آوج

شهرستان آوج می‌تواند به پایتخت گردشگری کشور تبدیل شود

فرماندار شهرستان آوج گفت: شهرستان آوج ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرت اله علیرضایی ظهر دوشنبه در جمع فعالان گردشگری کشور اظهار کرد: شهرستان آوج، از ۱۰۰ روستا، ۵ دهستان، دو بخش و دوشهر تشکیل شده، ۷۵ درصد جمعیت آن روستایی، ۱۰۰ درصد ساکنین شهرستان بومی و ترک زبان هستند.

وی افزود: این شهرستان از ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامداری، معدن و بویژه گردشگری برخوردار می‌باشد و در حال حاضر با جذب سرمایه گذاران بومی اقدامات خوبی برای معرفی شهرستان و ارائه خدمات به مسافرین و گردشگران صورت گرفته که با پیگیری‌های صورت گرفته این روند تسریع خواهد شد.

فرماندار شهرستان آوج گفت: انسان امروز برای فارغ شدن و رهایی از فشارهای روانی، التهابات و اضطراب‌های ناشی از زندگی شهرنشینی و صنعتی و کسب آرامش بیشتر به تاریخ، طبیعت و مذهب پناه می‌بردم و هویت گمشده خود را در این منابع و فضاها جستجو می‌کند.

وی ادامه داد: شهرستان آوج با دارابودن ظرفیت‌های گردشگری تاریخی، مذهبی و طبیعی بهترین فضا و شرایط را برای پاسخ دادن به این نیازها فراهم می‌کند.

علیرضایی گفت: این شهرستان دارای آثار تاریخی زیادی همچون برج‌های دوگانه خرقان، کاروانسرای شاه عباسی، غار قلعه کرد و آثار مذهبی مثل امامزاده طاهر، امام زادگان کلنجین، امامزاده منصور و امامزاده علاءالدین می‌باشد و در بخش گردشگری طبیعی نیز می‌توان به مرکز آب درمانی عرشیا در شهر آبگرم، آبشار منصور، قرخ بلاغ، کوه آق داغ، چشمه علی، دریابک، پل معلق و آبشار شاهدره، جن دره چنگوره، تنوع بالای گیاهی و جانوری و… اشاره کرد.

علیرضایی اظهار داشت: علاوه بر این این شهرستان از میراث فرهنگی و سنت‌های اجتماعی زیادی در مناطق مختلف شهری و روستایی برخوردار می‌باشد که در این زمینه می‌توان به عنوان نمونه به جشنواره سیب شهید آباد و جشن برداشت گندم در روستای پرسبانج اشاره کرد.

فرماندار شهرستان آوج با اشاره به جایگاه و نقش اثر گذار عکس و عکاسی در رویدادهای جهان امروز بیان داشت: عکاسان نقش اثرگذاری در زندگی اجتماعی و سیاسی جامعه امروز دارند و با معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جوامع، مردم و مسئولان را متوجه این ثروت‌های عظیم اجتماعی و اقتصادی بکنند و با پرداختن به حواشی و حاشیه‌ها از طریق تصویر می‌توانند متن جامعه را به چالش بکشند.

طبق برنامه ریزی و هماهنگی‌های به عمل آمده از طریق اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، بیش از ۵۰ فعال حوزه گردشگری کشور اعم از راهنمایان، نمایندگان دفاتر خدمات مسافرتی، فعالان فضای مجازی، عکاسان و خبرنگاران از استان‌های تهران، البرز، قم، مازندران، گیلان، کرمانشاه، اصفهان، همدان و زنجان، امروز دوشنبه ۹ تیرماه با حضور در شهرستان از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان آوج بازدید کردند.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *