مشهد - حرم امام رضا

عدم ورود زائر خارجی به مشهد

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بعد از کرونا زائر خارجی در مشهد نداشته‌ایم و از نهایی شدن پروتکل‌های بهداشتی در تیرماه برای میزبانی از این زائران خبر داد.

حرم امام رضا
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدصادق براتی افزود: واحدهای اقامتی برای پذیرش زائران در مشهد فعال هستند و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، همه مجوز بازگشایی دارند ولی خیلی تمایلی به بازگشایی ندارند و در حال حاضر حدود ۶۰۰ واحد بازگشایی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در همین تعداد واحد نیز زائر و مسافر خیلی کم است و با سنوات گذشته قابل مقایسه نیست و اگر شرایط با همین وضعیت قرمز ادامه یابد، احتمال دارد که ستاد استانی کرونا محدودیت‌هایی را ایجاد کند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به خسارات و آسیب‌های ناشی از کرونا در حوزه گردشگری مشهد، ابراز امیدواری کرد که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، محدودیت‌ها برنگردد.

وی افزود: از ابتدای اسفند و شیوع کرونا تاکنون زائر خارجی در مشهد نداشته‌ایم و در سال جدید نیز میزبان زائران خارجی در مشهد نبوده‌ایم؛ بعد از شیوع کرونا، تعدادی زائر در مشهد حضور داشتند که برخی از آن‌ها به مرور به کشورشان بازگشته‌اند.

براتی گفت: پروتکل‌های بهداشتی توسط وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، کارگروه زائران غیر ایرانی استان، گردشگری و… آماده شده است و این پروتکل‌ها در دهه اول تیرماه نهایی شده و اگر شرایط برای پذیرش زائر مهیا باشد و نگرانی از شیوع کرونا نباشد، اجرا خواهد شد.

وی ضمن تشکر از آستان قدس در خصوص میزبانی از زائران و تلاش در جهت مهیا کردن مقدمات جهت حفظ سلامت زائران، از زائران و مجاوران خواست که فاصله‌های اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر در سطح جامعه، رعایت این دستورالعمل‌های بهداشتی کمرنگ شده است و امیدواریم با رعایت موارد توصیه شده، به جای بازگشت محدودیت‌ها، شاهد بازگشایی تمام مراکز باشیم.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *