شیوهنامههای بهداشتی زمینه بازگشت اعتماد به صنعت هتلداری است
مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا) با اشاره به خسارت عظیم صنعت گردشگری به دلیل شیوع بیماری کرونا، اجرای شیوهنامههای ایمنی- بهداشتی را زمینهساز بازگشت اعتماد عمومی به صنعت هتلداری کشور برشمرد.
علی رحیمپور با اشاره به اینکه هگتا با حدود ۹۰ هتل دو تا پنج ستاره، قطارهای رجا و هفت شرکت زیر مجموعه، بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور به شمار میرود، افزود: شیوع بیماری کرونا در کشور، اشتغال بسیاری از افراد شاغل و آموزش دیده در حوزه گردشگری را با خطر جدی مواجه کرده و ما با اقدامات خود در تلاش هستیم ذینفعان صنعت گردشگری همچنان فعال بمانند.
وی، میزان درآمد محقق نشده هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی به دلیل شیوع بیماری کرونا را ۲۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هگتا به رغم متحمل شدن هزینه های بسیار بالا، هیچ یک از ۶ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی خود را اخراج نکرده است.
مدیرعامل هگتا، صنعت گردشگری را یک صنعت انسان محور دانست و تاکید کرد: اگر شرایط بحران بیماری تداوم یابد، مشکلات جدی برای نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده در این حوزه به وجود خواهد آمد و ما باید با اتخاذ روش های علمی و کارشناسی شده، اعتماد عمومی را به حوزه گردشگری بازگردانیم.
رحیمپور با اشاره به تهیه شیوهنامه ایمنی- بهداشتی توسط گروه هتلهای هما، افزود: این شیوه نامه که برای نخستین بار در کشور با همکاری اساتید و متخصصان دانشگاه صنعتی شریف و با استفاده از فناوری نانو تهیه شده، یک نمونه کاملاً علمی برای استفاده سایر هتلهای کشور است.
وی بر اطلاع رسانی در خصوص تلاش های انجام شده در هگتا برای ایجاد یک روال تازه و ایمن در صنعت گردشگری و هتلداری تاکید کرد و گفت: در تعطیلات اخیر ما شاهد افزایش سفر و شلوغی محور های مواصلاتی بودیم اما ضریب اشغال هتلها افزایش پیدا نکرد که نشان دهنده ضرورت انجام اقدامات ایمنی و بهداشتی در هتل ها و اطلاع رسانی در خصوص اقدامات انجام شده است.
منبع:ایرنا
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.