دیدنی‌های

عجیب‌ترین دیدنی‌های مشهد، تهران و شیراز را بشناسید

مشهد، تهران یا شیراز شهرهایی مملو از گردشگر می‌باشند که دارای دیدنی‌های عجیب هستند.

تهران چه جاذبه‌هایی دارد؟

تهران، شهری که به دود و آلودگی صوتی مشهور است آیا جاذبه‌ای هم دارد؟ چه مکان‌هایی در این شهر شلوغ برای تفریح خوب است؟ کدام مراکز خرید تهران برای خرید بهتر هستند و غیره و غیره، پرسش‌هایی هستند که در مگ تهران پرشین هتل می‌توان پاسخ آن‌ها را یافت.

شهر تهران برخلاف تصور عمده‌ای از گردشگران، شهری سرشار از زیبایی است که تنها باید آن‌ها را شناخت و سپس به مکان‌های موردنظر مراجعه کرد. در گوشه و کنار پایتخت ایران محلّه‌هایی هستند که قدمتی تاریخی دارند و تفرجگاه‌هایی وجود دارند که برای سپری کردن ساعاتی خوش بهترین انتخاب می‌باشند.

تهران یا طهران محله‌ای رنگارنگ به نام عودلاجان دارد که رنگ و بوی طهران قدیم را زنده می‌کند. در خیابان سی تیر تهران می‌توانید قدم بزنید و از خوراکی‌های خوشمزه و متنوع آن لذّت ببرید. از بازار رنگارنگ بزرگ تهران خرید ارزان انجام دهید و از مال‌های لوکس تهران، خاص‌ترین برندها را تهیّه نمایید.

شهر تهران از نظر مراکز مذهبی نیز غنی است، به‌گونه‌ای که می‌توان در ییلاقات و گوشه‌کنار پایتخت ایران آن‌ها را دید. امامزاده داود، از جمله مکان‌های مذهبی تهران است که در منطقه فرحزاد واقع‌شده و امامزاده زید نیز در بزرگراه آیت الله سعیدی قرار دارد و به‌راحتی می‌توان به این مکان مقدّس رفت.

شهر تهران محلّه‌ای دارد که تاریخچه و ساخت آن به شخصی زرتشتی برمی‌گردد. محله تهرانپارس یکی از محلّه‌های مرفّه نشین در پایتخت ایران می‌باشد. این محله در زمان‌های خیلی دور، محله زرتشتی‌ها بوده است. نکته جالب توجّه اینجا است، محلّه تهرانپارس به‌گونه‌ای ساخته‌شده که در حال حاضر هم با معماری‌های مدرن نیز قابل‌ مقایسه است.

شیراز، شهر باغ‌ها و ادیان مختلف

شیراز، نامی که ناخودآگاه ذهن ما را به سمت خواجه حافظ شیرازی و باغ ارم سوق می‌دهد. ولی شهر باغ‌های ایران فراتر از جاذبه‌هایی است که ما می‌دانیم. بله در این شهر علاوه بر مهمان‌نوازی مردم، انسانیت نیز به‌خوبی موج می‌زند.

شیراز و شهروندانش مسلمان هستند، اما در میان آن‌ها مردمانی هم هستند که دین یهودی و مسیحی دارند. در این شهر تمامی مردم با اعتقادهای مختلف به‌خوبی باهم معاشرت می‌کنند. همین دلیل سبب شده تا گردشگران خارجی در شهر باغ‌های ایران احساس غربت نکنند.

شهر تیرازیس یا همان شیراز علاوه بر باغ‌های سرسبز مانند باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ دلگشا و … دارای تفرجگاه هایی بسیار خیره‌کننده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به دریاچه مهارلو، معروف به دریاچه قرمز یا تنگه هرایرز اشاره کرد. تنگه هرایرز یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری شیراز است که قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال دارد.

شیراز به شهر عشاق هم مشهور است و دلیل آن‌هم شعرهای ناب خواجه حافظ شیرازی در وصف عاشقان می‌باشد. شهر باغ‌های ایران، حکیم سخندان سعدی را پرورش داده که اشعار بی‌مثالش را می‌توان بر سردرب سازمان ملل مشاهده کرد. قطب الدین شیرازی از دیگر چهره‌های فاخر شیراز می‌باشد که به علوم نجوم و ریاضی اشراف داشته است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *