، زیرا از دید مقامات ناروی در دیگر مناطق سویدن میزان ابتلا به ویروس کرونا تاهنوز «قابل پذیرش» نیست.

منبع:دویچه وله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *