خانه مرعشی

آخرین خبرها از آتش‌سوزی درِ خانه مرعشی و مضیف میسان

پیرو خبر منتشر شده در فضای مجازی با تیتر”سوزاندن یک اثر ۳۰۰ ساله و تخریب خانه مرعشی شوشتر”U معاون میراث فرهنگی خوزستان در راستای شفاف‌سازی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا حسینی بروجنی، معاون میراث فرهنگی خوزستان گفت: خانه مرعشی شوشتر یکی از بناهای تاریخی ارزشمند و با معماری کم‌نظیر است که در کنار ساباط معین‌التجار قرار دارد.

او افزود: این بنای تاریخی خالی از سکنه است و پارسال با همکاری ستاد بازآفرینی و نظارت میراث فرهنگی مرمت‌هایی به منظور رفع خطر در این بنا انجام شد، جمعه ۶ تیرماه درِ این خانه به دست افراد ناشناس آتش زده‌شد.

شجاعی اظهار کرد: باوجود اخبار منتشره در فضای مجازی و رسانه مبنی بر آسیب دیدن اصل بنای خانه مرعشی و همچنین قدمت ۳۰۰ ساله اثر، این بنا قدمتی حدود ۱۰۰ سال دارد و خبر آسیب به خانه تکذیب می‌شود.

به گفته حسینی بروجنی، پیش از ظهر امروز شنبه هفتم تیرماه ۹۹، با تشکیل شورای تأمین شهرستان شوشتر، موضوع بررسی شد و با شناسایی دلایل این اتفاق یا عاملان آن، مراتب از راه مراجع قانونی پیگیری می‌شود.

پیگیری موضوع آتش‌سوزی عمدی مضیف میسان از سوی دادستانی دشت آزادگان

غلام شجاعی، معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: باتوجه به اینکه آتش‌سوزی مضیف میسان در روستای دحیماوی شهرستان دشت آزادگان بدلیل اختلاف قبیله‌ای بوده و مالک این مضیف دخالتی در این مسئله نداشته، پیگیری موضوع از سوی دادستانی شهرستان درحال پیگیری است.

او افزود: کارشناسان اداره میراث فرهنگی در حال بررسی موضوع برای برآورد میزان خسارت هستند و پس از تعیین هزینه‌ها اعلام خواهد شد.

شجاعی اظهار کرد: به منظور احداث مجدد این مضیف، تسهیلاتی به مالک آن تعلق خواهد گرفت.

منبع:خبرگزاری همشهری آنلاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *