یونان

بازگشایی مرزهای یونان به روی گردشگران خارجی

مرزهای زمینی، دریایی و هوایی یونان پس از ماه‌ها محدودیت کرونایی، از روز دوشنبه به روی گردشگران حدود ۳۰ کشور باز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کریاکاس میتسوتاکیس (Kyriakos Mitsotakis) نخست‌وزیر یونان ضمن اعلام آمادگی این کشور برای پذیرش گردشگران خارجی، گفت: همه‌چیز برای کسب اطمینان از اجرای درست دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی مهیاست.

میتسوتاکیس با بیان این که امنیت و سلامت گردشگران اولویت شماره یک دولت یونان است، یادآور شد: ما می‌خواهیم گردشگران احساس امنیت کنند. من علاقه‌ای ندارم یونان را به مقصد شماره یک گردشگری در اروپا تبدیل کنم. چیزی که می‌خواهم این است که یونان برای گردشگران امن‌ترین مقصد در اروپا باشد.

روز دوشنبه تنها دو فرودگاه آتن و تسالونیکی (دومین شهر بزرگ یونان) به روی گردشگران باز می‌شود و بازگشایی فرودگاه‌های محلی در روز اول ژوئیه (۱۱ تیر) اتفاق خواهد افتاد. تا قبل از این تاریخ، مسافرینی که تست کروناشان مثبت باشد، با هزینه دولت یونان به مدت ۱۴ روز در یک هتل قرنطینه خواهند شد.

در یونان تاکنون تنها ۱۸۳ مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا گزارش شده است. اما از آنجایی که صنعت گردشگری تقریبا ۲۵ درصد سود ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد، ممنوعیت‌های مسافرتی ناشی از این همه‌گیری تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد آن گذاشته است.

به گزارش ایرنا، درباره سرنوشت گردشگری در ایران نیز خبرهای جدیدی به گوش می‌رسد. علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز (یکشنبه) گفت: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، گردشگری با سرعت مناسب به وضعیت قبل از کرونا بازمی‌گردد.

مونسان در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های صنعت گردشگری که با حضور جمعی از مدیران این وزارتخانه، معاون گردشگری کشور، مدیران کل معاونت گردشگری، نمایندگانی از بخش خصوصی و مدیران تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری در سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، با بیان این که به دنبال این هستیم تا شرایط برای حضور مجدد گردشگران خارجی در کشور فراهم شود، افزود: تلاش می‌کنیم در صورت امکان از تیرماه مرزها برای ورود گردشگران خارجی به کشور باز شود.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *