گردشگری

آمار رسمی آسیب‌های کرونا به گردشگری

با آغاز مجدد فعالیت‌های گردشگری در تعداد رو به افرایشی از کشورهای جهان، سازمان جهانی گردشگری اطلاعات جدیدی درباره تاثیرات منفی بحران جهانی کرونا بر این صنعت منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، پس از چند ماه وقفه بی‌سابقه در صنعت گردشگری، سازمان جهانی گردشگری گزارش داده که فعالیت‌های گردشگری بویژه در مقاصد واقع در نیم‌کره شمالی زمین دوباره آغاز شده، با این وجود محدویت‌های سفر در بسیاری از کشورها پابرجاست و صنعت گردشگری همچنان از جمله صنایعی است که بیشترین آسیب‌ها را به سبب شیوع ویروس کرونا متحمل شده است.

کاهش تدریجی محدودیت‌های سفر در برخی کشورها، آغاز به کار دوباره برخی سفرهای بین‌المللی و افزایش امنیت و پیروی از پروتکل‌های بهداشتی از جمله اقداماتی است که دولت‌ها برای از سرگیری فعالیت گردشگری خود اتخاذ کرده‌اند.

«زوراب پولولیکاشویلی»، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این‌باره گفت: «سقوط ناگهانی و گسترده شمار گردشگران مشاغل و اقتصاد را تهدید می‌کند، بنابراین در اولویت قرار دادن  آغاز دوباره گردشگری و مدیریت مسئولانه آن امری حیاتی است».

در حالی که ماه آوریل بر اساس روال سال‌های گذشته باید یکی از پررونق‌ترین بازه‌های زمانی برای گردشگری باشد، اعمال محدودیت‌های سفر، موجب کاهش ۹۷ درصدی ورود گردشگران بین‌المللی در سراسر جهان شد. این عدد در ماه مارس ۵۵ درصد بود و در فاصله زمانی ژانویه تا آوریل ۲۰۲۰ (چهار ماه نخست سال) شمار گردشگران بین‌المللی ۴۴ درصد نزول داشته که به معنای زیان ۱۹۵ میلیارد دلاری به درآمدهای گردشگری بین‌المللی است.

بر اساس اطلاعات جدیدی که سازمان جهانی گردشگری، درباره تاثیرات شیوع ویروس کرونا منتشر کرده، در چهار ماه نخست سال جاری میلادی (ژانویه تا آوریل ۲۰۲۰) شمار گردشگران بین‌المللی در مقیاس جهانی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۸۰ میلیون کمتر بوده است.

بیشترین کاهش شمار گردشگران در این بازه زمانی با منفی ۵۱ درصد در منطقه آسیااقیانوسیه روی داده و پس از آن اروپا (منفی ۴۴ درصد)، خاورمیانه (منفی ۴۰ درصد)، آمریکا (منفی ۳۶ درصد) و آفریقا (منفی ۳۵ درصد) را به ثب رسانده‌اند.

در حالی که سال ۲۰۱۹، شمار گردشگران بین‌المللی با رشد ۴ درصدی به ۱.۵ میلیارد نفر رسیده بود، آمار چهار ماه ابتدایی سال  ۲۰۲۰ از متوسط کاهش ۴۴ درصدی شمار گردشگران بین‌المللی به سبب شیوع ویروس کرونا حکایت دارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *